Proč je Praha neprůjezdná? Protože řidiči kamiónů předpisy moc neřeší

Foto: Jiří Soukup

Jižní spojka, nájezdy a výjezdy z dálnic, okolí Černého mostu a další desítky míst v Praze se stávají téměř neprůjezdnými. Mohou za to nejen opravy, ale také arogantní chování řidičů kamiónů, kteří neřeší pravidla a jedou, jak se jim zlíbí


Každodenní obrázek z pražských silnic. Neprůjezdné skoro nic, stojí se téměř všude, frustrace řidičů enormní. Důvod? Přirozená hustota provozu, opravy silnic a neukáznění řidiči, kteří proto, aby byli někde o pár vteřin dříve, nerespektují pravidla silničního provozu, čímž velmi často zapříčiní ještě větší dopravní kolaps.

Klasickým příkladem je vjezd do křižovatky a zastavení na žlutých nepřerušovaných čárách. Někteří řidiči mnohdy ani nevědí, co taková vodorovná značka znamená a nechápou, proč na ně řidiči, kterým padla zelená v druhém směru, troubí. Prostě proto, že blokují provoz, a tak musí stát i ti, co mají zelenou. To se samozřejmě promítá do délky kolon a zvyšující se frustrace řidičů, kteří by sice mohli projet, ale kvůli neukázněným řidičům stojí, i když na semaforu svítí zelená.

Dalším častým přestupkem je totální ignorace značky zákazu vjezdu nákladních vozidel do zúžených pruhů nebo do levého pruhu například na pražské Jižní spojce. Při každodenních jízdách Prahou máme pocit, že je tenhle přestupek ze strany řidičů kamiónů snad nejčastější. Přitom značka tam rozhodně není zbytečně. Široký kamión se do zúženého levého pruhu prostě nevejde, a tak často minuty čeká, až se rozjede kolona kamiónů v pravém pruhu a někdo z kolegů ho pustí. Že se mezitím za ním vytvořila i mnohasetmetrová kolona dalších vozidel, příliš neřeší.

Řidiči kamiónů mají těžkou práci, málokdo jim to závidí, ale vybrali si ji sami. Řešit svoji frustraci z dlouhého čekání v kolonách tím, že přestanou dodržovat předpisy, nikam nepovede. Co by asi takový řidič kamiónu říkal na situaci, kdyby po celodenní jízdě přijel k rampě, kde má skládat zboží, a před ní bylo zaparkované osobní auto, protože prostě jinde nebylo místo. Čekal by v klidu za volantem, až řidič odjede, nebo by ho šel vytáhnout za límec z auta?

Tuhle otázku ať si položí každý řidič kamiónu, až bude vjíždět do pruhu, kam to má zakázané, nebo bude stát uprostřed křižovatky na žlutých pruzích, ačkoliv mu musí být jasné, že kvůli provozu za křižovatkou nebude moci v jízdě pokračovat a zablokuje tak protijedoucí pruh.

Jaké máte zkušenosti s přestupky na pražských silnicích vy? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.