Vozy kategorie SUV si jejich zákazníci kupují především kvůli jejich užitné hodnotě, vyšší stavbě vozu a také kvůli pocitově vyšší bezpečnosti. Který ale vybrat? Organizace Euro NCAP pojmenovala aktuálně nejbezpečnější vozy v kategorii SUV
Moderní automobily nabízejí větší ochranu než kdykoli předtím. Výsledkem je, že mnozí z nás považují bezpečnost silničního provozu za samozřejmost, k čemuž přispěla v nemalé míře práce organizace Euro NCAP, která každý rok provádí desítky nárazových testů na nových automobilech. K výběru nejbezpečnějších SUV jsou využity nejnovější údaje Euro NCAP, které hodnotí vozy podle ochrany nejen dospělých, ale i dětských cestujících, hodnocení bezpečnostních asistentů a také to, v jakém bezpečí jsou ostatní účastníci silničního provozu ve vztahu k porovnávanému autu.
Mazda CX-30
- Hodnocení ochrany dospělých cestujících 99 %
- Hodnocení ochrany dětských cestujících 87 %
- Bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu 80 %
- Hodnocení asistentů bezpečnosti 77 %
Vítězem se stává Mazda CX-30. Skóre pro ochranu dospělých cestujících je na úrovni 99 %. Jedná se tak pravděpodobně o nejvyšší hodnotu, protože nikdo nezaručí 100% bezpečnost. Tento vůz dosáhl také druhého nejlepšího hodnocení, pokud jde o dětskou bezpečnost, konkrétně pak 86 % (lepší byl pouze Range Rover Evoque). Všechny verze CX-30 jsou vybaveny několika airbagy, sledováním mrtvého úhlu, adaptivním tempomatem, autonomním nouzovým brzděním, rozpoznáváním dopravních značek a asistencí při rozjezdu do kopce. Model CX-30 není nejpraktičtější SUV, ale díky elegantní kabině a celkovému designu je jedním z nejatraktivnějších.
Seat Tarraco
- Hodnocení ochrany dospělých cestujících 97 %
- Hodnocení ochrany dětských cestujících 84 %
- Bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu 79 %
- Hodnocení asistentů bezpečnosti 79 %
Druhým tipem je Seat Tarraco. Jedná se o sedmimístné SUV, které sdílí platformu s modely Volkswagen Tiguan a Škoda Kodiaq. Ve srovnání s mnoha sedmimístnými SUV je na zadních sedadlech dostatek místa pro děti a dospělé, kteří nejsou příliš vysocí, takže Tarraco je bezpečnou a praktickou volbou pro větší rodiny. Dokonce i základní výbava je vybavena autonomním nouzovým brzděním, asistencí při rozjezdu do kopce, dvěma body Isofix ve druhé řadě pro dětské sedačky, třetím Isofixem vpředu, asistentem pro udržení v jízdním pruhu a systémem rozpoznávání únavy. Modely FR pak dodávají například adaptivní tempomat a samočinné parkování. U modelů Xcellence je namontována zadní kamera. Souprava, která vám pomůže zaparkovat, vám z hlediska bezpečnosti sice moc nepomůže, ale určitě sníží pravděpodobnost toho, že narazíte a poškodíte své nebo jiné auto.
Volkswagen T-Cross
- Hodnocení ochrany dospělých cestujících 97 %
- Hodnocení ochrany dětských cestujících 86 %
- Bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu 81 %
- Hodnocení asistentů bezpečnosti 80 %
Poslední vůz, který zmíníme, je Volkswagen T-Cross. Tohle SUV ukazuje, že i malý vůz může být bezpečný. Ačkoliv sdílí své mechanické součásti s modelem Polo, což je samozřejmě kompaktní vůz, T-Cross z hlediska bezpečnosti vyčnívá. Rozhodující je, že nemusíte využívat nejdražší model, abyste mohli těžit z dobré úrovně ochrany. Dokonce i základní výbava se může pochlubit autonomním nouzovým brzděním, asistentem udržování v jízdním pruhu a automatickým post kolizním brzděním.