Unikátní ojetá Octavia III 2,0 TSI RS Challenge s potenciálním výkonem až 500 koní, je nyní na trhu asi jediná

Foto: Milan Vilímek

Standardní výkon motoru 2.0. TSI, jehož výkon je omezen na 245 koní, lze úpravou APR Stage zvýšit na více než 400 koní. Při vyšší investici potom i přes 500 koní. Zrychlení je v sériovém provedení přes 6 sekund, po úpravě kolem 5 sekund.


Škoda Octavia III 2.0 TSI RS Challenge byla vyvinuta na základě zkušeností z motorsportu, jehož tradice začala již v roce 1901, kdy na startu závodu Paříž – Berlín stálo 110 závodníků a to rovnou ve 4 kategoriích. Jedna z nich byla třída motocyklů a motorových tříkolek, v které se účastnilo celkem 10 jezdců. Jedním z nich byl i Narcis Podsedníček, mechanik a mistr dílen v tehdejší továrně v Mladé Boleslavi. Historie označení RS se pak u automobilů Škoda datuje od roku 1974, kdy automobilka ŠKODA poprvé použila zkratku ‘‘RS‘‘. Pamatujete na ikonickou Škodu 130 R, nebo-li "české Porsche"?

Foto: Milan VilímekModely RS jsou mezi zákazníky velmi oblíbené a jedním z nejoblíbenějších je model Octavia. V čem je tento vůz jiný oproti běžné Škodě Octavii? Rozdíly tkví, mimo jiné, ve výkonnějším motoru 2.0. TSI, jehož výkon je omezen jen na 245 koní. Za malou finanční částku lze úpravou APR Stage zvýšit výkon motoru na více než 400 koní. Při vyšší investici i přes 500 koní. Po úpravě BSR je výkon přes 330 koní a maximální rychlost překračuje po úpravách 330 km/h, místo omezené rychlosti sériového vozu pouhých 250 km/h. Zrychlení tohoto vozidla je v sériovém provedení přes 6 sekund, po úpravě kolem 5 sekund. 

Tento sportovně laděný vůz vás bude reprezentovat a ostudu vám rozhodně dělat nebude. Ba právě naopak. Lidé se za ním zaručeně otočí, protože vzbuzuje zaslouženou pozornost
Milan Vilímek; majitel vozu

Mnozí mohou namítnout, že se jedná o vyhozené peníze a doma jim akorát vynadají, cože to přivezli z autobazaru za zbytečnost. Opak je však pravdou. Zmíněný vůz je jedinečnou investicí pro milovníky sportovních vozů i pro motoristy, kterým leží na srdci blaho rodiny. Uvedené auto má hned několik technických libůstek oproti běžným vozům Škoda Octavia. Zcela zásadní je DCC podvozek, který se přizpůsobuje podle konfigurace jízdních režimů volených řidičem z kokpitu vozu. V režimu comfort si tenhle „mazel“ pluje majestátně a tiše krajinou. V režimu eco umí jet tenhle výkonný skvost se spotřebou pouhých 6 litrů. V režimu sport se pak pod kapotou rozpoutá pravé peklo a stane se z něj šelma silnic, a to vše pořád s rozumnou spotřebou. 

Test Škoda Octavia RS 245 – Divoška, se kterou jsme na dálnici skončili v hodinách

Zmíněný vůz patří k těm nejspolehlivějším i nejpraktičtějším autům světa. Nejen díky tomu se tak stal tento vůz legendou na všech světových trzích kde se prodával. Škoda Octavia III 2.0 TSI RS Challenge má také nejvyšší zůstatkovou hodnotu, špičkové technologie a naprosto optimální sportovní design, který zaujme hned na první pohled. Nechme ale na chvilku hovořit odborníky a technické parametry tohoto jedinečného vozu. 

Maximální rychlost uvedeného modelu je 250 km/h po úpravě i přes 330 km/h. Zrychlení na 100 km/h zvládne za pouhých 6 sekund po úpravě dokonce za 5 sekund. Podvozek je pak ryze sportovní, se zadní nápravou rozšířenou o 40 mm. Jak už bylo zmíněno, podvozek si konfiguruje řidič přímo z kokpitu vozu. Kola jsou 19 palcová sportovní. Doporučeným obutím jsou  vysokovýkonné pneumatiky. Tento vůz disponuje špičkovým diferenciálem VAQ. 

Motor je zesílený oproti běžným motorům má výkonnější turbo, robustními písty a upravené sání. Zmíněný motor byl koncernem vyvinut pro vysoké sportovní výkony. Design vozu je taktéž sportovní a byl navrhnut pro vyšší rychlosti i charakter vozu. Funkčnost uvedeného auta je, navzdory sportovnímu charakteru, přesto plnohodnotná. Toto auto je velmi prostorné a praktické. Spolehlivě odveze pětičlennou rodinu v plném komfortu, a to navíc značně úsporně. 

Škoda Octavie III 2.0 TSI RS Challenge je určena zejména ambiciozním a dynamickým motoristům, kteří ocení její sportovní charakter, ale na srdci jim leží i blaho rodiny. Tento sportovně laděný vůz vás bude reprezentovat a ostudu vám rozhodně dělat nebude. Ba právě naopak. Lidé se za ním zaručeně otočí, protože vzbuzuje zaslouženou pozornost. Pokud jej zaparkujete můžete slyšet „wow to je kráska“ nebo „hele, podívej se na tu káru“. 

V současné době se jedná o jediný vůz Škody Octavie III 2.0 TSI RS v provedení Challenge, který je možné v této konfiguraci na našem trhu zakoupit. Závěrem lze snad jen podotknout, že podobné motoristické perly se neobjevují v nabídce autobazarů každý den. Takže zůstává otázka, kdo bude prvním šťastným motoristou, který bude novým majitelem tohoto posledního mohykána? Dlužno dodat, že tento skvost je v originálním stavu a v tovární záruce do 100 000 km, přičemž najeto má pouhých 13 539 km.

Poznámka redakce: tento text je autorským článkem majitele vozu a nevyjadřuje stanovisko nebo názory redakce

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.