Test Škoda Octavia RS 245 – Divoška, se kterou jsme na dálnici skončili v hodinách

Foto: Jan Smékal

Mokré počasí a extrémní agresivita řidiče podjíždějícího na dálnici způsobily, že jsme s testovací Octavií RS 245 udělali v rychlosti cca 120km/h dvojité hodiny a zůstali stát na krajnici.


Testování jedné z nejhezčích a nejsilnějších škodovek současnosti málem skončilo dříve, než začalo. Při podjíždění zprava a následném nedobrzdění před pomalu jedoucím kamiónem, nás totiž řidič postarší Octavie kombi, vytlačil až téměř do středových svodidel. Na suchu by se asi úhybný manévr obešel bez kaskadérské vložky, bohužel mokrá tráva a bláto ve středovém pruhu, společně s rychlým kontra, poslaly auto do smyku. A to hned do dvojitých hodin.

Foto: Jan SmékalVše naštěstí, díky zkušenosti našeho řidiče a také elektronickým pomocníkům ve voze, skončilo bez sebemenšího škrábnutí a auto i řidič skončili v pořádku v odstavném pruhu, kde zastavilo také auto jedoucí před námi. Jeho řidič nám poskytl fotografii zmíněné Octavie. O nesmyslnosti manévru jejího řidiče svědčí fakt, že náš řidič jel až za vozem, ze kterého byla fotografie pořízena. Kvůli GDPR je SPZ zmíněného vozu zakryta, redakce ji ale zná a případ oznámila.

Byla to chvilka, během které se mohlo stát cokoliv. Naštěstí jsem to ustál a auta za mnou včas dobrzdila
Jiří Soukup; TestyOjetin.cz

Protože vše skončilo bez sebemenšího poškození vozu, pouze s lehkým šokem řidiče, mohli jsme v testu pokračovat, resp. ho vlastně znovu začít. A jelikož úvod byl takový hodně kaskadérský, a zkušenost z dálnice k nezaplacení, začneme jízdními vlastnostmi a chováním auta v krizových situacích.

Foto: Jan SmékalNebudeme tady vychvalovat zkušenosti řidiče, ten má podle svých slov stejně asi dvouvteřinový „blackout“ a z hodin si moc nepamatuje. Řeč bude spíše o elektronických pomocnících, kteří ke zvládnutí krizové situace pravděpodobně velkou měrou přispěly. Za prvé by v tom mohl mít prstyElektrohydraulický samosvorný diferenciál VAQ. Ten by sice měl pomáhat spíše při agresivním průjezdu zatáčkou, kde, laicky řečeno, posílá sílu na to kolo, které potřebuje více zabrat, a zlepšuje tak celkovou trakci auta.

Foto: Jan SmékalDalším pomocníkem byl určitě systém ESC, tedy systém elektronické kontroly stability. Ten má za úkol v krizové situaci, tedy právě například při smyku, upravit otáčky motoru a přesně určit brzdný účinek jednoho či více kol tak, aby byl co nejvíce zachovaný směr jízdy. V našem případě sice auto skončilo v hodinách, ale bez obou systémů by se pravděpodobně řidiči nepodařilo situaci zvládnout alespoň s nějakou mírou kontroly a dostat vůz do odstavného pruhu.

Foto: Jan SmékalCo se týká jízdních vlastností – vzhledem k výše uvedenému zážitku a mrazivému počasí, jsme s autem nevyjeli na naši oblíbenou trať po okreskách kolem Karlštejna. Na takových silničkách si totiž řidič užije dynamiku „eresa“ asi nejvíce, i když na takové radovánky je lepší si pořídit nějaký menší a lehčí hatchback. Octavii RS tak asi nejčastěji potkáte na dálnici, kde tyto vozy asi budou trávit většinu svého života. Na takové silnici se pak auto chová velmi klidně a jistě. Jen ten zvuk amerického šestiválce, který do interiéru vozu proudí prostřednictvím reproduktorů, asi bude většina majitelů po čase vypínat.

Interiér není potřeba nijak zvlášť popisovat. Dobrá ergonomie a vysoká kvalita jsou už obehranou písničkou a škodovky se v tomto směru mohou směle poměřovat i s vozy o kategorii výše. Snad jediná výtka směřuje k výdechům klimatizace, které jsou umístěny na středovém panelu až pod lištou s tlačítky, a proud vzduchu tak směřuje na kolena nebo mezi cestující na předních sedadlech.

U testovaného modelu už se také zdálo, že se podařilo skvěle odladit palubní systém a vše fungovalo bez chybiček. Včetně ovládání gesty nebo hlasem a systému Android Auto. Na rozdíl od některých jiných recenzentů se nám líbí i ovládání hlasitosti virtuální posuvnou lištou na spodní straně displeje.

Foto: Jan SmékalSmutnou zprávou pro zájemce o Octavii RS pak bude asi pohled do ceníku. Dvoulitrový benzín s manuální převodovkou začíná na ceně 889.900,-Kč, s automatem je pak o 50 tisíc korun dražší. Hybridní verze s motorem 1,4 TSI začíná na částce 939.900,-Kč, oblíbený dvoulitrový diesel potom na ceně 889.900,-kč. Do všech verzí si můžete navolit příplatkovou výbavu, která konečnou cenu dostane klidně až k hranici 1,2 milionu korun. Záleží na preferencích každého řidiče

Test Škoda Octavia RS 245 – Divoška, se kterou jsme na dálnici skončili v hodinách

Jan Smékal

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.