Asociace autobazarů žádá vládu o kompenzace. Ztráty dosáhly téměř půl miliardy. Vláda zatím nereaguje

Foto: Jiří Soukup

Asociace autobazarů APPAA žádá vládu o kompenzace za období uzavření prodejen. Během této doby totiž přišli obchodníci o více než 450 milionů korun a práci ztratilo přibližně 3000 pracovníků.


Za peníze všech prodejců ojetých automobilů, a pochopitelně i za peníze dalších podnikatelů napříč celou ekonomikou, si vláda koupila čas. Čas, který měla využít na to, aby se připravila na další období, ve kterém bude celá společnost bojovat s onemocněním Covid-19. Všichni jsme proto chápali uzavření celé ekonomiky a i když neradi, respektovali jsme, že to je nezbytné opatření,“ říká Petr Přikryl a pokračuje: „Ukazuje se ale, že námi zaplacený čas využit nebyl. Důsledkem toho je aktuální situace, kdy se zatím ekonomika neuzavírá tak, jako na jaře, ale jednotlivé, a z určitého úhlu pohledu i zmatečné, kroky vlády ekonomiku v podstatě opět uzavírají.“


Ojetá Škoda Karoq najde kupce za 32 dní. Rychlost prodeje ojetin nabírá na tempu
Autobazary se připravují na nouzový stav a počítají s nejhorším scénářem
Šéf autobazarů: V případě opětovného uzavření ekonomiky by se prodej ojetin přesunul na ulici


APPAA vyčíslila ztráty obchodníků v odvětví obchodu s ojetými automobily na 450 miliónů korun. „To se ovšem bavíme pouze o přímých finančních dopadech na jednotlivé prodejce,“ vysvětluje Přikryl a pokračuje: „Dalším negativním důsledkem jarního uzavření prodejen jsou tisíce lidí bez práce a také 65 prodejců, kteří museli z ekonomických důvodů svoji činnost ukončit.“

Podle Petra Přikryla, předsedy APPAA, byly takto vysoké ztráty navíc pravděpodobně zcela zbytečné: „Lobbovali jsme za to, aby prodejny provozované pod širým nebem mohly zůstat otevřené. Garantovali jsme dodržování hygienických pravidel, dodržování rozestupů, nošení roušek, dezinfikování vozů, atd, ale neuspěli jsme. Přitom sám pan premiér v jednom ze svých prohlášení vyjádřil přesvědčení, že ve větraných místnostech, a tedy i v otevřeném prostoru, se virus nepřenáší,“ naráží Přikryl na záříjové prohlášení premiéra, proč nepůjde do karantény: „Já nosím téměř všude respirátor FFP2, v místnosti bylo větráno, byly tam vysoké stropy.”

Přikryl se domnívá, že ztráty v odvětví obchodu s ojetými vozy nemusely být tak vysoké a požádal proto ministra Havlíčka o schůzku k otevření diskuze o možných náhradách. Ministr Havlíček na žádost o schůzku zatím nijak nereagoval.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.