Průměrně měly ojeté vozy Škoda Octavia letos najeto 153 600 km, což je méně, než je průměrná hodnota najetých kilometrů všech prodávaných ojetých osobních vozidel na trhu, která ve stejném období činila 161 000 km.
Vyplývá to z analýzy společnosti Cebia. Důvodem je podle Cebie mj. opět to, že se vozy Octavia prodávají v porovnání s průměrem trhu mladší. Podíl Octavií, které měly najeto do 100 000 km, činil 26,4 %. Prakticky polovina aut (49,2 %) vykazovala nájezd v rozmezí od 100 000 do 200 000 km, více mělo najeto 24,4 % Octavií. Rozdíl mezi průměrným nájezdem vozů na naftu a na benzín činil 37 300 km, přičemž více měly najeto vozy s dieselovým motorem (164 300 km, benzínové 127 000 km).
V letošním roce se vyššímu zájmu těšily modely Octavia III, což je obvyklé při spuštění nové generace jednoho z modelů ŠKODA
Pavel Kašpar; ŠKODA PLUS
Rozdíl mezi průměrným nájezdem všech prodávaných osobních ojetých aut byl vyšší než v případě Octavií – naftové verze vozů měly najeto v průměru o 47 000 km více než benzínové. Menší rozdíl u Octavií odpovídá trendu posledních let, kdy se do zájmu zákazníků o nová vozidla dostávaly čím dál více benzínové verze Octavie, oblíbená byla především 1.4 TSI, která se už nevyrábí a byla nahrazena motorem 1.5 TSI.
Tuzemské vs. dovezené
Průměrný počet najetých kilometrů u tuzemských ojetých Octavií činil 138 400 km. Vzhledem k vyššímu stáří dovážených aut není překvapivé , že průměrný nájezd u Octavií ze zahraničí byl vyšší, konkrétně dosahoval 180 000 km. Tuzemské Octavie na benzín vykazovaly nájezd jen 111 000 km, zatímco srovnatelné ze zahraničí 157 600 km. Prakticky stejný rozdíl v najetých kilometrech zaznamenaly také Octavie na naftu, kdy nájezd u tuzemských dosahoval 150 300 km, zatímco u dovezených 186 800 km. Rozdíl mezi tuzemskými a dovezenými vozy na benzín činil 39 300 km, u dovezených „jen“ 29 200 km.
Velice zajímavá jsou při srovnání tuzemských a dovezených Octavií čísla hovořící o nájezdu do 100 000 km. Zatímco u tuzemských jde o 36,9 % prodávaných ojetých Octavií, u dovezených se takový vůz hledá v inzerci o poznání hůře – jejich podíl mezi dovezenými vozy byl pouhých 8,1 %. Mezi vozy s nájezdem v rozmezí 100 000 až 200 000 km byly naopak více zastoupené ty dovezené (60,9 vs. 42,5 %), stejně jako mezi Octaviemi s nájezdem nad 200 000 km (31 vs. 20,6 %).