Velké překvapení: Autopilot od Tesly získal nízké hodnocení – je šestý z deseti

Foto: Euro NCAP

Autopilot společnosti Tesla se umístil až na šestém místě z 10 asistenčních systémů pro řidiče, které byly hodnoceny v rámci evropského hodnocení bezpečnosti. Hodnocení potvrdilo, že řidič se stále musí řízení věnovat


Autopilot modelu Tesla Model 3 získal pouhých 36 bodů, když byl hodnocen ve schopnosti udržet pozornost řidiče. Získal však nejvyšší známky za výkon a schopnost reagovat na mimořádné události a získal celkové skóre 131 a hodnocení “průměrný“. Naproti tomu systém Mercedesu GLE, který měl nejvyšší celkové skóre 174 a získal nejvyšší hodnocení „velmi dobrý“, získal skóre 85 za zapojení řidiče a jeho pozornosti. Většina ostatních vozidel měla skóre 70 nebo vyšší pro zapojení řidiče. Evropský program pro hodnocení nových automobilů (NCAP), který spolupracoval s britskou pojišťovací skupinou Thatcham Research, nazval hodnocení prvními hodnoceními spotřebitelů zaměřenými konkrétně na asistenční systémy řidiče - technologii, která automatizuje některé úkoly, včetně akcelerace, brzdění a podpory řízení.


Náklady na provoz elektromobilu v ČR dosahují na částku 800 euro měsíčně
Autopilota v Tesle nastavil na limit 100km/h. Ten pak musel bojovat s lidskou hloupostí, která žádný limit nemá
Tohle zatím neumí nikdo na světě - Lucid umožní konfigurovat automobil ve virtuální realitě


Výzkumní pracovníci v oblasti bezpečnosti a pojištění často varovali před riziky nadhodnocování schopností systémů uživateli těchto technologií, což je mylná představa, kterou někteří výrobci automobilů nazývají své produkty - Autopilot (Tesla), ProPilot (Nissan) nebo Co-Pilot (Ford). Autopilot společnosti Tesla byl také kritizován americkým Národním úřadem pro bezpečnost dopravy, protože umožnil řidičům odvrátit pozornost od silnice, a americké regulační orgány od roku 2016 vyšetřovaly 15 nehod vozidel Tesla vybavených autopilotem. “Bohužel dnes existují motoristé, kteří věří, že si dnes mohou koupit auto s opravdovým autopilotem bez nutnosti zásahu”. Vozidla ale nejsou připravena zvládnout všechny situace," řekl Matthew Avery, Euro NCAP člen a ředitel výzkumu ve společnosti Thatcham Research.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.