Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST CITROEN C3 ORIGINS 1,2 PURETECH 61kW – HEZKÁ STYLOVKA NEJEN DO MĚSTA

10.10.2019 Jan Smékal

Komfort 9 / 10

Prostornost 8 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 9 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce8.00

Uživatelská hodnocení-


Značka Citroen slaví v letošním roce sto let od svého založení, což byl hlavní důvod k uvedení limitované edice Citroen Origins. Ta je dostupná i pro verzi C3, kterou jsme ve výkonové verzi 61kW dostali k týdennímu testu. Nečekali jsme žádné velké překvapení, vždyť jde přeci "pouze" o designovou variaci na téma C3. Musíme ale přiznat, že tenhle stylový „mrňous“ nás mile překvapil. Chcete vědět čím?


Především tím, jak lze na první pohled obyčejné auto změnit několika designovými prvky a atraktivní barvou v docela zajímavou stylovku. Dojem luxusu navozuje bílá perleťová barva, která v kombinaci s černými koly, černou střechou a dalšími doplňky posouvá „cétrojku“ do vyšších pater subjektivně vnímané hodnoty. Auto působí jako celek velmi elegantně a přitom docela dravě. S tím sice nekoresponduje motor pod kapotou, který nabízí nejvyšší výkon 61kW, ale o to vlastně asi vůbec nejde. Revírem téhle verze bude spíše město a jeho řidič nebo řidička jistě nebude s autem najíždět desítky tisíc kilometrů ročně na trase Praha – Ostrava. Hlavním důvodem pro nákup této verze tak bude design, což potvrdilo i několik kladných hodnocení od kolemjdoucích nebo řidičů u benzínové pumpy, kteří nás v průběhu týdenního testování oslovili.

Další překvapení nás čekalo v interiéru. Ten totiž nabídne velmi dobré zpracování a kvalitní materiály. Moc se nám líbila pohodlná sedadla v šedé barvě se zlatým prošíváním a logem „Origins“. Palubní deska působí velmi komfortně a přehledně. Nabídne velký rychloměr i otáčkoměr, stejně jako přehlednou indikaci stavu benzínu v nádrži a teplotu vody. Na velkém displeji před řadící pákou pak lze ovládat rádio, navigaci, telefon a další funkce vozu. Navíc se na tento displej přenáší obraz z parkovací kamery, která pomáhá především při parkování v husté městské zástavbě, a především ženy řidičky takovou věc velmi oceňují. Cestující na předních sedadlech si užijí dostatek prostoru, na těch zadních je místa přeci jen o trochu méně. Na kratších trasách tam nebude mít problém ani dospělý člověk, na delší cestování ve čtyřech dospělých to ale moc není. Pro mladou dvojici nebo rodinu s jedním malým potomkem jde však o auto se značkou „Ideál“.


PŘEČTĚTE SI DALŠÍ TESTY VOZŮ CITROEN


Třetím překvapením pro nás byl motor. Výkon 61kW, tedy 82 koní, se nezdá být dost, ale týdenní test, při kterém jsme najeli přibližně 500 kilometrů, ukázal, že vzhledem k určení vozu je to naprosto dostačující. V městském provozu je auto docela svižné a i když je potřeba motor trochu vytáčet, není důvod se obávat, že byste s touhle motorizací byli brzdou provozu. Jestliže ale většina vašich cest povede po dálnici nebo rychlostních komunikacích, doporučujeme uvažovat nad výkonovou variantou 110 koní, která navíc nabídne i automat nebo šestistupňovou manuální převodovku. Spotřeba se v době testu ustálila na hodnotě 5,9l/100km když cca 60% tvořila jízda ve městě, zbytek po dálnici.

Citroen C3 Origins může být pro zájemce o malý vůz docela zajímavou alternativou k nudné mainstreamové produkci. Kdo chce trochu originality, určitě by neměl při výběru auta tenhle kousek přehlédnout. Navíc, při troše štěstí a extrémně pečlivé údržbě, může být tenhle kousek za pár desítek let zajímavou sběratelskou položkou. Ale to je opravdu bez záruky :)

TEST CITROEN C3 ORIGINS 1,2 PURETECH 61kW – HEZKÁ STYLOVKA NEJEN DO MĚSTA

Další články