TEST HYUNDAI i30 1,4 GDi KOMBI – NEČEKANÉ PŘEKVAPENÍ


Co si budeme povídat, značka Hyundai stále v českých zemích bojuje s předsudky motoristů ohledně image, kvality, spolehlivosti a jízdních vlastností. Od roku 1996, kdy jsem si koupil roční Hyundai Lantra 1,8 GT, však udělala značka neskutečný pokrok. Jak v kvalitě, spolehlivosti tak i v jízdních vlastnostech. Nová „í třicítka“, kterou jsme ve verzi kombi v minulých dnech testovali, nás o tom přesvědčovala každý ujetý kilometr.


Bydlím mimo Prahu a tak každý den strávím nějaký čas na dálnici a nějaký na okresní silnici průměrné kvality. V jedné zatáčce, na výjezdu ze středočeské vesnice, je silnice mírně zvlněná. Roky tudy jezdím a tak přesně vím, co tahle vlna s většinou aut udělá. Rozhodí je. Některé víc, některé míň, ale snad kromě Audi A6 reagovalo v téhle zatáčce každé auto více či méně nervózně. Až do chvíle, kdy jsem do zatáčky najel s i30. „Oni tu silnici snad opravili,“ napadlo mě. Ale samozřejmě jsem věděl, že neopravili. Musel jsem se otočit a tu zatáčku projet ještě jednou. Neuvěřitelné – i30 ji přejela, jako kdyby měla vzduchový podvozek. Skoro si toho hrbolu ani nevšimla. Paráda. Tohle bylo asi největší překvapení a je to potvrzení toho, že Hyundai na podvozcích a celkové kvalitě aut opravdu „maká“. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ NÁŠ TEST HYUNDAI i40

Velmi se mi také líbil vnější vzhled vozu. Bílá barva a grafitová barva disků dodávala vozu dostatek elegance bez ohledu na to, že se jedná o kombi. Přední maska je tak trochu varicí na „single frame“ od Audi, ale nijak to neuráží. Naopak. Společně s LED světlomety pro denní svícení vypadá příď vozu velmi dynamicky a hodnotně. Zavazadlový prostor poskytne dostatek místa pro bagáž i na delší dovolenou ve čtyřech a ani cestující uvnitř vozu nebudou trpět stísněným prostorem. Řidič určitě ocení vyhřívané sedadlo a volant, stejně tak jako příjemně tlustý věnec volantu s ovládáním audiosoupravy, tempomatu a dalších funkcí.

Benzínový motor 1,4 Turbo GDi poskytuje výkon 103 kW pči 6.000 otáčkách. Maximální rychlost by měla mírně překročit hranici 200km/h, ale to asi nikdo od podobného vozu ani nevyžaduje. Při snaze o dynamickou jízdu však musí řidič počítat se spotřebou atakující hranici 8l/100km. Bude-li ale jezdit spíše dálniční trasy povolenou rychlostí, neměla by spotřeba překročit hranici 7l/100km. Podtrženo a sečteno – Hyundai i30 je nedoceněný vůz, který v mnohém překonává zavedenou konkurenci. Je jen otázka času, kdy ji převálcuje úplně. A to nejen modelem i30.

TEST HYUNDAI i30 1,4 GDi KOMBI – NEČEKANÉ PŘEKVAPENÍ

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.