TEST HYUNDAI IONIQ PLUG IN HYBRID vs HYBRID


Kde se vzal, tu se vzal, model Ioniq přijel na český trh hned ve třech verzích. Hybrid, Plug-in-Hybrid a verze s čistě elektrickým pohonem Electric. K testu jsme měli verzi Hybrid a Plug-in-Hybrid a tak jsme se rozhodli, že oba modely srovnáme. Nutno říci, že to bylo velmi zajímavých čtrnáct dní, během kterých jsme s oběma modely najeli téměř 1.500 kilometrů. Čistě elektrické verzi Ioniq Electric se pak budeme věnovat v samostatném testu.


První, co na modelu Ioniq zaujme, je vnější design vozu. Jistě, vnímání designu je věc čistě individuální, ale po celou dobu testu jsme nezaznamenali jedinou negativní reakci, která by se týkala vzhledu auta. Naopak, například u nabíjecí stanice před prodejnou ALZA v pražských Holešovicích, se hlouček kolemjdoucích o auto živě zajímal a obdivoval jeho exteriér i interiér. Plug-in-Hybrid byl v efektní bílé barvě, která dle našeho názoru vozu sluší asi nejvíc. Model Hybrid byl v barvě stříbrné, která i přes svoji eleganci, nevzbuzuje takové emoce jako barva bílá.

Interiér byl u obou vozů téměř prémiový a mnohé „posměváčky“ přivedl do rozpaků. Kdo by si ještě před patnácti lety, v době modelů Lantra nebo Sonata, pomyslel, že Hyundai bude mít interiér jako zavedené luxusní značky. Kožená sedadla s vyhříváním a ventilací, navigace, couvací kamera, adaptivní tempomat, LED osvětlení a další výbava posouvají kdysi automobilového outsidera do vrchních pater.

A jsme asi u nejzásadnější věci, tedy pohonu. IONIQ Plug-in Hybrid, kombinuje spalovací motor s objemem 1,6 l a elektromotor pro dosažení celkového výkonu 141 koní. Oba motory mohou v závislosti na podmínkách pracovat nezávisle na sobě. Přechody mezi čistě elektrickými, hybridními a benzínovými jízdními režimy jsou stěží postřehnutelné. V čistě elektrickém režimu se dojezd IONIQ Plug-in Hybrid teoreticky dotýká hranice 60 km díky výkonnému 8,9 kW/h lithium-ion polymerovému akumulátoru. V praxi ale spíš počítejte s maximem kolem 50 kilometrů. Na městské jízdy úplně dostačující. Navíc, budete-li pečlivě dobíjet, podaří se vám udržet spotřebu spalovacího motoru pod hranicí 3 litry. Akční rádius modelu IONIQ Plug-in-Hybrid se tak dostává nad hranici 1.200 kilometrů.

Hybrid je na tom o trochu hůře

Elektromotor Hybridu má výkon 32kW a je využíván především pro podporu spalovacího motoru při zrychlení nebo třeba při jízdě do kopce. Při vyšších rychlostech, resp. při ustálené rychlosti, může poskytnout dodatečný výkon, a umožňuje udržovat stálou rychlost až 120 km. Tomu všemu napomáhá  1,56kWh akumulátor, který se dobíjí rekuperací, tedy například při jízdě z kopce nebo při brždění.

Z našeho pohledu dává větší význam verze Plug-in, nicméně je potřeba zvážit vyšší pořizovací cenu. A rozdíl to není zrovna malý. Základní verze hybridní varianty totiž začíná na přijatelné částce 719.900,-Kč, kdežto varianta Plug-in stojí od 899.990,-Kč. Oba modely mohou samozřejmě zdarma parkovat na modrých zónách, což ocení především ti, kteří pravidelně do centra dojíždějí třeba za prací nebo pro děti na kroužky. No a jaký je náš verdikt? Elektromobilita je dobrá cesta, ale automobilovou budoucnost v ní nevidíme. To spíše ve vodíkovém pohonu. Z obou modelů nám dává větší smysl verze plug-in, ale s ohledem na cenu o 180.000,-Kč vyšší, bychom asi volili variantu Hybrid.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.