Test ojeté Audi A6 (C7) 3.0 TDI quattro – pečlivě zvažte, jestli na něj máte

Foto: David Žídek

Ojeté Audi A6 působí i po letech velice hodnotně a nadčasově. Ale pozor, ani jako ojetina to není levná legrace. Pořizovací cena je většinou fajn, ale servisní a provozní náklady nepotěší nikoho.


Audi A6 je dlouhodobě žádané auto mezi těmi, kdo potřebují nejen dost prostoru, ale také odpovídající dynamiku a přeci jen prestižnější auto. Nicméně o předchozí generaci C6 se nedalo říci, že by po průměrných českých silnicích jezdila zrovna ukázkově. Své klienty si ale našla a špatné auto to rozhodně není, vždyť i dnes se stále prodává velice dobře. Novější generace Audi A6, prodávaná od roku 2018, tedy vlastně dodnes (stále ještě koupíte skladové kusy), ale výrazně zlepšila některé aspekty tohoto oblíbeného manažerského vozu. Především se značně zlepšil komfort odpružení, vyvážení auta a chování na průměrné silnici. Ovladatelnosti pomohlo i posunutí motoru více dozadu, takže zmizel takový ten divný pocit těžkopádnosti a sklon k masivní nedotáčivosti. Sice byste Audi A6 neoznačili za sportovní auto, ale jezdí velice příjemně a především důstojně.

Jakmile se počínající problémy nepodchytí včas, nabalí na sebe lavinu mnohem dražších závad
David Žídek, TestyOjetin.cz

Čtěte také: Test ojetého sedanu Audi A8 4.2 TDI

Foto: David ŽídekNa test jsme si půjčili sedan s velice oblíbeným šestiválcovým motorem 3.0 TDI, pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou S-Tronic. Vůz z roku 2011 najel už slušnou porci 218 000 km a prodejce za něj v době testu chtěl 480 000 korun. Možná se to zdá dost, ale podobně vybavená auta stála před lety hodně přes jeden a půl milionu. V ceníku vlastně tohle Audi ještě figuruje s cenou 1 479 900 Kč, ale se vší tou výbavou (testované auto mělo nastavitelný vzduchový podvozek, adaptivní tempomat, navigační systém MMI a spoustu dalšího) by vyšlo na skoro 1,9 milionu. Inu, za pořádné auto se pořád platí. A jízdní zážitek z Audi A6 je opravdu dobrý. Především ta rezerva dynamiky silného naftového šestiválce je na dlouhých cestách velmi uklidňující. Není to o tom, že byste museli jet pořád dvě stě, jakkoli to tomuto vozu vůbec nečiní problém, ale když vám neustále někdo vjíždí do rychlejšího pruhu, následné akcelerace zpět na cestovní rychlost vás nefrustrují jako v nějakém slabším autě. Zrychlit ze stovky na sto padesát ve stoupání tu není otázkou modlitby k bohům a čekáním na správný vítr, ale prostým pohybem kotníku pravé nohy.

Ojeté BMW 7 – servis vás bude stát víc než auto, ale svezení to je parádní
Testujeme ojetý Mercedes-Benz CLS 320 CDI – Jeďte na dovolenou na Balkán, vaše „céeleso“ už tam je

Nezapomeňte na výměny oleje v automatických převodovkách, v S-Troniku po 60 000 km, v klasickém automatu nejpozději po 100 000 km
David Žídek, TestyOjetin.cz

Na sedmnáctipalcových kolech s tlustými pneumatikami navíc tahle A6 vyhlazuje českou silnici s grácií a neklepe se jako drahý pes (rozuměj jako BMW na osmnáctipalcových runflatech). Cestu přes celou republiku tam a zpátky zvládlo navíc tohle Audi s cestovním průměrem 6,7 litru na 100 km a rozhodně jsme se neloudali. Bylo to vážně příjemných 1300 testovacích kilometrů a není divu, že někdo s tímhle autem natočil už pořádnou porci přes 200 000 km. Ty vzdálenosti v takovém autě utíkají samo sebou. Překvapivé je, že i základní sedačky jsou velmi pohodlné, v autě se sedí navíc nízko a ergonomie je velice příjemná. Přehledné přístroje, nevtíravá grafika a jednoduchost interiéru pak neunavují. K dokonalosti chyběla snad už jen aktivní ventilace sedadel nebo adaptivní LED přední světla (i když v noci tohle auto svítí výborně a díky nočnímu vidění lze včas zaregistrovat neosvětleného chodce či zvěř). Chyběla ale přípojka na USB disk, který tohle auto kupodivu nemělo. Vždyť ho má v základu i taková Kia Ceed... Ale to jsou drobnosti, celkově je Audi A6 3.0 TDI s automatem příjemný křižník na každý den.

Nepřehlédněte: Test ojetého SUV Audi Q7 3.0 TDI

Po stránce spolehlivosti na tom Audi A6 také není špatně. Vyhledávaný motor 3.0 TDI už má jednodušší systém řetězových rozvodů, navíc výrazně spolehlivější. Už to zkrátka není takový strašák jako dřív a tento motor rozhodně představuje docela perspektivní volbu. Standardně je dodáván s pohonem všech kol quattro, ale bohužel také se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem S-Tronic, který bychom viděli asi jako největší hrozbu, pokud se jeho servis nepodchytí včas (každých 60 000 km potřebuje nový olej). Spolehlivý automat s měničem 8ZF se dával jen k silnějšímu šestiválci Bi-TDI, který jede jako z praku, ale také si za něj stále připlatíte. V inzerátech se pohybuje spíše nad hranicí 600 000 korun. Kdo se spokojí s dieselem 2.0 TDI, ať hledá raději verzi před úpravou řídící jednotky kvůli emisím. A raději i tu bez katalyzátoru SCR a AdBlue, to platí i o motoru 3.0 TDI. Vyhněte se variátorovým automatům Multitronic u předokolek, to je naprosté peklo.

Foto: David ŽídekBenzinové motorizace asi nebudou na našem trhu moc vyhledávané, ale pár tipů bychom měli. Zajímavý je hybrid s motorem 2.0 TFSI a klasickým osmistupňovým automatem. Auto s jasnou historií nebude žádný velký strašák. Ani v čtyřválcích 1.8 TFSI a 2.0 TFSI bychom neviděli velká strašidla, ale jen to bude chtít pořádnou prohlídku, zda se náhodou už neozývají rozvody. Neberte je ale s Multitronicem, to je lepší quattro a dvouspojka. Dvouspojku může mít i zajímavý šestiválec 3.0 TFSI s kompresorem, který ale pocitově nejede tak, jak by parametry napovídaly. A počítejte u něj se spotřebou 11 litrů. Osmiválec 4.0 TFSI montovaný do verzí S6 nebo RS6 si samozřejmě řekne o svůj příděl paliva, ale díky systému vypínání poloviny válců nejsou jeho provozní náklady tak šílené, jak by se mohlo zdát. S6 umí jezdit v klidu za 12 litrů, RS6 se vejde do 15 litrů na 100 km. Osmiválec ale bude vyžadovat velice pečlivý servis, abyste ho udrželi dlouho v dobré kondici. To ale ostatně platí pro každý motor. Nezapomeňte také na výměny oleje v automatických převodovkách, v S-Troniku po 60 000 km, v klasickém automatu nejpozději po 100 000 km.

Celkové hodnocení

Foto: David ŽídekOjeté Audi A6 (C7) není levná legrace. Jednou věcí je pořizovací cena, ale druhou servisní a provozní náklady. Spotřeba paliva není všechno a především je potřeba myslet na pečlivý servis a dodržování všech zásad, aby auto vydrželo ve stále dobré kondici a nehrozilo nějakým fatálním a velice drahým selháním. Jakmile se počínající problémy nepodchytí včas, nabalí na sebe lavinu mnohem dražších závad. Chudý člověk si zkrátka takové auto stále nemůže dovolit. Také by bylo vhodné zvážit nějakou formu pojištění, protože díly a práce jsou drahé a i drobné ťukance mohou být nákladově vskutku likvidační. Navíc se nedá říci, že by zájem zlodějů o luxusní vozy premiových značek nějak upadal, spíše naopak. Když si ale dáte čas s výběrem a dobře zvážíte své možnosti, je ojeté Audi A6 velice slušná volba. Nabízí moderní techniku, vysokou úroveň uživatelského komfortu a stále ještě velmi dobrou společenskou prestiž. A prodává se samozřejmě také ve velmi oblíbené praktické verzi Avant, kdyby někdo potřeboval luxusního rychlého stěhováka.

Test ojeté Audi A6 (C7) 3.0 TDI quattro – pečlivě zvažte, jestli na něj máte

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.