Aktuálně je v ČR v nabídce pouze jediný kus Alpina B7 z roku 2017 a to za cenu skoro 2,5 miliónu korun. Je to pecka, ale kdo Alpinu jednou zažil, už nechce jinak. Na druhou stranu, za stejné peníze lze koupit například rok staré BMW M550d xDrive Touring a ještě vám skoro 300 tisíc zbyde. Když si ale dáte dohromady jízdní výkony jako třeba zrychlení na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlost 330 km/h a luxusní ručně zpracovaný interiér s nenápadnými vnějšími úpravami, pochopíte rázem celou filozofii značky včetně toho, kdo si taková auta kupuje. A pak je tady ještě jeden aspekt - dá se předpokládat, že nákup starší Alpiny nemusí být zase tak úplně špatná investice do budoucna. Ceny asi moc dolů nepůjdou.
Podle zakladatele společnosti Alpina Burkarda Bovensiepena je prý vychloubání naprostá ohavnost. Alpina je samostatný výrobce automobilů, který dodává komponenty navržené a vyrobené ve vlastním výrobním závodě přímo do výrobních zařízení společnosti BMW. Další kroky jako konečné detailní montáže, zkušební jízdy a kontrola vozu před expedicí se uskutečňují v ústředí společnosti Alpina v Buchloe na jihu Německa. Přibližně 30 procent z 230 zaměstnanců pracuje ve výzkumu a vývoji. Mají k dispozici špičkové centrum pro inženýring a rozvoj, které nabízí nejmodernější technická zařízení pro zkoušky a diagnostiku motorů. Dále například disponuje Alpina vlastními čalounickými dílnami pro ručně zpracované komponenty interiéru. V roce 2014 zákazníkům do celého světa prodala rekordních 1700 vozidel.
Alpina B7 Biturbo má vlastními vývojáři přepracovaný vidlicový osmiválec z BMW 750i s výkonem 447 kW (608 koní) a točivým momentem 800 Nm. Proti původnímu motoru se výkon zvýšil o 158 koní. Základem je prodloužená karoserie BMW řady 7, standardem je pohon všech kol, řízení zadní nápravy, osmirychlostní automatická převodovka a vzduchové odpružení. Z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za 3,7 sekundy. Nejvyšší rychlost je 330 km/h. Alpina B7 je ale přes to všechno především luxusní sedan na každodenní používání s důrazem na maximální jízdní pohodlí, které poskytuje vzduchový podvozek. Uvnitř najdete od volantu, přes palubní desku a sedačky individuální ruční čalounickou práci. Zvenku jsou úpravy skutečně minimalistické. Jedná se především o nárazníky a decentní ozdobnou linku v laku na boku vozu. Česká cena začíná na 4 213 800 Kč. Nabízí se srovnání s BMW M760Li V12 s výkonem 610 koní a stejným točivým momentem. Špičková sedmička z BMW je však výrazně dražší. I přes stejný výkon však BMW ani Alpina nevnímají M760Li a B7 jako konkurenty. Zákazníci na osmiválcové a dvanáctiválcové motory jsou podle jejich zkušeností dvě odlišné skupiny.