Testujeme BMW M235i Cabrio 330koní – když mu pořádně naložíte, spálíte gumy

Foto: Luděk Kortus

Rozjezd na S1 a SPORT+ znamená protáčení kol, řev výfuku a silný tlak do sedačky. Rafička otáčkoměru lítá přesně na kraj červeného pole a dvoustovka je na tachometru dřív než řeknete švec. Tuhle raketu ale aktuálně na českém trhu ojetin pravděpodobně nekoupíte. V nabídce totiž podle dostupných zdrojů není ani jediná. První BMW M2 je tak z roku 2014 a nabízí se za cenu necelých 900 tisíc korun. V Německu je nabídka mnohem bohatší, pečlivě ale vybírejte. Ne každé auto je v dobrém technickém stavu. Navíc "emko" si většinou kupuje ten, kdo chce využít veškerý jeho potenciál. Tak pozor, aby vás potom nepřekvapily servisní náklady.


Mám rád „plátěné“ střechy, protože na rozdíl od skládacích pevných střech je na autě hned vidět, že se jedná o kabriolet. Důmyslnost mechanismů, viditelná pevnost a odolnost použitých materiálů je vskutku obdivuhodná. Průzvučnost napjaté střechy vás vtahuje víc do děje, slyšíte lépe motory jiných aut, chodce, jak si povídají, a hlavně lépe slyšíte vlastní výfuky! Zvuk z výfuků u BMW M235i Cabrio je krásně hluboký, trochu nenápadný a neobtěžuje okolí. Lidé se začnou otáčet, až když mu pořádně naložíte. 5-7 tisíc otáček v zástavbě je ta správná dávka. Nejlepší zážitky přináší ozvěna v tunelech a podjezdech. V rychlostech dovolených jen na německých dálnicích slyšíte, jak vzduch klouže hladce po střeše bez jakéhokoli náznaku vibrací. Další povedená střecha u BMW.

Kokpit vozu je sportovně těsný. Sedačka je velmi nízko. Pravé koleno se opírá do polštářku na středovém tunelu, levá noha se může vzepřít do odkládacího pedálu a tisknout záda do sedačky. Spodek a boky hrudníku tak můžete pevně fixovat. Ale ruce mohou volně pracovat, loktům nic nepřekáží a to je důležité. Pod M sportovním volantem jsou skvěle tvarovaná pádla osmistupňové automatické převodovky. Na středovém panelu je vedle řadící páky ve snadném dosahu volič jízdních režimů. Z režimu COMFORT dvakrát zmáčknete kolébku přepínače na SPORT+ , řadící páku posunete doleva z D na S. Těmito dvěma jednoduchými úkony nastavíte auto do sportovního módu. Startuje se tlačítkem. Přechod do sportovního režimu je doprovázen zvukovou kulisou.


Ojetý kabriolet lze koupit hodně levně, ale když nevíte jak na to, je to risk
Unikátních BMW 745i SA s motorem M1 bylo vyrobeno pouze 209 kusů
Ojetý Chevrolet Corvette C6 - když chcete levný supersport
Ojeté Ferrari California - nejlíp si ho vychutnáte v pražské zácpě


Rozjezd na S1 a SPORT+ znamená protáčení kol, řev výfuku a silný tlak do sedačky. Elektronika zasahuje jen tak, aby vás nepředběhl zadek a nepálili jste gumy do nekonečna. Rafička otáčkoměru lítá přesně na kraj červeného. Párkrát se dotkne červeného a už abyste zase brzdili, protože na tachometru máte dvě stě a blíží se zatáčka. Brzdy se zakusují v intervalech, převodovka sype meziplyny, auto se nehne ani o milimetr bokem, můžete začít kroužit oblouk, máte podřazeno a pod plynem razíte ven. Zadek ujíždí, ale má tu správnou dávku plynu. Když chcete auto narovnat, vrátí se do stopy jen s lehkým překyvem na druhou stranu. Cítíte se jako mistr světa… Ale to jsou kouzla elektroniky. Bez ní by tak snadná práce s autem nebyla.

Chvíli takhle řádíte a čtvrtka nádrže je pryč. Asi by vás nebavilo, a mě taky ne, jezdit pořád ostře. Každou chvíli tankovat. Proto je tu mód ECO-PRO. Reakce motoru na pedál je hodně zpožděná, elektronika si sama vyhodnotí, kolik je třeba přidat, aby se jelo úsporně. Ve spolupráci s omezovačem rychlosti LIM nastavitelným z volantu dokážete prodloužit dojezd velmi znatelně. Šestiválec s výkonem 326 koní se najednou začne chovat jako dvoulitr. Když potřebujete vyrazit z tohoto módu, stačí víc prošlápnout plyn. Elektronika pochopí, že se něco děje, a přestane tlumit výkon. V omezovači rychlosti máte dobrého pomocníka. Přináší hlavně pohodlí. Prodlužuje intervaly u pumpy a nemusíte plýtvat svoji pozornost na radary.

BMW M235i: vybraná technická data:

  • Nevyšší výkon: 240 kW/326 k při 5800-6000 ot/min
  • Točivý moment: 450 Nm při 1300 – 4500 ot/min
  • Provozní hmotnost: 1695 kg
  • Objem nádrže: 52 l
  • Objem zavazadelníku: 335 l (280 l se staženou střechou)
  • Cena nového vozu v době testu: 1 393 000 Kč

Testujeme BMW M235i Cabrio 330koní – když mu pořádně naložíte, spálíte gumy

Luděk Kortus

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.