Testy ojetých aut, recenze nových aut

Tohle je už docela raritní ojetina - Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

15.09.2020 Jan Smékal
Foto: Jan Smékal

Komfort 7 / 10

Prostornost 6 / 10

Testovaná motorizace 7 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce6.83

Uživatelská hodnocení-


Původně byl určen pro americký trh, ale několik tisíc kusů se do Evropy přeci jen dostalo. A právě jeho americké geny mohou mnoho zákazníků od nákupu odradit. Pro jiné je to to ale naopak velké lákadlo. Na českých inzertních serverech ale aktuálně žádný kus nenajdete. V zahraničí je to trochu lepší, ale stále se bavíme o nabídce maximálně několik desítek kusů. Je to prostě raritka a na evropském trhu její cena asi příliš dolů nepůjde. Naopak. S výhledem nějakých deseti let to může být docela zajímavá investice. Jenom ale pozor na původ vozu. Kupujte opravdu pouze kusy, které byly již z výroby určené pro Evropu


Foto: Jan SmékalAtmosférické sání, zadní náhon a velké rozměry jsou hlavními znaky klasických amerických sporťáků. S relativně nekomplikovanou technikou Hyundai Genesis Coupé přináší v tomto smyslu kus Ameriky i do Čech s dostupným autorizovaným servisem a evropskými zárukami. Rozměry a proporce umožňují o něm říct, že je to dlouhá, široká, placatá a svalnatá kára. Na pneumatikách 224/40 ZR19, s elegantním křídlem na víku kufru a dvěma koncovkami výfuku vypadá přesvědčivě. Pravda, několik pochybovačů jsem potkal, ale nakonec museli dát respekt výkonu 303 koní. Buď jako spolujezdci nebo jako náhodní soutěžící v provozu. Náklady na občasné sportovní vyžití nebudou nijak astronomické. Mimo pravidelné servisní prohlídky počítejte se zvýšenou frekvencí výměny pneumatik, destiček, kotoučů, a častější seřízení geometrie. Průměrnou spotřebu se mi podařilo udržet při rozumném poměru sportovních vsuvek a normálního ježdění na nějakých 12,6 l/100km za celý testovací týden.

Foto: Jan SmékalUvnitř má Genesis design, který je přijatelný pro celou zeměkouli. Na středovém panelu mimo několika vedlejších tlačítek jasně definuje pole pro klimatizaci a audiosystém Infinity. Tuhle značku nalezneme ve většině amerických aut. Hraje skvěle a základní funkce se dají ovládat z volantu. K americké klasice dnes už patří tempomat. Vzhledem k omezené sérii pro Evropu nemá navigaci a rádio nemá RDS. Zato má přípojku na iPod a USB konektor. V kožených sedadlech je možné se před jízdou docela slušně uvelebit.  Na Americký původ ukazuje méně výrazné boční vedení, díky čemuž je sedačka pohodlná řidičům všech váhových kategorií. Vzadu je komfort pro vyšší postavy mírně omezený výškou stropu, ale pokud se trochu svezou vpřed, na kolena mají místa dost. Do kufru se určitě vejdou dva golfové bagy a další zavazadla, což je jakési měřítko použitelnosti pro cestování.   



Velkoryse pojaté americké silnice můžeme simulovat na našich dálnicích. Pokud zrovna nekličkujete mezi auty a v zápalu jízdy nevnímáte hluk jako něco rušivého, zjistíte, že akustický komfort je velmi závislý na kvalitě vozovky. Na novém asfaltu se jede krásně, ale jsou úseky dálnic,  kde po určité době všeho začne být příliš. Jak tuhého odpružení, tak zvuku od kol a pak začnete i nepříjemně vnímat zvuk motoru, který jinak, například při akceleraci lahodí uchu. Z vlastní zkušenosti vím, že naše dálnice kvalitou povrchu pokulhávají za těmi americkými, takže chyba nebude až tak úplně na straně sporťáku. 

Nuda na dálnici je zapomenuta na silnicích 1. třídy. Špičky výkonu 303 koní motor dosahuje v 6300 otáčkách a vrcholu točivého momentu 361 Nm ve 4 700 ot./min. Největší zábavou je bleskové předjíždění všeho, co se na letních silnicích vyskytuje. Hlavní starostí je včasné podřazení na dostatečnou rezervu točivého momentu prostřednictvím pádel pod volantem. Šestistupňová automatická převodovka je příliš líná, v manuálním režimu se vše odehrává rychleji.  Průběžné zrychlení i rychlou reakci na pedál má v otáčkách udržovaný motor excelentní. Vyrazit, předjet, dobrzdit, zařadit se. Tahle disciplína jde skvěle.  Okresní silnice, které přinesou výraznější zátěž na brzdy a podvozek, pak prozradí, že na rally už není 1 615 kg těžký a 463 cm dlouhý Genesis stavěný. Přesto klobouk dolů před schopností průjezdu ostrou zatáčkou. Raději brzdit dřív než nedobrzdit.  Pozice motoru hodně posazeného za přední nápravou, výkon 303 koní a samosvorný diferenciál na zadní nápravě udělají z každého mistra driftu. I když najíždíte do zatáčky pomalu, zadek vás začne poslušně předbíhat na požádání

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.