Ojetá Kia Ceed SW – najede půl milionu kilometrů, skoro nerezaví, ale servis je drahý

Foto: David Žídek

Nejlevnějším Ceedům druhé generace se na našem trhu ještě pod 100 tisíc korun nechce. Ceny stále startují u 120 tisíc korun za hodně ojeté kusy, spíše si ale připravte tak 150 tisíc.


Rodinný kombík, to není jenom Škoda Octavia. Na evropském trhu se vyšvihly také korejské značky Kia a Hyundai, které na společném technickém základu nabídly modely i30 a Ceed. Druhé generace těchto poměrně zdařilých aut se pokusily zlepšit co šlo, hlavně kvalitu a antikorozní ochranu. A právě druhá generace Kia Ceed je jedním z aut, která mají zájemcům o ojetinu co nabídnout i dnes. Nejlevnějším Ceedům druhé generace se ale na našem trhu ještě pod 100 tisíc korun nechce. Ceny stále startují u 120 tisíc korun za hodně ojeté kusy, spíše si ale připravte tak 150 tisíc. U oblíbených dieselů počítejte s vysokými nájezdy, do 100 000 km dnes budou mít najeto už jen některé základní benzinové motorizace po soukromnících. Ceed se dá pořídit i s automatem. V nabídce byla dvouspojková převodovka nebo klasický automat s hydrodynamickým měničem. 

Vstřikování dieselu je odolné, ale samozřejmě je dobré mu podstrojovat kvalitní naftou
David Žídek; TestyOjetin.cz

Statistiky poruchovosti TÜV Report řadí Ceed do průměru. Tříletá auta spadají přesně do středu tabulky na 67. místo s 5,6% výskytem závad a průměrným nájezdem 29 000 km. Nejstarší Ceedy druhé generace jsou na tom podobně: 60. místo, 14,1% výskyt závad a průměrný nájezd 91 000 km. Na našem trhu se Kia Ceed řadí k poměrně oblíbeným autům a svého času se jednalo o nejdostupnější model segmentu C, který automobilka dlouho nabízela v akci za méně než 300 000 Kč. To bylo za auto s klimatizací a slušnou základní výbavou, a hlavně sedmiletou zárukou, zcela bezkonkurenční. 

Testujeme levné SUV Kia Sorento – stojí méně než 100 tisíc a zvládne i tankodrom
TEST OJETÁ KIA SPORTAGE III – ŽÁDANÁ OJETINA JE TÉMĚŘ BEZ CHYB

Samozřejmě hezky vybavený kombík s dieselem stál minimálně půl milionu, ale pořád vycházel Ceed velmi výhodně, hlavně ve srovnání s domácí značkou Škoda. Plno zákazníků se nechalo přemluvit a spokojení byli, ale jen do té doby, než viděli účty ze servisu. Kia se musela na té sedmileté záruce a podbízivých cenách někde zahojit, a to někde jsou právě ceny dílů a servisních prací. Ne snad, že byste potřebovali jezdit do servisu neustále, protože Ceed je velmi spolehlivý, ale běžná údržba se prodraží. Ne sice nijak moc, ale když najednou klasická prohlídka s výměnou oleje nestojí pět a půl tisíce ale devět, začnete si škrábat hlavu. Navíc obtížný přístup k některým servisním věcem nedělá ze Ceedu auto, na kterém je radost si běžný servis provádět svépomocí. 

Foto: David ŽídekNejžádanější motorizací je diesel 1.6 CRDI a ten rozhodně můžeme doporučit. Je to velice spolehlivý motor a klidně ho můžeme označit za jeden z nejlepších malých dieselů na trhu, ne-li ten vůbec nejlepší. Zvládá s přehledem vysoké nájezdy a překvapivě dobře snášel i nešvar služebních aut a vozů na operativní leasingy: prodloužené dvouleté olejové intervaly. V motoru je totiž více než pět litrů oleje a ten nezdegraduje tak rychle jako třiapůllitrové náplně jiných motorů. Soukromník ale bude určitě poctivě měnit olej každý rok, takže mu motor celé auto přežije. 

Foto: David ŽídekVstřikování dieselu je odolné, ale samozřejmě je dobré mu podstrojovat kvalitní naftu. Turba se často dožijí více než 300 000 km, pevný setrvačník u verzí s manuálem (či měničovým automatem) je nesmrtelný a filtry pevných částic obvykle i za 350 000 km ještě fungují. Pokud se u filtru rozsvítí kontrolka, bude to zřejmě jen poškozené čidlo nebo kabel. Zamrzí ale vysoké ceny dílů, třeba částicový filtr stojí pořád přes 60 tisíc korun. Kia ale ceny postupně koriguje, protože tohle je pro trh ojetin nesnesitelné. Pokud nechcete řadit, diesel 1.6 CRDI v kombinaci s automatem doporučujeme. Zatímco konkurence přešla na složité a drahé dvouspojkové automaty, Kia se ještě do června 2015 držela klasického automatu s hydrodynamickým měničem. Vyměňte v něm každých 60 000 km olej a najede přes půl milionu kilometrů. Dvouspojková skříň Kia/Hyundai sice není špatná, ale dražší rizika tu prostě jsou, hlavně s vyššími nájezdy. 

Zakázat nemůžeme ani malý diesel 1.4 CRDI, ale ten se hodí spíše klidným řidičům na mimoměstské etapy. Naopak bychom se asi vyhnuli základní motorizaci 1.4 CVVT, které odcházely systémově katalyzátory a motor trpěl i na další vážné závady, například nefunkční sondy lambda. I přes nepřímé vstřikování motor potřebuje mimořádně kvalitní benzín a nový olej po 10 000 km. Mnoho aut už ale potřebuje nový motor a ten stojí stejně jako celá ojetina. To smysl nedává. To už je lepší jen trochu riziková jednotka 1.6 GDI s přímým vstřikováním, která má lepší dynamiku a krom hrozby karbonu v sání a drahé závady vysokotlaké palivové pumpy vlastně docela funguje. Kdo mění včas olej (nejpozději po 15 000 km), dává motoru kvalitní aditivované palivo (ideálně s oktanovým číslem 98 a vyšším) a protahuje auto po dálnici, nemívá s usazováním karbonu problém. Jednotka 1.6 GDI se prodávala i s dvouspojkovým automatem, vcelku spolehlivým, i když po letech servisně logicky náročnějším. 

Po vysokých nájezdech už bývají unavené manuální převodovky, tak to u více ojetých vozů dobře prověřte. Jinak lze ale Ceed považovat za velmi slušné auto. Na rozdíl od první generace skoro  nezná korozi, jen auta s nájezdy 250 000 km a více už asi budou mít načaté páté dveře. Vlastně bychom do budoucna měli strach jen z plechové palivové nádrže. Sice je spodek dobře chráněný, ale logicky tohle nevydrží věčně. U podvozku s nezávislým zavěšením se také připravte na seřízení geometrie, často hučí opotřebovaná ložiska, vpředu pak vymlácené čepy. Ale vše se dá řešit, i když ne úplně levně. 

Kia Ceed je solidní auto, ale raději si připlaťte za mladší kus s nízkým nájezdem. Na spoustě ojetin se totiž projevuje zanedbaná péče, takže budete muset vybírat. Nabídka je ale slušná, s ojetinami Kia se tolik nepodvádí a i přes vyšší ceny servisu jsou značkové dílny poměrně ochotné cokoli řešit.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.