Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme ojetý Nissan Qashqai 1.2 DIG-T – Rychleji než 120km/h s ním raději nejezděte

14.09.2020 David Žídek
Foto: David Žídek

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 5 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 7 / 10


Hodnocení redakce6.67

Uživatelská hodnocení-


Pokud k tomuhle Nissanu přistoupíte jako k obyčejnému autu, může vás potěšit vysokou mírou kultivovanosti a uživatelského pohodlí. Jediné, na co musíte rezignovat, je snaha o sjednání si respektu v pravém dálničním pruhu. Qashqai s tímhle motorem uspokojí opravdu pouze hodně rozvážné a klidné řidiče, kteří od auta žádnou extra dynamiku nečekají. Qashqai s tímhle motorem koupíte jako ojetý za cenu lehce pod 300 tisíc korun, ale s nákupem nespěchejte. Doporučujeme zkusit i naftovou "jednašestku". Není o moc dražší a nabídne přijatelnější dynamiku. Pozor také na dovozy z Itálie s Španělska, kde jsou benzínové varianty velmi oblíbené v místních autopůjčovnách.


Asi si říkáte, co je tohle za SUV, když nemá terénní pneumatiky, pohon všech kol, silný naftový motor a tažné zařízení. Jenže dneska není SUV o tom, abyste tahali klády z lesa, ale abyste se dostali do nákupního centra a odvezli děti do školy. Vůbec, nutnost pohonu všech kol se přeceňuje a i automobilky pochopily, že zákazníci budou jejich SUV kupovat i se základními motorizacemi a pohonem pouze jedné nápravy. Nissan Qashqai s přeplňovaným benzínovým čtyřválcem o skromném objemu 1,2 litru a pohonem pouze předních kol tak z tohoto trendu nijak nevybočuje.

Foto: David ŽídekA víte co? Ono to docela funguje. Pokud k tomuhle Nissanu přistupujete jako k obyčejnému autu, vlastně nedělá nic špatně. Jezdí celkem příjemně a spíše než dynamikou, která prostě odpovídá malému motoru s turbem, vás potěší vysokou mírou kultivovanosti a uživatelského pohodlí. Je to dobré auto, které řidiče neunavuje a moc toho po něm nechce. Působí skutečně moderně, kvalitně a ani po dlouhé cestě z něj nebolí hlava a záda. Jediné, na co musíte rezignovat, je snaha o sjednání si respektu v pravém dálničním pruhu. Dvanáctistovka má výkon 115 koní a točivý moment 190 Nm, což jsou parametry, které snahu o překonávání aerodynamického odporu velmi rychle vzdají. Sami poznáte, že jezdit rychleji než 120 km/h nemá smysl, jinak se se spotřebou dostanete hravě přes devět litrů. Mimo město se sice dá jezdit za nějakých sedm litrů, ale musíte se k pedálu plynu chovat dosti zdrženlivě.



Na první čtyři rychlosti Qashqai ještě docela slušně jede, ale pětka a šestka je tu už jen od udržování nastaveného tempa. Tenhle motor je dobrou volbou do města a blízkého okolí, i když otázkou pak zůstává, jestli chcete po městě jezdit s velkým SUV. Qashqai je dlouhý 4,4 metru a široký přes 1,8 metru, takže parkování dá docela dost práce. Sice tu máte dobře čitelnou kameru a parkovací senzory, ale rohy auta se špatně odhadují a obraz v kameře je trochu zkreslující. Brzy zjistíte, že se Qashqai vejde do mnohem menší mezery než si myslíte, ale pořád se nemohu ubránít dojmu, že třeba s Microu by se po městě jezdilo (a parkovalo) lépe.

Ve městě dokáže být pěkně otravný i asistent rozjezdu do kopce a systém stop/start. Asistent rozjezdu drží automaticky brzdu moc dlouho, takže zatímco stojíte na plynu, auto se ne a ne rozjet. Musíte pak dát ještě víc plynu a po povolení brzd Qashqai poskočí dopředu jak nakopnutý oslem. To není zrovna bezpečné třeba pro popojíždění v koloně v kopci. A systém stop/start? Několikrát se mi stalo, že sice motor vypnul, ale úplně, takže jsem pak musel ručně nastartovat. Vysvětlujte pak troubícím řidičům za vámi, že se na zelenou rozjet umíte, ale vaše auto to odmítá. Doufejme, že to byl ale problém pouze konkrétního testovaného kusu. Naftový Qashqai 1.6 dCi, se kterým jsem jezdil dříve, mi tohle nedělal.

Nissan přistoupil při stavbě podvozku na stejnou hru jako jiní výrobci, jmenovitě třeba česká Škoda. Motorizace s pohonem předních kol používají vzadu jednoduchou vlečenou nápravu, nezávislé zavěšení má jen čtyřkolka. Tu dostanete za příplatek k motoru 1.6 dCi o výkonu 130 koní. Musím ale říci, že se mi jízdní vlastnosti ve srovnání se čtyřkolkou nezdají nijak horší. Sice je cítit trochu tuhé nastavení podvozku a poskakování zadku na hodně rozbité silnici, ale jinak se Qashqai chová ukázněně a kultivovaně. Zklamáním je tak jen přeposilované elektrické řízení bez zpětné vazby, které je od mechanicky působícího řízení minulé generace velkým krokem ani ne tak zpět, jako spíše stranou.

Verdikt

Nissan Qashqai druhé je tak trochu jiné auto. První generace byla prostě taková řidičsky mechanická, nové auto je o poznání modernější a tím pádem i takové odtažitější. Nicméně není horší. Naopak, je pohodlnější, kultivovanější a na první pohled působí vcelku prémiovým dojmem. Testovaný motor 1.2 DIG-T ale bude vyhovovat skutečně jen rozvážným řidičům, kteří se na dálnici vydají jen občas. Diesel tak zřejmě bude dávat více smyslu, pokud chcete Qashqai používat i jinde než jen ve městě.

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.