Peugeot 2008 1.5 Blue HDi - Na Honzu Dědka jsme vyrazili s jedním z nejúspornějších SUV na trhu

Foto: Jiří Soukup

Zámek Kozel byl dalším z pohádkových hradů, kde se svoji talkshow vystoupil Honza Dědek. A protože je Honza ambasadorem značky Peugeot, vyrazili jsme na představení stylově, tedy v modelu 2008 GT Pack.


Volba auta byla celkem jasná. Peugeot 2008, resp. jeho druhá generace, je nejprodávanější Peugeot v České republice a motor 1,5 Blue HDi je dle našich zkušeností jedním z nejúspornějších dieselových motorů současnosti. Na zámek Kozel jsme vyrazili s modrým kouskem ve výbavě GT Pack a automatickou osmistupňovou převodovkou. Hned v úvodu prozradíme, že jsme necelých 200 kilometrů ujeli s celkovou spotřebou 9,6 litru, tedy 4,8l/100km, což považujeme za výbornou hodnotu. Nejeli jsme sice na dálničním limitu, celou cestu totiž neskutečně lilo, ale ani jsme se nesnažili o nějakou ekonomickou jízdu. Jeli jsme prostě „co to šlo“. 

Vnímání designu u modelu 2008, alespoň dle našeho názoru, velkou měrou ovlivňuje barva. My jsme měli modrou metalízu, která autu docela slušela, nicméně před pár měsíci jsme jezdili v autě s oranžovou metalízou, která mu asi slušela o trochu víc. Ale to je opravdu věc osobního vkusu. Klasický světelný podpis dělá i z tohoto malého SUV dravce silnic, černá zrcátka, kola a sloupky karoserie pak autu dodávají sportovně elegantní nádech. Někdo může namítat, že jde o auto spíše pro holky, ale právě v „naší“ modré barvě bude určitě slušet i klukům. A v černé barvě už o tom nelze vůbec pochybovat. 

Interiér rozděluje motoristickou veřejnost na dva tábory. Jeden miluje řešení i-Cockpit s malým volantem a 3D přístrojovým panelem, druhý tábor potom zastává klasické řešení. Tedy řešení, kdy se na přístrojovou desku nedíváte pohledem nad volantem, ale skrz něj. My už s vozy Peugeot, které mají toto řešení, jezdíme několik let, a rozhodně se nám líbí. Chápeme ale nářky řidičů, kteří po několika letech v interiéru vozu s klasickým řešením přesednou do některého ze současných Peugeotů. Stačí ale týden a většina řidičů si takové řešení zamiluje. 

Samostatnou kapitolou je potom naftový motor 1,5 Blue HDi s výkonem 130 koní. Ten byl v našem případě spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, a dle našeho názoru není v dané kategorii ideálnější varianta. Není to sice na žádné závodění, ale převodovka řadí velmi kultivovaně, výkon je naprosto dostačující a spotřeba se dá bez problémů držet pod pěti litry. A to je parametr, který se v dnešní době počítá dvojnásob. 

Jestliže tedy hledáte stylové SUV s ekonomickým provozem, kvalitně zpracovaným interiérem a relativně příznivou cenou, měli byste Peugeot 2008 do svých úvah rozhodně zařadit.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.