Zámek Kozel byl dalším z pohádkových hradů, kde se svoji talkshow vystoupil Honza Dědek. A protože je Honza ambasadorem značky Peugeot, vyrazili jsme na představení stylově, tedy v modelu 2008 GT Pack.
Volba auta byla celkem jasná. Peugeot 2008, resp. jeho druhá generace, je nejprodávanější Peugeot v České republice a motor 1,5 Blue HDi je dle našich zkušeností jedním z nejúspornějších dieselových motorů současnosti. Na zámek Kozel jsme vyrazili s modrým kouskem ve výbavě GT Pack a automatickou osmistupňovou převodovkou. Hned v úvodu prozradíme, že jsme necelých 200 kilometrů ujeli s celkovou spotřebou 9,6 litru, tedy 4,8l/100km, což považujeme za výbornou hodnotu. Nejeli jsme sice na dálničním limitu, celou cestu totiž neskutečně lilo, ale ani jsme se nesnažili o nějakou ekonomickou jízdu. Jeli jsme prostě „co to šlo“.
Vnímání designu u modelu 2008, alespoň dle našeho názoru, velkou měrou ovlivňuje barva. My jsme měli modrou metalízu, která autu docela slušela, nicméně před pár měsíci jsme jezdili v autě s oranžovou metalízou, která mu asi slušela o trochu víc. Ale to je opravdu věc osobního vkusu. Klasický světelný podpis dělá i z tohoto malého SUV dravce silnic, černá zrcátka, kola a sloupky karoserie pak autu dodávají sportovně elegantní nádech. Někdo může namítat, že jde o auto spíše pro holky, ale právě v „naší“ modré barvě bude určitě slušet i klukům. A v černé barvě už o tom nelze vůbec pochybovat.
Interiér rozděluje motoristickou veřejnost na dva tábory. Jeden miluje řešení i-Cockpit s malým volantem a 3D přístrojovým panelem, druhý tábor potom zastává klasické řešení. Tedy řešení, kdy se na přístrojovou desku nedíváte pohledem nad volantem, ale skrz něj. My už s vozy Peugeot, které mají toto řešení, jezdíme několik let, a rozhodně se nám líbí. Chápeme ale nářky řidičů, kteří po několika letech v interiéru vozu s klasickým řešením přesednou do některého ze současných Peugeotů. Stačí ale týden a většina řidičů si takové řešení zamiluje.
Samostatnou kapitolou je potom naftový motor 1,5 Blue HDi s výkonem 130 koní. Ten byl v našem případě spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou, a dle našeho názoru není v dané kategorii ideálnější varianta. Není to sice na žádné závodění, ale převodovka řadí velmi kultivovaně, výkon je naprosto dostačující a spotřeba se dá bez problémů držet pod pěti litry. A to je parametr, který se v dnešní době počítá dvojnásob.
Jestliže tedy hledáte stylové SUV s ekonomickým provozem, kvalitně zpracovaným interiérem a relativně příznivou cenou, měli byste Peugeot 2008 do svých úvah rozhodně zařadit.