Ojetá Škoda Superb III – vybrat 1,4 TSI nebo 1,8 TSI? Máme lepší tip

Foto: Škoda Auto

Náš tip na nejlepší motorizaci u třetí řady modelu Škoda Superb určitě vyvolá řadu nesouhlasných komentářů. Taxikář bude mít určitě jiné nároky na motorizaci než například obchodní cestující.


V Česku má Superb status všelidové limuzíny, za což vděčí především opravdu velkorysému prostoru na zadních sedadlech. Zatímco koncepcí spadá Superb mezi klasická auta segmentu D, kam patří třeba Passat, Mondeo nebo Mazda 6, tak právě prostor na zadních sedadlech z něj díky dlouhému rozvoru dělá auto, ve kterém se budete vzadu cítit jako v Mercedesu třídy S. Tedy, alespoň pokud jde o prostor. 

Smiřte se s tím, že Superby mívají hodně najeto, prvních pět let nalétají ve firmách klidně i 250 tisíc kilometrů
David Žídek; TestyOjetin.cz

Nejlevnější Superby třetí generace už koupíte pod 300 000 Kč. Kilometroví rekordmani s nájezdy přes 300 000 km se dají koupit za nějakých 260 tisíc Kč, do 300 tisíc se pak dá pořídit některý se základních motorů, případně chudě vybavený vůz. Pokud se uskromníte a bude vám stačit auto v základu s motory 1.4 TSI nebo 1.6 TDI, lze koupit Superba z roku 2017 do 300 000 Kč. Na mladé, pěkně vybavené a málo jeté kusy si ale pořád připravte půl milionu. 

Dieselová šestnáctistovka stačí na Superb jen s velkými obtížemi, navíc nebývá dobře vybavená a mívá hodně najeto
David Žídek; TestyOjetin.cz

Statistiky poruchovosti TÜV Report vidí třetí generaci Superbu docela dobře. Pěti až šestiletá auta se drží mezi nejlepšími a od německých stanic technických kontrol dostala jedničku. Jsou na děleném 25. místě s průměrným nájezdem 83 000 km a poruchovostí 6,6 %. Zajímavé je, že aktuální statistiky dvou až tříletých aut odkázaly Superb až na 108. místo, tedy vlastně na konec tabulky (známka 5, stejné umístění jako VW Passat), se 7,3% poruchovostí a průměrným nájezdem 80 000 km. 

Rozhodně zde ale není na místě tvrzení, že Superb je jen natažená Octavia. Auto je komfortnější, ať už jde o naladění podvozku nebo třeba hlukovou izolaci. Zatímco Octavia docela dost hučí, a bez víceprvkové zadní nápravy nezvládá horší silnici s důstojností, Superb je opravdu pohodlný a lépe se v něm zvládají dlouhé trasy. Pokud najezdíte 50 000 km za rok, je pro vás Superb ideální auto. 

I když v rámci hierarchie koncernu Volkswagen nedostal Superb všechny fajnovosti hned, není to laciné auto a může mít nejen moderní dotykový infotainment, ale také adaptivní podvozek a pokročilé jízdní asistenty. Z hlediska ojetiny je ale vždycky lepší hledat auto spíše s konvenční a jednoduchou technikou, která slibuje levnější opravy a větší spolehlivost. Zatímco běžné tlumiče stojí na celé auto deset tisíc, adaptivní elektronické čtyřikrát tolik. 

Naším tajným tipem je motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW, který přišel v roce 2018 jako náhrada motoru 1.8 TSI
David Žídek; TestyOjetin.cz

Levněji vychází provoz klasických předokolek s manuální převodovkou, čtyřkolky a verze s automatem DSG potřebují každých 60 000 km nebo tři roky vyměnit olej v převodovce a mezinápravové spojce. To bohužel skoro nikdo nedělá a stav takových ojetin tomu pak odpovídá. Nahlédněte do servisní historie, pokud má opravdu vůz po tomto intervalu vyměněn olej v automatu a také v systému pohonu všech kol. 

Velice zajímavý motor je základní jednotka 1.4 TSI. Překvapivě moc nezlobí ani standardně dodávaný systém odpojování dvou válců. Nehodí se sice na krátké cesty po městě, ale pro klidného řidiče, v kombinaci s manuálem, je to příjemný a zcela dostatečný motor. Superb s ním umí jezdit i za sedm litrů na 100 km. Určitě je lepší než pozdější emisně uškrcená jednotka 1.5 TSI, která se dodnes potýká s drobnými problémy, které se stále ještě nepodařilo v servisních akcích vyřešit. 

Motor 1.8 TSI je tady už spolehlivý a má kombinaci přímého a nepřímého vstřikování, takže nebude karbonovat. Vyhněte se automatu, je zde nespolehlivé DSG se suchými spojkami, navíc má omezený točivý moment. Manuál jede lépe, ale ve srování s motorem 1.4 TSI vynikne jen na dálnici. 

Naším tajným tipem je potom motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW, který přišel v roce 2018 jako náhrada motoru 1.8 TSI. Má velice příjemný, skoro až šestiválcově kultivovaný chod. A při klidné jízdě je to auto, které umí jezdit do osmi litrů na 100 km v běžném provozu. Když se budete snažit, pojedete i s tímto dvoulitrem za 7 l/100 km. Silnější 2.0 TSI, který měl nahradit starší šestiválec, není tak uhlazený motor a dynamicky vynikne jen tehdy, když Superbu stojíte na krku. A to se k jeho chrakteru nehodí. Spolehlivost dvoulitru je slušná, ale bude hodně záležet na servisní historii. 

Logickou volbou jsou pro dálniční cestovatele diesely. Šestnáctistovka stačí na Superb jen s velkými obtížemi, navíc nebývá dobře vybavená a mívá hodně najeto. Raději bychom koupili motor 2.0 TDI, ideálně s předním pohonem a manuálem ve verzi 110 kW. Ještě se prvních pár let obešla bez AdBlue a je to poměrně spolehlivý motor. Pokud ho někdo neuvařil, nebo se mu nevyviklala napínací kladka rozvodů (to se pak motor klidně i potká), bude to dobré a relativně levně jezdící auto. 

Silnější diesely už musely mít AdBlue, které v prvních verzích docela zlobí. Odcházejí různá čidla ve výfuku, přestane fungovat snímač hladiny kapaliny a podobně. Domníváme se, že zatímco poslední Superb III 2.0 TDI bez AdBlue bude bazarový držák a vyhledávané auto i v příštích letech, chudší zájemci s omezeným rozpočtem se budou AdBlue verzím vyhýbat obloukem, což by se mohlo projevit na jejich ceně. 

Smiřte se s tím, že Superby mívají hodně najeto, prvních pět let nalétají ve firmách klidně 250 000 km. Mezi největší rizika patří celkově nadměrné opotřebení kombinované se zanedbaným servisem. Pokud má ale auto nešizený servis, jeho historie se dá ověřit a má rozumný nájezd, bude to dobrá ojetina s perspektivou slušného dožití. Pro extrémní šetřílky ale doporučujeme raději hledat Octavii. Ta je na provoz prostě levnější.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.