Kupujte, dokud ještě nějaké jsou. Ojetá Škoda Yeti je vážně skvělá

Foto: Martin Filipi

Škoda Yeti bylo první české SUV a nutno říci, že povedené. Je proto velká škoda, že model Yeti z nabídky zmizel a nahradil ho bezpohlavní Karoq. Takže rada pro zájemce o SUV – kupujte Yeti, dokud je ještě k sehnání.


Ojetých SUV je opravdu celá řada, jedním takovým je i Škoda Yeti. V autobazarech je o domácí SUV velký zájem, klidně můžeme říci, že se prodává samo. Při výběru je třeba mít na mysli, že se vůz vyráběl jak s pohonem předních, tak všech kol (pomocí mezinápravové spojky Haldex). Kdo chce čtyřkolku, měl by si ohlídat, že právě takový automobil kupuje. Přitom je dobré vědět, že nejde o permanentní pohon všech kol. Řešení je zde stejné jako například u Škody Octavia. Tedy pokud dojde k prokluzu přední nápravy, mezinápravová spojka Haldex se postará o připojení zadních kol. Za běžných podmínek se ale roztáčejí pouze přední kola. To pozitivně ovlivňuje spotřebu, která je nižší, než kdyby byla permanentně poháněna všechna kola. Na druhou stranu vůz nemá takové terénní schopnosti. To by však u SUV nemělo vadit, vždyť nejde o off-road. 

Pohonné jednotky v praxi

Nejedna ojetá Škoda Yeti je poháněna základním motorem 1.2 TSI, který se hodí jen pro cestování na kratší vzdálenosti. Navíc u něj citelně roste spotřeba při rychlejší jízdě. Stejně jako jednotku 1.4 TSI mohou i dvanáctistovku trápit problémy s rozvody (prozradí je typické chrastění rozvodového řetězu). Čtrnáctistovka má sil dostatek, komu by to bylo málo, může sáhnout po motoru 1.8 TSI. Kdo chce ale jezdit úsporně, zvolí turbodiesel. Jenže ouha, v nabídce je pouze 2.0 TDI se značně pošramocenou pověstí a 1.6 TDI, jež se začal montovat v roce 2010. Dvoulitrový vznětový agregát může mít ve špatném stavu vstřikovače, zejména pokud má více najeto. Objevit se mohou i jiné problémy. Zájemce o starší vůz mnohdy láká dvouspojková převodovka DSG, ale právě té je lepší se vyhnout. Přibližně okolo nájezdu 150 000 kilometrů ji potkávají potíže vznikající z opotřebení. Oprava pak přijde klidně i na desetitisíce. 

Na silnici

Kladem vozu je slušná nabídka místa nejen pro posádku, ale i pro zavazadla. Nákladový prostor totiž disponuje objemem 416 litrů, což bude určitě většině motoristů dostačovat. Musíte ale počítat s vyšší nákladovou hranou, což je u SUV zcela běžné. Pozitivně můžeme hodnotit i sedadla a především pak jízdní vlastnosti. Yeti je SUV, takže není určen pro nějaké dovádění v terénu. S polní cestou, lehkým terénem nebo pohybem ve sněhu si ale poradí. Tedy verze s pohonem všech kol určitě. Varianty s pouze jednou poháněnou nápravou se přirozeně dostanou na limit svých možností mnohem dříve. 

Časté problémy

Vozidla někdy trápí vůle v uložení předních ramen, občas i v uložení ramen zadní nápravy. Výjimkou není opotřebená spojka nebo dvouhmotový setrvačník. Automobily se střešním oknem nezřídka trpí průnikem vody do interiéru právě okolo tohoto okna. Vznětové motorizace se mohou potýkat s vadným čidlem výfukových plynů, potíže může působit také filtr pevných částic. Před koupí automobilu je dobré věnovat patřičnou kontrolu podvozku a ujistit se, že není poškozen neopatrnou jízdou v terénu. i přes všechny možné nedostatky je ale podle nás model Yeti vynikajícím autem, navíc s velmi neotřelým designem. Jednou bude z modelu Yeti určitě ceněný youngtimer. Vzpomeňte si na nás... 

LÍBILO:

  • rozsáhlá servisní síť
  • prostornost
  • líbivý design vozu
  • pomalejší pokles hodnoty automobilu
  • dílenské zpracování
  • pohodlné odpružení 

NELÍBILO:

  • mnoho ojetin jen s pohonem přední nápravy
  • u 1.2 TSI citelně roste spotřeba při rychlejší jízdě
  • nezřídka vyšší ceny ojetin

Kupujte, dokud ještě nějaké jsou. Ojetá Škoda Yeti je vážně skvělá

Martin Filipi

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.