Velký test ojeté Škody Octavia II 1.8 TSI - I. Díl

Foto: David Žídek

Zákazníci preferují naftu, ale benzínový motor má také co říci. Výkon, spotřeba, životnost, poruchy – na to vše se v našem dvoudílném testu podíváme. Aut je totiž v autobazarech poměrně dost ale s velmi rozdílnou kvalitou. Dát si pozor je potřeba především u dovezených aut s nejasnou servisní historií. Obzvláště auta z Německa mohou mít najeto i více než 300 tisíc kilometrů. Vždy raději kupujte vůz, u kterého prodejce doloží počet najetých kilometrů a realizovaný servis. A i když naftové verze převládají, zkuste se v nějaké benzínové Octavii s tímhle motorem projet. Možná na benzín změníte názor a nějaký ten litřík spotřeby navíc rádi oželíte.


Foto: David ŽídekFoto: David ŽídekŠkoda Octavia II. generace patří dlouhodobě k nejoblíbenějším autům v českých bazarech. Je po ní veliká poptávka a pokud hledáte motor 2.0 TDI, máte skutečně z čeho vybírat. Jenže jak se pomalu dostávají do povědomí starosti majitelů ojetých dieselů, plno motoristů se, i po vlastní negativní zkušenosti, vrací zpět k benzínovým motorům. Jenže doba, kdy byl zážehový motor nezničitelný držák, je už také dávno pryč. Moderní benzínové motory si svou složitostí nezadají s turbodiesely, mají také choulostivé přeplňování a tlak na snižování spotřeby a redukci vnitřních třecích ztrát způsobuje, že poměrně dost motorů prostě řidiči utahají, neboť se o ně neumí starat.

Problém moderních přeplňovaných motorů je především v tom, že vyžadují naprosto odlišný přístup a styl jízdy. Řidič si také musí hlídat hlavně teplotu motoru, což je ale dnes při absenci teploměrů v některých autech trochu obtížné. A majitelé také překračují servisní intervaly pro výměnu oleje a vůbec na servisu auta šetří. Nicméně některé zásadní poučky platí pořád - motor je potřeba nechat opatrně ohřát na provozní teplotu a teprve pak od něj vyžadovat plný výkon. Stejně tak je nutné na konci cesty trochu zvolnit a nechat motor odpočinout, aby se především dochladilo turbo a klesla teplota oleje. Důležité je myslet na pokud možno co nejrovnoměrnější zahřívání a ochlazování motoru.


Testujeme bývalé služební vozidlo Pražského hradu - ojetou Škodu Superb 3,6 V6
S ojetou Škodou Superb Outdoor 2.0 TDI (2014) jsme vyrazili na chorvatské nudapláže
Testujeme ojetou Škodu Roomster Scout 1.2 TSI DSG 77kW – žádný krasavec, ale v tom je jeho kouzlo
Roční Škoda Karoq - ušetřit se dá i 150 tisíc a auto je jako nové


Škoda Octavia s motorem 1.8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) a točivém momentu 250 Nm, kterou jsem si k testu půjčil, není úplně obvyklým jevem v našich autobazarech. Přitom právě tento motor může potenciálnímu zájemci připravit nejen nejlepší svezení, ale paradoxně také nejklidnější spaní a rozumné provozní náklady. Jak můžete vidět na přiložené fotce, dostat se se spotřebou paliva pod šest litrů není vůbec žádný problém, i když reálně tohle auto bude jezdit asi za osm litrů. Záleží samozřejmě na stylu jízdy. Nejpříjemnější je ale velmi lineární nástup výkonu, vysoce kultivovaný chod pohonné jednotky a nesporně lepší dynamika než v případě motoru 2.0 TDI. Octavia 1.8 TSI také působí velice lehce a příjemně se ovládá. Není tak těžká na předek jako naftová motorizace.

Hodně se toho napsalo o problematických rozvodech, ale výskyt problémů u 1.8 TSI nebyl tak častý jako u menších motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI. Částečně to také může být tím, že motor 1.8 TSI nepracuje tolik pod maximálním zatížením vlivem své lepší dynamiky a rovněž má vyvažovací hřídel, který citelně uklidní jeho chod a snižuje rázy v mechanismu pohonné jednotky. To se spíš vyskytují problémy s prasklou hlavou válců u necitlivě řízených aut, kterým dával někdo za uši zastudena, a u hodně ojetých aut pak s visícími ventily. O všech problémech Octavie II. generace si ale povíme příště. Tohle je jen jakási upoutávka na test. Nicméně už teď mám jednu věc jasnou. Jestli bych si musel někdy koupit Octavii druhé generace, tak tuhle benzínovou!

 

Velký test ojeté Škody Octavia II 1.8 TSI - I. Díl

David Žídek

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.