Ani Superb, ani Passat. Ojeté rodinné auto do půl milionu. Co vybrat a na co si dát pozor

Foto: Jan Smékal

V ceně do půl milionu korun je na trhu stále ještě poměrně dost kvalitních aut, většinou kompaktních hatchbacků a malých SUV. Co ale koupit, pokud s tímto rozpočtem hledáte auto, které uspokojí i rodinné potřeby? Toto pět tipů na modely, se kterými byste neměli šlápnout vedle.


Předpokládáme, že rodina, která nedávno vydala půl milionu za auto, nebude chtít vzápětí řešit nákladné opravy. Zaměřili jsme se tedy pouze na vozy do stáří čtyř let a nájezdu 99 tisíc km, které ještě nějakou dobu nebudou potřebovat větší servis. A protože hatchbacky ani malé sedany běžným rodinným potřebám nestačí, hledali jsme vozy s karoserií kombi, SUV nebo MPV. 

Pokud jde o výbavu, je jasné, že každý má kritéria nastavená jinak. My bychom v dnešní době už nechtěli rodinný vůz bez automatické převodovky. Za velmi užitečnou považujeme podporu Apple CarPlay/Android Auto, což jsou funkce umožňující zrcadlit obrazovku chytrého telefonu na palubním displeji. Obejít bychom se nechtěli ani bez parkovacích senzorů. A protože rodinný vůz musí být i při plném obsazení schopen bezpečného předjíždění i suverénního pohybu po dálnicích včetně těch německých, za naprosté výkonové minimum považujeme hranici 88 kW (120 k). 

"Naše dlouhodobá datová analýza evropského trhu ojetin ukazuje, že výrazný zájem o oblíbená rodinná kombi VW Passat či Škoda Superb má zásadní vliv na růst jejich ceny. Do tohoto žebříčku jsme tak vybrali zajímavé alternativy, které se netěší takovému zájmu veřejnosti, ale v určité specifikaci nabízejí zajímavou alternativu právě těmto rodinným bestsellerům," uvedl automobilový expert Carvago.com, Jiří Červenka. 

Ford Focus kombi
Ford v Evropě (opět) nezažívá nejúspěšnější období, ale to neznamená, že dělá špatná auta. Focus v kompaktní třídě stále vyniká jízdními vlastnostmi, rodiny však ocení spíš velký a nadprůměrně široký zavazadlový prostor (u kombi) nebo asistenční systémy, které sklidily chválu od organizace Euro NCAP. K zahození nejsou ani praktické detaily jako elektrická dětská pojistka nebo výsuvné chrániče hran dveří. Problematický dvouspojkový automat byl v této generaci nahrazen 8st. převodovkou tradiční konstrukce, která zatím nezlobí. Existuje také verze Active – sice bez pohonu všech kol, ale s podvozkem zakrytovaným a zvýšeným o 30 mm. 

+ Jízdní vlastnosti, velký zavazadelník, propracované funkce dálkového přístupu přes aplikaci, ojetiny ze západních trhů mívají velmi slušnou výbavu 

- Vzhledově neatraktivní interiér, kolísavá kvalita zpracování, malá nádrž na AdBlue 

Na co si dát pozor: Stav akumulátoru, vibrace od poloos, závady elektroinstalace 

Opel Insignia Sports Tourer
Jednoznačně nejreprezentativnější vůz v našem výběru a zároveň jedna z největších záhad automobilového trhu. Nejde nám totiž na rozum, proč se jich prodá tak málo. Svým chováním na silnici sice nenadchne, ale ani neurazí, a dál už to jsou jen samá pozitiva: dobře vypadá, je ohromně prostorná, má výborné, všestranně nastavitelné sedačky, a v době přípravy článku se do našich vyhledávacích kritérií vešel i jeden kus s dvoulitrovým biturbodieselem o výkonu 154 kW (209 k) a pohonem všech kol. Podobně jako Focus má také Insignia svoji „dobrodružnou“ variantu Country Tourer, ta už ale přesahuje náš cenový limit. 

+ Královský vnitřní prostor, reprezentativní vzhled, dostupnost výkonných motorů, ovladatelnost verzí 4x4  

- Nekultivované diesely, přeposilované řízení, nemoderní vzhled přístrojů 

Na co si dát pozor: Zanesený EGR ventil, stav rozvodů u dieselové šestnáctistovky 

Renault Kadjar
Proč je v našem přehledu jediné SUV? Protože většinou jsou příliš malá nebo příliš drahá na to, aby spadala do definice „rodinné auto do 500 000 Kč“. Kadjar je výjimkou potvrzující pravidlo. Ačkoliv stojí na stejné platformě jako kompaktní Nissan Qashqai, je oproti němu delší a vyšší a také na pohled působí jako dospělejší auto. Na trhu je spousta Kadjarů s bohatou výbavou a mnohem příznivější cenou než u německých soupeřů ve srovnatelné specifikaci. Dají se najít i auta s pohonem všech kol, 95 % ojetých Kadjarů jsou však předokolky. U benzinu bychom se vyhnuli dvanáctistovce TCe, která se opravdu nepovedla, ale v roce 2018 ji nahradil nový motor 1,3 l s označením TCe 140 nebo 160 (podle výkonu). Dieselové motorizace jsou sázka na jistotu, my bychom šli do šestnáctistovky o výkonu 96 kW (130 k). 

+ Výborný poměr velikosti, výbavy a ceny, ojetiny nemívají velký nájezd 

- V nabídce úplně chybí výkonné motory, průměrná kvalita zpracování i jízdní vlastnosti  

Na co si dát pozor: Motor 1.2 TCe, na něm je špatně snad úplně všechno 

Seat Leon ST
Španělský Seat není tak populární jako příbuzné značky z koncernu VW, ale právě to z něj na trhu ojetin dělá tajný tip. Pokud jste ochotni tolerovat nevlídný interiér z tvrdých, lacině působících plastů a malou obrazovku palubního systému, najdete v Leonu úplně stejnou techniku jako Golfu Variant, ale za výrazně lepší cenu. A také s mnohem v zábavnějším chováním v zatáčkách. V našem limitu seženete Leon i s motorem na CNG nebo na druhém pólu, když budete mít štěstí, s dvoulitrovým dieselem a čtyřkolkou. 

+ Sportovní jízdní projev, pestrá nabídka motorizací včetně čtyřkolek, univerzální dostupnost dílů i servisu, výhodnější ceny než u technicky podobných koncernových příbuzných 

- Morální zastaralost (od r. 2020 je na trhu nová generace), laciný dojem z interiéru, slabší komfort odpružení, často jde o auta z firemních flotil nebo půjčoven 

Na co si dát pozor: Stav chladicí soustavy a 7stupňové převodovky DSG (6st. u dieselů je spolehlivější) 

Volkswagen Golf Sportsvan
Žije trochu ve stínu svého delšího příbuzného, Touranu, ale pokud doopravdy nepotřebujete sedm sedadel nebo gigantický zavazadelník, je Sportsvan pro rodinu běžné velikosti vynikající volbou. Nastupuje se do něj stejně pohodlně a je z něj vidět stejně dobře jako SUV, na silnici se chová příkladně a díky posuvné zadní lavici můžete měnit poměr prostoru pro cestující a pro náklad tak, jak je zrovna potřeba. Děti obvykle tolik místa pro nohy, kolik jej Sportsvan nabízí, nepotřebují. A když jsme u dětí, ty určitě ocení sériově dodávané sklopné stolky na předních opěradlech. Pokud vybíráte Sportsvan se sedmistupňovou převodovkou DSG, nechte si ji důkladně zkontrolovat někým, kdo ví, co dělá. Je to vyhlášený servisní strašák. Vozy ve vyšší výbavě Highline mají lepší sedadla a výrazně hodnotnější interiér, při hledání bychom se proto zaměřili na ně.  

+ Dobrý výhled pro všechny cestující, variabilní interiér, bezproblémové ovládání, celková propracovanost 

- Víceprvková náprava jen u výkonnějších motorů, horší materiály v základní výbavě Comfortline 

Na co si dát pozor: Opět zejména stav 7st. dvouspojkové převodovky

Jaké ojeté rodinné auto do půl milionu byste vybrali vy? Napište nám do diskuze.

 

 

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.