Chtěla kamarádce pomoci se startováním přes kabely, skončilo to ohňostrojem

Foto: Pixabay

Bylo to jako ohňostroj, popisuje řidička z Prahy, která se s kamarádkou pokusila nastartovat svůj vůz tzv. „přes kabely“. Vůbec totiž netušila, jak při takové akci postupovat


Nastartovat vůz s vybitou baterií pomocí baterie jiného vozu přes startovací kabely se může někomu zdát jako naprosto triviální záležitost. Jenže ruku na srdce, kolikrát to kdo opravdu zkoušel? Většina řidičů o tomto způsobu pomoci určitě ví, ale reálně to vyzkoušel málokdo. Málokdo proto také ví, že je při tomto zdánlivě snadném úkonu potřeba dodržet určitý postup a pravidla. 

Nejsem hloupá blondýna. Vím, že černý kabel je „mínus“ a červený „plus“. Ale nějak mi nedošlo, že tohle vědět nestačí
Karolína V.; Řidička, Praha 

To ale asi podcenila řidička z Prahy Karolína, která s kamarádkou vyrazila na Silvestra na hory. Postaršímu Nissanu Almera, se kterým na hory přijela, se ale po třech dnech stání před horskou chatou vybila baterie. S kamarádkou se proto pokusila nastartovat auto pomocí startovacích kabelů. Že červený kabel patří na plusové póly a černý na ty mínusové, samozřejmě věděly. Udělaly ale jinou chybu. 

Při startování přes kabely se totiž červeným kabelem musí propojit plusové póly obou baterií, ale takový způsob propojování už neplatí u černého kabelu. Ten se u vybitého auta musí připojit na „kostru“, tedy na k tomu určené uzemněné místo, nikoliv na záporný pól vybité baterie. Takové místo bývá trochu dál od baterie a je často popsáno v návodu k vozu. Jestliže byste totiž připojili černý kabel k zápornému pólu vybité baterie, může dojít k jejímu poškození. 

A právě takovou chybu udělala i Karolína. Při záchraně vybité baterie svého Nissanu se totiž pokusila propojit kladné i záporné póly obou baterií. Jakmile se však svorkou černého kabelu dotkla záporného pólu vybité baterie, došlo k velkému jiskření. Jenom díky duchapřítomnosti a nepřipojení svorky na záporný kolík, nedošlo k fatálnímu poškození baterie. Ta by totiž ve velmi extrémních případech mohla dokonce i explodovat. 

„Tohle jsem vážně nevěděla, prostě jsem myslela, že se jenom jednoduše propojí obě baterie. Pamatovat si to ale budu nadosmrti,“ říká s úlevou Karolína, které nakonec se startováním auta pomohl jiný řidič. 

Věděli jste, že se startovacím kabelem nepropojují záporné póly obou baterií? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.