Padesát let starý způsob na odmrazení předního skla „Vlašimským ironem“ funguje stoprocentně

Foto: Jan Smékal

Milan z Vlašimi jezdil s Volhou jako „panský kočí“ již v roce 1968. Na rozmrazování čelního skla v zimě používal naprosto jednoduchý a hlavně levný prostředek. Podle jeho slov fungoval stoprocentně.


Hledáte každé ráno platební kartu, obal od CD, nebo alespoň kelímek od kávy, abyste nějak odstranili sníh a námrazu z čelního skla? Pak vítejte v klubu. Každoročně si totiž tisíce řidičů slibují, že příště už si tu škrabku, nebo alespoň nějaký rozmrazovací sprej, rozhodně koupí. Ale většinou na to stejně zase zapomenou. Přitom, kdyby znali starý „fígl“, který používali již naši dědové, mohli by si ranní prostocviky u nastartovaného auta ušetřit.

U benzínových pump tenkrát žádné prostředky na rozmrazování skla nebyly, nebo byly moc drahé, takže jsme si museli poradit sami
Milan K.; Vlašim

Pan Milan, který bydlí ve Vlašimi, nám zaslal svoji zkušenost s tzv. „Vlašimským ironem“. Tak údajně říkali řidiči ze skláren roztoku vody a soli, kterým si v zimě ošetřovali sklo firemních aut. Stačilo rozpustit sůl v destilované vodě a nalít roztok do nějakého rozprašovače. Nejčastěji se prý používal ten na kytky. Plastové láhve s rozprašovačem tedy ještě neexistovaly. Ale pozor. Nestačilo roztok pouze nastříkat na sklo. Musel se údajně také dodržet specifický postup.

„Vlašimský iron“ se totiž musí podle Milana na sklo nastříkat večer, když auto zaparkujete. Roztok bude po skle stékat a zanechá na něm tenký film. Ten zabrání nejen vytváření námrazy, ale také ráno pomůže se snadným seškrábnutím namrzlé krusty. Často na to budou stačit pouze stěrače, ale naše rada zní – nepouštět stěrače naslepo. Raději se přesvědčte, že gumičky nepřimrzly ke sklu. Ideální bude, když roztok večer nastříkáte na plochu, kde jsou stírací lišty v klidové poloze, případně když je dáte do servisní polohy, resp. je zvednete, nebo podepřete obyčejným kolíčkem na prádlo.

A nepoškodí slaný roztok karosérii? „Lidé často mluví o tom, že roztok vody a soli zničí karoserii. Nesmysl. Ani stará Volha nezačala po deseti letech rezavět. A to jsem na sklo aplikoval solný roztok každou zimu. A taky, co by rezlo, když se to stříká na sklo? Kdepak, Vlašimským ironem si auto rozhodně neponičíte“, říká Milan. Navíc dnes jsou části karosérie často z hliníku, nebo z plastu, takže rez asi skutečně nehrozí.

Máte nějaký svůj vlastní nápad, jak ochránit sklo před námrazou? Napište nám do diskuze.

Zdroj: Jiří Soukup; Milan K.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.