Zahraniční asistenční služby většinou tímto náhradním dílem nedisponují a nabídnou tak odtah do nejbližšího servisu. To ale může cestu na dovolenou časově pořádně nabourat
Společnost Louda Auto sestavila na základě dat ze svých servisních center seznam nejčastějších závad, se kterými se řidiči na cestách do zahraničí mohou setkat. Podle této analýzy je nejčastějším problémem motoristů v zahraničí prasklý klínový řemen. Ten přenáší otáčky z klikové hřídele motoru na čerpadlo chladicího systému a na alternátor. U některých vozů potom i na čerpadlo posilovače řízení či na kompresor klimatizace nebo na ventilátor chladiče. Jestliže řemen praskne, je auto v podstatě nepojízdné
Kontrola klínového řemenu před každou delší cestou je nutností, protože zahraniční asistenční služby obvykle nemají tento náhradní díl skladem.
Pavel Boháč, ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto
Druhou nejčastější příčinou je uvolnění některé z hadic v motorovém prostoru, například u chladicí soustavy. Oprava bývá snadná, ne každý řidič ji ale na silnici dokáže sám odhalit a opravit. Prohlídka všech spojů se proto, především u starších vozů, rozhodně před delší cestou vyplatí. v autě je potom dobré mít základní nářadí a kovové stahovací svorky, nebo alespoň vodotěsnou silnou lepící pásku.
Třetí nejčastějším technickým problémem, především u starších aut, je porucha brzd. „Řada motoristů odjíždí na dovolenou s brzdovými destičkami na hraně opotřebení a při náročném přejezdu Alp začnou brzdy skřípat a ztrácet účinnost,“ připomíná servisní expert Louda Auto. Problémem ale nemusí být pouze sjeté brzdové destičky. Častou chybou motoristů je také zanedbaná kontrola bodu varu brzdové kapaliny. Tak se při dlouhodobém a intenzivním brzdění může začít vařit, čímž se účinnost brzd zcela vytrácí.
Čtvrtou nejčastější příčinou odstavení vozu je potom nedostatečná funkce akumulátoru. „Letošní zima byla poměrně drsná a řada akumulátorů se během ní dostala na okraj své životnosti. Je nepříjemné, když pak akumulátor definitivně selže zrovna v Chorvatsku nebo Itálii,“ varuje Pavel Boháč. Akumulátory ale trpěly například i ve vozech, které stály po dobu lockdownu mnohdy i několik měsíců zcela bez hnutí. Před cestou je proto dobré nechat v servisu akumulátor řádně zkontrolovat. Ušetří vám to nemálo starostí i peněz.
Zažili jste nějakou technickou závadu na svém vozidle v zahraničí? Jak jste ji řešili? Napište nám do diskuze