„Mám Mercedes a ty nepojedeš rychleji, než já“, říkal si možná „vybržďovač“ v červeném Mercedesu

Bezdůvodná jízda v levém pruhu
Foto: Jan Smékal

Čeští řidiči jsou nebezpečným vybržďováním neblaze proslulí. Někteří prostě mají potřebu „vychovávat“ ostatní. Velmi často jsou to řidiči prémiových aut, jejichž „prémiovost“ však spočívá spíše ve značce na přání typu Maruska1


Možná jste to na české dálnici také někdy zažili. Jedete si povolených 130 km/h, předjíždíte pomalejší auta, ale za vás se přiřítí „závodník“, přilepí se vám dva metry za nárazník a troubí a troubí. Sotva předjedete pomalejší auto v pravém pruhu a zařídíte se za další pomalejší, abyste netrpělivého řidiče nechali předjet, „závodník“ předjede na vaši úroveň v rychlejším pruhu a zpomalí. Najednou musíte brzdit, protože před vámi je pomalejší auto a do levého pruhu přejet nemůžete, protože v něm jede na stejné úrovni nějaký blázen s přehnaně vysokým egem.

Chápu, že mohou nastat výjimečné situace, kdy někdo potřebuje jet 200 km/h po dálnici. Ale tenhle řidič tedy rozhodně nespěchal. Jakmile nás předjel, zpomalil na „stovku“ a držel nás za sebou asi dva kilometry
Jiří Soukup; redakce TestyOjetin.cz

Nakonec se za něj dostanete, ale chlápek se najednou rozhodne, že pojede stovkou. Ne, tohle není fikce, to je reálná situace, kterou jsme sami zažili při cestě do Jihlavy. Na dálnici D1 s námi takhle „soutěžil“ řidič postaršího Mercedesu. Ono je samozřejmě jedno, kdo jede v jakém autě, ale tak nějak se nám subjektivně zdá, že řidiči podobných aut jsou k podobnému chování náchylnější.

Bezdůvodná jízda v levém pruhu je ovšem přestupek, který se u nás trestá pokutou 2 tisíce korun, zatímco za předjetí v pruhu pravém hrozí pokuta až 10 tisíc korun, 7 trestných bodů a v extrémním případě dokonce i zákaz řízení na dobu od šesti měsíců do jednoho roku. Jestli to tak je v pořádku, není na tuhle debatu, nicméně podle našeho názoru by bezdůvodná jízda v levém pruhu měla být trestána stejně, jako tzv. „podjíždění“.

Je samozřejmé, že mohou nastat situace, kdy je potřeba jet rychleji, než dovolují předpisy. Třeba když vezete manželku ve vážném stavu do porodnice, nebo krvácející dítě k doktorovi. Tohle však asi nebyl ten případ. „Tenhle řidič rozhodně nespěchal. Jakmile nás předjel, zpomalil na „stovku“ a držel nás za sebou asi dva kilometry“, říká Jiří Soukup, redaktor webu TestyOjetin.cz a pokračuje: „Tohle na českých silnicích vidíme v podstatě denně. A zdůrazňuji, že opravdu pouze na českých silnicích. Ve vyspělých zemích se řidiči takto nechovají“.

Co si o podobných „výchovných“ lekcích od některých řidičů myslíte? Potkali jste se s tím někdy? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.