Řidiči zuří: Projet Prahou trvá i déle než 3 hodiny. Po volbách se to ale asi nezmění

Foto: Jan Smékal

Projet v současných dnech Prahou je téměř nemožné. Ucpané jsou snad všechny silnice a ulice, a to včetně těch vedlejších. Podle dopravních odborníků to však nadcházející volby bohužel asi nezmění .


Přímo centrem hlavního města totiž vede severojižní magistrála, která navazuje na dálnici D1 a pokračuje k dálnici D8. Spojení s dálnicí D10 nebo D11 má zase zajistit Jižní spojka, dálnici D5 propojuje s ostatními úseky Barrandovský most. Na těchto místech jsou dopravní zácpy poměrně běžné a asi nikoho nepřekvapí, pokud se do hustého provozu dostane v době odpolední nebo ranní dopravní špičky a jestliže v takové zácpě stráví pár minut navíc.

V současné době ale není výjimkou, jestliže řidiči průjezdem Prahy stráví více než dvě hodiny, v minulém týdnu se našemu redaktorovi dokonce „poštěstilo“ jet z Nových Butovic na Černý most plných 196 minut. Celá Praha byla totálně neprůjezdná kvůli drobným nehodám v zúžených místech na Jižní spojce a v tunelu Blanka. To se stává. Jenže, jsou-li v opravě současně v podstatě všechny průtahy Prahou včetně možných objízdných tras, je jasné, že dojde ke kolapsu.

Opravuje se Jižní spojka, objízdná trasa přes Švehlovu ulici je také v rekonstrukci, opravují se tramvajové pásy a ulice ve Strašnicích, nábřeží u Letenského tunelu a mnoho dalších vytížených úseků. Na vině je pravděpodobně nekompetentní plánování jednotlivých úseků a totální ignorace potřeb Pražanů a návštěvníků hlavního města používat ke svým cestám automobil.

Doporučení pražského magistrátu, aby lidé přesedli z automobilů na městskou hromadnou dopravu, není úplně v souladu s jejím zdražením ani se zdražením parkování P+R u stanic metra. Ukazuje se navíc, že současnou dopravní situaci v hlavním městě se snaží někteří představitelé státu využít ve svůj prospěch v předvolební kampani. To ale běžného Pražana nezajímá. Ten se chce pohodlně a včas dostat do práce, k lékaři nebo do školy.

Podle dopravních odborníků jsou však opravy nutné a případné nová vláda nebo vedení pražského magistrátu s tím asi nic neudělá. Stavby jsou již v běhu a nebude v silách žádné vlády ani představitelů města toto změnit. Jedinou šancí tak bude zřejmě tlak na dodavatelské firmy, které opravy provádějí. Pohled na stojící stavební stroje bez obsluhy, která pokuřuje nebo kouká do mobilního telefonu, totiž není nic neobvyklého.

Proč se třeba neopravuje také ve večerních nebo nočních hodinách, jak to vidíme často v zahraničí? Tady mají zadavatelé oprav skutečně velké rezervy a uvidíme, zda se to po volbách změní.

Jaké máte zkušenosti se současnou dopravní situací v Praze? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.