Snad to neprojde. Evropa nám chce zvýšit cenu základní Fabie až na 500 tisíc korun

skoda-fabia-evo-hatchback
Foto: Jan Smékal

Chystaná emisní norma Euro 7 může v blízké budoucnosti dramaticky zdražit už tak drahá nová auta. Automobilky by totiž pravděpodobně promítly výši emisních pokut i náklady na nové technologie do konečné ceny vozidel.


Emisní norma Euro 7 by měla především snížit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší. Zároveň by měla sladit emisní limity pro benzinová a naftová auta. Bohulibá myšlenka, jenže velmi drahá. Aby automobilky splnily u svých produktů takové emisní limity, musely by investovat do nových technologií ohromné částky, které by následně velmi pravděpodobně promítly do ceny nových vozidel. Šlo by pravděpodobně o desítky až stovky tisíc a nová auta by se tak pro většinu mohla stát v podstatě nedostupná.

Dle Sdružení automobilového průmyslu by přijetí návrhu v předložené podobě mohlo mít fatální dopady na zaměstnanost u finálních výrobců i v dodavatelských řetězcích. Podle SAP hrozí, že by v rámci EU o práci přišly statisíce lidí. ŠKODA AUTO upozorňuje, že pokud bude návrh přijat v předložené podobě, dojde k uzavření řady výrobních závodů (a to nejenom malých vozidel) a nejenom v ČR, ale i v dalších zemích.

Podle hrubých odhadů odborníků na automobilovou problematiku by mohlo v případě přijetí normy Euro 7 dojít ke zdražení vozidel až o stovky tisíc. Ty nejčernější scénáře dokonce hovoří v tom smyslu, že například nejnižší model domácí automobilky by mohl zdražit na 450 až 500 tisíc korun. „Taková auta by byla v podstatě neprodejná“, říká Martin Foltýn ze společnosti CarTrax, která se zabývá fyzickou prověrkou ojetých vozidel.

V tomto kontextu je dobré připomenout, že právě kvůli emisním limitům byla „zaříznuta“ výroba modelu Fabia combi, což byl jeden z nejoblíbenějších modelů automobilky. „Kdyby k zavedení normy Euro 7 skutečně došlo, mohlo by to vést k dalšímu zvyšování věku automobilů na českých silnicích. Lidé prostě na nové vozy mít nebudou a budou si svoje stará auta udržovat co nejdéle to půjde. To paradoxně povede ke zhoršování životního prostředí a také to může ovlivnit bezpečnost na našich silnicích“, říká k tomu Foltýn.

Koupili byste si Fabii za půl miliónu, nebo raději udržovali „při životě“ svůj starší automobil? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.