Tuhle funkci má dnes v autě skoro každý, způsobuje ale dost problémů

Foto: Jiří Soukup

Dnešní moderní vozy mají mnoho funkcí, které jsou opravdu užitečné, některé už méně a další jsou přímo k vzteku. A pak jsou funkce, které počítají s řidičovou aktivitou. To ale bývá někdy kamenem úrazu.


Policejní statistiky evidují mnoho přestupků a dokonce i nehod, které byly způsobeny tím, že se řidič až příliš spoléhal na různé automatické systémy ve voze. Dnešní vozy jsou totiž prošpikované různými systémy, které mají zvýšit bezpečnost provozu a komfort posádky. Některé systému jsou skutečně užitečné. Můžeme zmínit například hlídání mrtvého úhlu, parkovací kamery nebo třeba automatické stěrače. Pak jsou tady funkce, které asi byly vymýšleny s dobrým úmyslem, jsou ale spíše k vzteku. Můžeme zmínit třeba systém Start/Stop, který je otravný snad ve všech autech nebo funkci, která „hlídá“ únavu řidiče a vyzývá ho k zastavení i když třeba neřídí ani celou hodinu. Diskutabilní je také funkce hlídání jízdy v jízdním pruhu. Kdo ji ve voze má a jezdí například po neustále opravované Jižní spojce, kde jsou zúžené pruhy a žluté značení pro přejezd mezi nimi, ví, o čem mluvím. Nečekané trhnutí volantem je opravdu velmi nepříjemné.

Ranní přimrznutí dveří i zámků lze vyřešit snadno, a navíc z tepla domova
Jezdit dlouhodobě na rezervu v nádrži může způsobit poruchu za několik desítek tisíc
Vybité baterie v autě se bojí každý řidič, dá se tomu ale snadno vyhnout

A pak jsou tady ještě funkce, které jsou sice velmi užitečné, vyžadují ale spolupráci s řidičem. A to bývá velmi často kámen úrazu. Příkladem může být například automatické svícení. Je to skvělá funkce, minimálně za řidiče řeší zapínání a vypínání denního svícení. Jenže ne vždy dokáže tahle funkce reagovat tak, jak reaguje člověk. Především v zimním období vidíme často vozy, které i za deště nebo v ranní mlze svítí pouze denními světly. Řidič si myslí, že automatika světla zapnula, jenže automatika si často zase myslí, že ještě nenastal ten správný okamžik pro rozsvícení hlavních světel. Auto tak jede se zhasnutými zadními světly a ani ta denní přední nejsou za takového počasí zrovna dobře vidět. V ranních mlhách je tak zaděláno na docela velký problém.

U mnoha vozů by přitom pomohla například kontrolka na přístrojové desce, která by indikovala, zda je zapnuté pouze denní svícení, nebo zda se přepnulo do standardního režimu. Řidič by tak měl dobrý přehled o tom, jaká světla aktuálně svítí. Jenže systém se spoléhá na to, že řidič sám přepíná světla a nespoléhá se pouze na automatiku. Velmi často se ale stává pravý opak. Nám se proto osvědčil postup z dob, kdy ještě žádná automatická světla ve vozech nebyla. Prostě mít zapnutá hlavní světla po celou dobu jízdy. Nemáte-li zrovna třicet let starou Škodu Favorit, nebo podobné auto, světla se většinou při vypnutí zapalování vypnou sama, takže by nemělo hrozit vybití baterie při opomenutí světla vypnout.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.