Nákup ojetého prémiového SUV představuje investici několika set tisíc korun. Mnoho zájemců o ojeté SUV se proto takový vůz pokouší koupit od různých překupníků nebo třeba přímo od původního majitele, s vidinou dosažení nižší ceny. Někdy to sice může vyjít, ale často takový nákup skončí problémem a někdy dokonce až u soudu.
Nákup ojetého prémiového SUV představuje investici několika set tisíc korun. Mnoho zájemců o takové SUV se proto vůz pokouší koupit od různých překupníků, nebo třeba přímo od původního majitele, s vidinou dosažení nižší prodejní ceny. Někdy to sice může vyjít, ale často takový nákup skončí problémem, a někdy dokonce až u soudu. Důvodem případných problémů jsou především skryté vady, nejasný původ vozu, majitel v insolvenci, problémy s neodvedeným DPH nebo například upravený počet ujetých kilometrů.
Velkou část vozů dovážíme přímo ze Švédska. Většina z nich má mnohem bohatší výbavu než vozy v běžných českých autobazarech, přitom jsou nabízeny za srovnatelnou cenu
Jakub Němeček; Volvo Selekt
Foto: Volvo; FavcarsPřed nákupem ojetého vozu mimo certifikovaný nebo importérský program prodeje ojetých vozů varuje i Jakub Němeček z programu Volvo Selekt: „Nákup ojetého vozu bez doložené servisní historie, plnohodnotné záruky a detailně prověřeného technického stavu je skutečně velké riziko, které za ušetřených pár tisíc rozhodně nestojí". Právě importérské programy dokážou nabídnout při prodeji ojetého vozu úplně stejné podmínky, záruky a servis jako je tomu u nových vozů. Vozy z takového programu jsou detailně prověřeny oficiálními prodejci Volvo a je k nim většinou nabízen servisní program a asistenční služba, stejně jako na nové vozy.
Foto: Volvo; FavcarsŽe takové programy skutečně fungují, dokazuje i zkušenost pana Marka T. z Mladé Boleslavi, který se s partnerkou rozhodl koupit ojetý vůz. A protože mají pětiletou dcerku a preferují aktivní životní styl, rozhodli se pro model Volvo XC60. „Hledali jsme model z roku výroby 2017 a mladší, s nájezdem do 100 tisíc kilometrů. Cenový strop byl 550 tisíc, a protože podnikám, tak podmínkou byla také možnost odpočtu DPH“, přiblížil Marek svoje představy o vysněném vozu.
Foto: Volvo; FavcarsSedl k počítači a začal na inzertních serverech vybírat. Jenže ouha, v nabídce autobazarů byl pouze jeden jediný vůz, který měl ale najeto 140 tisíc kilometrů a stál 580 tisíc korun. DPH šlo sice odečíst, ale kilometrový nájezd byl vyšší, než Marek původně požadoval. Protože auto mělo atraktivní výbavu Ocean Race a úpravu řídící jednotky Polestar, rozhodl se přesto Marek do autobazaru vypravit, aby si vůz prohlédl na vlastní oči. „Bylo to zklamání. Auto mělo na několika místech odřený lak, ale hlavně – prodejce v dokumentaci nebyl schopen zaručit stav ujetých kilometrů, a v příloze, která popisovala technický stav vozu, bylo skoro u všeho zaškrtnuto, že je potřeba to opravit. To mi z pohledu případného uplatňování záruky nepřišlo moc seriózní a vůz jsme samozřejmě nekoupili,“ popisuje Marek svoji zkušenost z autobazaru.
I přes počáteční obavu z vyšších cen se proto rozhodl vyhledat vůz v importérském programu Volvo Selekt. V rámci tohoto programu nabízejí autorizovaní dealeři značky Volvo prověřené ojeté vozy, které musí splňovat velmi přísná kritéria. V první řadě jde o vozy mladší než pět let s nájezdem nižším než 150 tisíc kilometrů. Vyškolení technici Volvo provedou na těchto vozech více než sto kontrolních úkonů, včetně například aktualizace software, a za určitých okolností i výměny opotřebených dílů. Díly pocházejí samozřejmě z originální nabídky značky Volvo.
Díky tomu, že vozy jsou řádně zkontrolovány a mají prokazatelnou servisní historii, může značka nabídnout na všechny vozy z programu Volvo Selekt záruční a asistenční program. Zákazník zároveň získává přístup ke všem odborným a poradenským službám, včetně nabídky originálního příslušenství.
„Vzhledem k tomu, že velkou část vozů v programu Volvo Selekt dovážíme do České republiky přímo ze Švédska, kde tyto vozy sloužily jako předváděcí nebo manažerské, má většina modelů mnohem bohatší výbavu než vozy v běžných českých autobazarech, přitom jsou nabízeny za srovnatelnou cenu“, říká Jakub Němeček z Volvo Selekt. Toho si všiml i Marek, který v programu Volvo Selekt narazil hned na 7 vozů, které odpovídaly jeho požadavkům: „Všechny vozy byly cenově srovnatelné s nabídkou v autobazarech, ale měly mnohem nižší kilometrový nájezd a byly opravdu v perfektním stavu“.
Foto: Volvo; FavcarsMarek nakonec vybral XC60 z roku 2017 ve výbavě R-Design, s nájezdem pouhých 98 tisíc kilometrů, naftovým motorem o výkonu 150 koní a automatickou převodovkou. „Manželka je nadšena z krásného interiéru, který je vyveden v bílé kůži a působí neskutečně luxusně“, pochvaluje si Marek, kterého zase uchvátila cena. Ta totiž činila 499.000,-Kč včetně DPH. „Koupil jsem mnohem lepší auto, než bylo v nabídce autobazaru, a to dokonce o 80 tisíc korun levněji“, říká Marek. Je také nutno podotknout, že v rámci programu Volvo Selekt dostal Marek k vozu ještě kompletní záruční ochranu veškerých klíčových dílů po dobu 12 měsíců, pochopitelně s výjimkou dílů podléhajících provoznímu opotřebení, tedy například zapalovacích svíček, žárovek nebo akumulátoru. Na tyto záruky se přitom může spolehnout nejen na území České republiky, ale rovněž během svých cest po Evropě.
Jistotu bezstarostné jízdy Markovi nabízí i bezplatná asistenční službu na 12 měsíců. Asistence je k dispozici 7 dní v týdnu a po 24 hodin denně prakticky v celé Evropě. Asistenční služba se o zákazníka postará v nouzových případech, jako je například mechanická porucha na vozidle, ztráta klíče, defekt pneumatiky, nedostatek paliva, vybitá baterie, dopravní nehoda, útok vandalů nebo odcizení. Pokud se nepodaří vůz zprovoznit na místě, je pro zákazníka a všechny spolucestující zajištěn odtah vozidla do servisu a ubytování, případně odcestování domů, v případě potřeby i letecky.
Marek tedy odjel z prodejny Volvo Selekt nadmíru spokojen, a i když je aktuálně cestování trochu omezeno, slíbil nám, že se s námi podělí o své dojmy z prvního jarního výletu, na který se s celou rodinkou chystá. Bude to sice zatím jen po České republice, ale již nyní se nemohou dočkat, až s novým Volvem vyrazí poznávat krásy naší vlasti.