Největší problém současných elektromobil, totiž jejich dojezd, che již v blízké době vyřešit automobilka Volvo. Dojezd až 1000 kilometrů a zkrácení doby dobíjení na polovinu – podle automobilky již na konci dekády.
Švédská značka patří mezi hlavní propagátory elektrického pohonu a jako jedna z prvních automobilek se přihlásila k tomu, že se od roku 2030 hodlá zbavit spalovacích motorů. Nejpozději v roce 2040 plánuje stát se klimaticky zcela neutrální společností.
Největší technologickou výzvu z hlediska provozu elektrických automobilů jednoznačně představují akumulátory. Volvo se proto ve spolupráci se švédským výrobcem baterií Northvolt zaměřuje na jejich zásadní vylepšení. Cílem je zvýšení hustoty energie na 1 000 Wh/l, tedy až o 50 % ve srovnání se současnými články. To umožní dosáhnout reálného jízdního dosahu 1 000 km.
Dobíjení za polovinu času
Již do poloviny desetiletí by se také měla zkrátit doba potřebná k nabíjení akumulátorů, a to až na polovinu současné doby. Cestou je zlepšení technologie akumulátorů, ale také zlepšení softwaru a řešení pro rychlé nabíjení.
Přibližně v půlce dekády uvede Volvo na trh již třetí generaci svých elektrických vozů, které budou těžit ze všech těchto technologických změn. Elektromobily se tak již brzy stanou zcela rovnocennou alternativou automobilů se spalovacími motory a svým zákazníkům nabídnou další možnosti využití.
Půjde například o nabíjení elektrokol nebo elektrických koloběžek či zpětné vrácení elektřiny do sítě v době rostoucích emisí, a tím i ceny. Naopak nabíjet se vozy budou v noci při nízkých sazbách. Toto takzvané obousměrné nabíjení dělá z elektromobilů součást komplexního systému pro chytré využívání elektřiny. Využívat jej budou moci zákazníci připravovaného SUV, které čeká premiéra v roce 2022.