TEST HYUNDAI i30 FASTBACK – „ŠMRNCOVNÍ“ ALTERNATIVA K ČESKÉMU MAINSTREAMU


Na českých silnicích vládne povětšinou nuda. Jedno auto jako druhé, jen tu a tam nějaký zajímavý kousek. Automobilka Hyundai tak přišla s modelem, který by mohl zavedenou mainstreamovou nudu rozbít a přitom nabídnout majitelům slušnou užitnou hodnotu za přijatelnou cenu. Jde o dobře známou „ítřicítku“ ovšem ve verzi fastback, což je vlastně liftback bez zadní hrany kufru.


A to je to, co dělá model i30 Fastback designově zajímavým. Vypadá jako sportovní kupé, ale přitom nabídne užitné vlastnosti rodinného vozu. Do zavazadlového prostoru se totiž vejde 450litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1351 litrů. Na víkendové cesty na chalupu nebo rodinné dovolené je to více než dostačující. Možná jen trochu škoda vyšší nakládací hrany zavazadelníku. Ale to je daň za opravdu mimořádně povedený design. Námi zkoušený kousek byl navíc v efektní modré metalíze s grafitovým designem kol, což jenom umocňovalo dynamický design vozu.

Interiér žádné velké překvapení nepřináší. Vše je dobře známé ze „standardního“ modelu i30. Očekávat tak můžete dobré dílenské zpracování, slušnou ergonomii i kvalitní materiály. Subjektivně se nám moc nelíbilo lehce agresivní modré podsvícení přístrojů, ale je to věc zvyku. Velmi příjemné byly prvky komfortní a bezpečnostní výbavy jako třeba adaptivní tempomat, vyhřívaný volant a sedačky nebo bezdrátové dobíjení telefonu. Naopak audiosoustavě by slušel trochu větší výkon a širší možnosti nastavení zvuku. Asi největším překvapením interiéru bylo ale jeho odhlučnění. Chvilkami pouze otáčkoměr prozrazoval, že je motor stále v chodu.

Dynamický design karoserie svádí také k dynamickému stylu jízdy. A i když není i30 fastback sportovní auto, svižné jízdě se vůbec nebrání. Podvozek je sportovněji nastaven, takže lze naplno využít potenciál 140 koní pod kapotou. Komfort z jízdy zvyšuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, která však není standardní výbavou. Příplatek sice činí 50 tisíc korun, ale kdo má rád pohodlí, tomu se určitě vyplatí. Řadí velmi citlivě a kdo by jí chtěl trochu pomoci, má na volantu k dispozici pádélka řazení. Během týdenního testu jsme se se spotřebou pohybovali kolem 7l/100km, nutno však poznamenat, že jsme volili spíše dynamický styl jízdy. Klidný řidič bez problému dostane spotřebu na hodnotu 6,5l/100km

Podtrženo, sečteno, kdo nechce nudný mainstreamový design a nepřeváží každý víkend v kufru pračku nebo pět pytlů cementu na chalupu, tomu bude i30 fastback určitě vyhovovat

TEST HYUNDAI i30 FASTBACK – „ŠMRNCOVNÍ“ ALTERNATIVA K ČESKÉMU MAINSTREAMU

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.