Testy ojetých aut, recenze nových aut

TEST PEUGEOT 308 & 308 SW – JAKÝ VYBRAT?

09.02.2019 Martin

Tato dvě auta se k nám dostala prakticky ve stejnou dobu, tak jsme se rozhodli, že uděláme menší porovnání. Takže otázka „Vyplatí se mi připlatit cca 25.000,- Kč (v základní výbavě ACTIVE) a mít kombík?“ bude zodpovězena.


Obě auta jsme měli k dispozici ve výbavě GT LINE, kde je už rozdíl, u základních verzí 45.000,- Kč. V této výbavě již najdete sportovní sedadla vepředu, hliníkové pedály a prahy dveří, navigaci, nebo také Full LED Technology (Přední světlomety Full LED s automatickou výškovou regulací, přední LED mlhové světlomety a dynamická směrová světla). Uvnitř vozu tak prakticky nenajdete žádný rozdíl. 

PŘEČTĚTE SI TAKÉ TEST PEUGEOT 308 CC. DNES UŽ SE NEVYRÁBÍ...

 

Motorizaci jsme měli u klasické verze benzínovou, konkrétně pak 1.2 PureTech 130 a u prodloužené verze to byla naopak nafta a motor 1.5 BlueHDi 130. Po nastartování si všimnete, že stejně jako u většiny Peugeotů, tak i tady je obrácený otáčkoměr (viz. foto). Přemýšlel jsem, jestli to má nějaké konkrétní využití, ale je to spíš design, který se mi osobně nelíbí. Protože proč něco neudělat jednoduše, když to jde složitě. Další „vtipná“ věc, která se týká otáčkoměru nastane, pokud zapnete sportovní režim. Po stisknutí tlačítka se totiž tachometr a otáčkoměr změní do červené barvy, která je úplně stejná, jako ukazatel omezovače na otáčkoměru. Tím pádem nevidíte, v jakých otáčkách je omezení. Na druhou stranu, obě auta byla s automatickou převodovkou, a ta vás přes omezovač stejně nepustí, takže ve výsledku by to možná mohlo být jedno.

Co mi ale jedno nebylo byl „sportovní“ zvuk, který byl pouštěn do reproduktorů. Ten se totiž opravdu nepovedl a zní strašně uměle, což je škoda. Jízdní vlastnosti má ale třistaosmička velmi dobré. Automatická převodovka funguje skvěle, můžete také řadit i velkými „pádly“ pod volantem. Obě auta tak dokáží jet velmi svižně. Menší verze o trošku líp, protože je lehčí a menší ?. Na výběr máte taky ze tří jízdních módů. Jedná se o výše zmíněný SPORT, který sice přidá dost zvláštní zvuk do interiéru, ale plynový pedál se stane citlivější a jízda je tak „závodnější“. Dále je také NORMAL mód a ECO, který vám pokaždé zapne systém START/STOP (takže jsem ho hned zase vypnul).

Největší dilema je tedy asi o tom, jestli potřebuju větší kufr. Základní verze má velikost kufru 470 litrů, maximální kapacita je pak 1309 litrů. U prodloužené verze to potom je 610 litrů a maximálně je potom dokonce 1660 litrů. Z osobní zkušenosti musím říct, že kdybych se rozhodoval jenom mezi velikostí auta, tak volím kratší verzi. Jednak proto že objem 470 litrů opravdu stačí, tak také proto že auto je víc „ovladatelné“ a je s ním komfortnější jízda a zaparkujete snad všude. Protože i když se to nezdá, tak pokud zrovna nebudete stěhovat stůl, tak menší třistaosmička je ve skutečnosti docela velká.

Základní cena námi testovaného auta byla 510.000,- Kč za menší verzi. Verze SW stála v základu 600.000,- Kč. Za příplatek 90.000,- Kč tak můžete dostat naftový motor se stejným výkonem, větší kufr a naprosto stejný interiér. V redakci jsme se tak shodli, že pokud mám tři děti a jezdím každý víkend na chatu, tak beru kombíka. Jsem pár, který jezdí po městě a občas na výlety, beru krátkou verzi… ;)

 

 

 


TEST PEUGEOT 308 & 308 SW – JAKÝ VYBRAT?

Další články