Testujeme ojeté BMW 320d xDrive GT – motor je potřeba pečlivě zahřívat i chladit

Foto: Luděk Kortus

Tohle BMW bylo v době testu skoro jako nové. Nájezd 10 tisíc kilometrů ho zlevnil o 340 tisíc korun. I tak ale jeho cena neklesla pod milion. Přesto jde o velice zajímavou možnost, jak výhodně nakoupit zánovní prémiový vůz. Roční vozy s nízkým nájezdem jsou velmi žádané, jen je potřeba pečlivě vybírat, u koho takový vůz zakoupíte. Obzvláště prémiové značky se rozhodně vyplatí kupovat o značkových prodejců, kteří k vozu dodají i kompletní servisní historii.


Foto: Luděk KortusPtal jsem se pánů z prodeje a servisu hradeckého dealerství, jak to udělat, aby mi auto vydrželo v co nejlepším stavu co nejdéle. Pravidelný servis a provádění předepsaných úkonů je prý jen jedna část úlohy. Druhá část je styl jízdy. Na opotřebení motoru se prý nejvíce projevují teplotní šoky. Je potřeba držet otáčky studeného motoru co nejvíce dole a zahřívat plynulou jízdou. Po výkonu opět držet otáčky co nejvíce dole, tentokrát za účelem pozvolného ochlazení. Pro podvozek je dobrý plynulý a úsporný styl jízdy, vyhýbání se dírám a zpomalování na retardérech. Autu také prospívá pravidelné čištění a mytí. Nikoliv však v kartáčích. Prý bych se divil, jak je dodržování těchto jednoduchých pravidel na autech znát.

Pravidla našich dědů mi byla potvrzena v jednom z nejmodernějších servisů! Když jsem odjížděl, byl mráz lehce pod nulou, tak mne zajímalo, za jak dlouho se zahřeje motor 2.0d na ustálenou teplotu. Trvalo to skoro 12 minut při dodržování padesátky. Sáhněte si každý do svědomí, kdo máte diesel. Nějak mne ta úvodní přednáška o stylu jízdy ovlivnila. Zahříval, chladil a jezdil jsem plavně. BMW 320d GT xDrive mne ani k ostrým manévrům nesváděla. Rozjet na vysokou rychlost a nechat plachtit. To mu jde nejlépe. Karosérie se splývavou zádí a s výsuvným zadním spoilerem je pro tuto disciplínu ideální. Spoiler se vysune ve 110 km/h a zvyšuje přítlak na zadní nápravu o 35 %. V dlouhých a rychlých dálničních obloucích sedí GT jako přibité.

Ojeté BMW 1 druhé generace – je dobré, ale za podobnou cenu koupíte i větší řadu 3
Ojeté BMW 7 – servis vás bude stát víc než auto, ale svezení to je parádní
Testujeme BMW M235i Cabrio 330koní – když mu pořádně naložíte, spálíte gumy
Velký test ojetého BMW 525d (E60) – najít hezké a udržované auto dá dost práce

Foto: Luděk KortusVíko zavazadlového prostoru se otevírá i se sklem. Elektricky a dálkově, takže se neušpiníte. Kombík ani sedan nemohou liftbacku v kultuře přepravy cestovních zavazadel konkurovat. Zavazadelník má 520 litrů, tedy o 25 litrů víc než kombi. Svítí se v něm LED diodami, poskytuje přehled a je do něj velmi pohodlný přístup. Kromě toho má dvě patra. BMW řady 3 GT oproti ostatním trojkám vypadá mnohem větší než o kolik ve skutečnosti je. Může za to mohutná záď. Trojka GT je delší o 200 mm, rozvor má delší o 110 mm, na výšku přibrala 89 mm a cestující sedí o 59 mm výš než v sedanu a kombi. Světlá výška je 165 mm. Pro kolena je v ní o 70 mm více místa, čímž překonává dokonce i BMW řady 5.

Dvoulitr se čtyřmi válci do GT se může někomu zdát málo. I já jsem k němu přistupoval s určitými předsudky, že se bude jednat o nějaký kompromis. Ty se ovšem velmi rychle rozplynuly. Motor 2.0d u BMW dává 184 koní výkonu a 380 Nm kroutícího momentu. Zrychlení z nuly na 100 má za 8 sekund. Na dvěstě už to jde pomaleji, ale udržíte se tam „kopec nekopec“. Tažná síla motoru je i na německou dálnici dostatečná. Maximální rychlost výrobce uvádí 230 km/h. Když si tohle převedu na náš malý píseček a všudypřítomné radary a kamery, tak se jedná o plnohodnotnou volbu. V Čechách - při dodržování předpisů - byla průměrná spotřeba za celý test 6,9 litru nafty na 100 km.

Hodnotu auta zvyšuje v první řadě pohon všech kol xDrive. Dále automatická převodovka. Součástí paketu Sport Line, který mělo testované auto, je Adaptive Drive. V ostrém módu SPORT+ ztuhne volant, tlumiče, zrychlí se reakce na pedál plynu, převodovka začne řadit vysoko a xDrive vás pustí do kontrolovaného smyku. Módy pak dále „měknou“ přes SPORT, NORMAL, COMFORT a ECO PRO, který v zájmu spotřeby přiškrtí i klimatizaci. Co tu máme dál? Kůži, xenony, parkovací radar vepředu i vzadu, tempomat a dešťový senzor. K dokonalosti chybí pádla pod volantem a navigace. Vždycky je něco za něco.

V tomto případě zákazník za nemožnost objednat přesnou konfiguraci získává cenovou výhodu 337 000 korun. Cena nového vozu byla 1 417 000 Kč. V nabídce ojetých vozů BMW Premium Selection byl po necelém roce a 10 tisíci najetých kilometrech za cenu 1 080 000 Kč. Jak by řekl můj redakční kolega Dalibor: „Je o jednu novou, dobře vybavenou Fabii levnější.“

Testujeme ojeté BMW 320d xDrive GT – motor je potřeba pečlivě zahřívat i chladit

Luděk Kortus

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.