Ojetá Honda Accord je skvělá volba pokud chcete spolehlivost, ale nechcete nudný Passat nebo Superb. Nabídku motorizací Honda na evropském trhu dost zjednodušila. Benzinové motory byly jen dva: 2,0 l (115 kW a 192 Nm) a 2,4 l (148 kW a 234 Nm). Oba měly standardně šestistupňový manuál, alternativně šlo mít pětistupňový automat nezvyklé vlastní kontrukce. Statistiky poruchovosti TÜV Report z německých stanic technických kontrol japonskému modelu Honda Accord zrovna nefandí. V roce 2015 se tříletá auta propadla až na 101. příčku s 10,5% výskytem závad. Ale většinou byl na vině diesel. Benzinové modely jsou velice spolehlivé. Ceny osmé generace začínají na částkách kolem 150 tisíc korun.
Foto: David ŽídekFoto: David ŽídekMy jsme v testu měli právě benzínovou verzi z roku 2009, ktrerá měla najeto 160 tisíc kilometrů a prodejce za ní v době testu chtěl 230 tisíc korun. Segment střední třídy, kde v Evropě kraluje Passat, Superb a Mondeo, už Honda vyklidila v roce 2015. Accord skončil bez nástupce a rozhodně se po něm fanouškům stýská, protože to bylo dobré auto. Prodejům moc nepomohl ani praktický kombík, chyběly čtyřkolky či větší nabídka dieselů s tabulkově příznivou spotřebou a emisemi. A sedanů se neprodávalo zas tolik, hlavně ne do fleetů. Accord se tak stal miláčkem soukromníků či fanoušků značky, kteří prostě věděli, co kupují. Dostali tak pohodlné, kvalitní a spolehlivé auto, které navíc nabídlo velmi dobré jízdní vlastnosti a překvapivě i slušnou zůstatkovou hodnotu. Jak je Accordů málo, tak fanoušci je z prvních majitelů doslova trhali. I současná nabídka ojetin ukazuje, že to Accordy nepřetéká. Pěkný kus budete hledat dlouho. A připlatíte si.
Statistiky poruchovosti TÜV Report z německých stanic technických kontrol japonskému modelu Honda Accord zrovna nefandí. V roce 2015 se tříletá auta propadla až na 101. příčku s 10,5% výskytem závad. Ale většinou byl na vině diesel. Benzinové modely jsou velice spolehlivé. Nabídku motorizací Honda na evropském trhu dost zjednodušila. Benzinové motory byly jen dva: 2,0 l (115 kW a 192 Nm) a 2,4 l (148 kW a 234 Nm). Oba měly standardně šestistupňový manuál, alternativně šlo mít pětistupňový automat nezvyklé vlastní kontrukce. Diesely si Honda také vyvinula sama a neudělala to, co třeba Toyota nebo jiní japonští výrobci, že by motory nakoupila u evropské automobilky (například Nissan bere motory od Renaultu, Suzuki od Fiatu, Toyota od BMW). Naftový motor 2,2 l se prodával ve dvou verzích. Slabší s výkonem 110 kW mohl mít i automat, silnější 132kW verze měla jen manuál.
Foto: David ŽídekFoto: David ŽídekNejvíce se u Hondy mluví o problémových regeneracích částicového filtru a živnotnosti filtru samotného. Problémem ale bývá používání auta jen ve městě, kdy se filtr nestačí regenerovat. Také občas odejdou čidla diferenčních tlaků a teplot, a auto pak neregeneruje tak, jak má. Naštěstí už dnes nestojí filtr dříve hrozivých 120 tisíc a cena je srovnatelná s ostatními výrobci. Navíc u posledního Accordu už opravdu spíše zazlobí ta čidla, která jdou snadno (ale ne zadarmo) vyměnit. Mechanicky je jinak naftový motor spolehlivý, ale počítejte s běžnou spotřebou okolo 6,5 litru na 100 km. Automat jezdí klidně za osm. Honda, na rozdíl od nejmenovaného evropského velkokoncernu, neobešla emisní normy, takže její diesely kvůli redukci emisí braly prostě víc. Největší zájem je ale o benzinové motory, především silnější „dva-čtyřku“ s manuální převodovkou někteří nadšenci vyvažují zlatem. Tohle auto si velmi dobře drží cenu, pokud má pěknou výbavu, je v dobrém stavu a má zcela transparentní historii. Je to pak totiž dobrá a spolehlivá koupě. Benzinové motory mají spotřebu v závislosti na verzi a stylu jízdy 8 - 10 litrů na 100 km, vyžadují jen základní servis (nový olej po roce nebo 15 000 km) a jednou za 100 000 km kontrolu ventilové vůle. Pak fungují spolehlivě a celé auto přežijí.
Foto: David ŽídekFoto: David ŽídekPozor na neodborné přestavby na LPG, které dávají ventilům dost zabrat. Jinak samotné seřízení ventilové vůle je snadné, přesto ho svěřte raději specialistovi. Nebude to ale moc drahé. Stejně tak nebude drahá běžná servisní rutina. Spoustu věcí byste si totiž zvládli udělat i sami svépomocí, takže i možná proto je Accord u nadšenců tak oblíbený. Ukažte nám jiné moderní auto, u kterého máte možnost si v prostředí skromně vybavené garáže vyměnit sami olej v převodovce bez rozebírání. Možná i díky tomu všemu jsou Hondy v celkově slušném stavu, ale vše prověřujte. Auto bez historie přitažené odněkud z Itálie či jiných jihoevropských zemí bude riziková koupě. Stejně tak pozor na bouračky. Nehody opravené podle schválených postupů jsou ještě akceptovatelné, ale někteří podvodníci se to snaží všelijak zabastlit (druhovýrobní díly totiž skoro neexistují a originální materiál je poměrně drahý a hůře dostupný) a špatně opravené auto už nikdy nebude dosahovat dřívějších standardů pasivní bezpečnosti.
Pozor také na stav podvozku. Některé Accordy už toho zažily hodně, budou potřebovat nové tlumiče a uložení náprav, nová ložiska a také seřídit geometrii. Na trhu je ale omezený výběr, takže většinou nezbyde než brát to, co je. A pak opravovat. Co se může prodražit, jsou závady posilovače řízení a jinak spolehlivé automatické převodovky. Ta selže, pokud v ní nikdo neměnil olej (doporučujeme interval maximálně 60 000 km). Koroze udržovaná auta netrápí, to spíše špatně opravené bouračky či vozy bez historie, které mohou být stočené. Ono se celkově s Hondami moc nepodvádí, ale právě proto pozor na podezřelé kusy s prosezenou sedačkou, ohmataným volantem a dalšími detaily, které naznačí, že auto nemá najeto 96 000 km, ale čtyřikrát tolik. Jinak je Accord pořád slušná volba, zejména pokud chcete hlavně spolehlivost a snadnou údržbu. Dobré jízdní vlastnosti jsou pak už jen vedlejší příjemný bonus.