Opravujete chalupu? S těmito auty do 40 tisíc odvezete míchačku, materiál i dělníky

Foto: FavCars

V českých autobazarech je překvapivě dost ojetin do 40 tisíc korun, které skvěle poslouží při přestavbě domu nebo chalupy. Po skončení stavby je navíc opět výhodně prodáte.


Cestovat se letos moc nemůže, a tak se mnozí pustili do přestavby nebo opravy svého obydlí nebo chalupy. Někdy jsou to jenom drobné opravy, jindy jde ale o velké rekonstrukce. A to se pak hodí nějaké to auto, které by zvládlo převézt nejen materiál, ale třeba i dělníky, kteří se stavbou pomáhají. Situace na trhu ojetých aut je v současné době takovým nákupům velice nakloněna. Bez problémů koupíte auto za 35 – 40 tisíc korun a za půl roku ho za přibližně stejné peníze zase prodáte. Musíte ale správně vybrat.

Z jakých aut byste tedy měli vybírat? Předně by vás měly zajímat vozy s co nejčerstvější STK a zajímat byste se měli také o povinnost platit při přepisu ekologickou daň, pokud auto nesplňuje emisní normu Euro 3 a vyšší. Daň může být ve výši 3, 5 nebo 10 tisíc korun podle toho, zda auto plní Euro 2, 1 nebo 0. Platí se jen jednou, a pokud je její zaplacení zapsáno ve velkém technickém průkazu, tak se na vás opakovaná platba již nevztahuje. Emisní normu rozklíčujete na internetu podle čísel směrnic uvedených v kolonce Emise ve velkém technickém průkazu. 

Při zkušební jízdě byste měli sledovat s jakými obtížemi auto startuje. Motor byste měli úplně zahřát a sledovat ve zpětném zrcátku jestli nekouří i v běžných pracovních otáčkách. Na podvozku by vás měla zajímat především vůle řízení a stav brzd. Karoserie může mít korozi, to převážení cementu a cihel nevadí, ale neměla by být nikde zcela prorezivělá. Nekupujte první auto, vyzkoušejte jich víc. Budete mít lepší srovnání. V našich tipech se zaměřujeme na vozy, u kterých je dostatek náhradních dílů na vrakovištích a z druhovýroby a u kterých je předpoklad, že se po splnění své mise stále ještě dobře prodají. 

Volkswagen Transporter T4 

Transporter T4 je legendární model, který se vyráběl od roku 1990 do roku 2003. Byla to první koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol. T4 si dobře drží cenu a pod 30 tisíc neseženete ani kolo. Lehce nad třicet narazíte nejčastěji na skříňové dodávky s přeplňovaným čtyřválcem 1.9 TD s výkonem 50 kW(68k). Za štěstí můžete považovat, když narazíte na čtyřválec 1.9D 44 kW (50k) nebo pětiválec 2,4D 57 kW(78k), které bez přeplňování dosahují maxima točivého momentu ve velmi nízkých otáčkách. To je velká výhoda z hlediska životnosti, protože řidič nemá důvod motor vytáčet. U atmosférických pětiválců jsou běžné nájezdy přes 400 tisíc kilometrů. Transportér je skutečný dělník. Uveze i s řidičem téměř 900 kilogramů a z toho 100 kilogramů může být upevněno na střešním nosiči. Hravě do něj zajedete s míchačkou a k tomu vám naloží ve stavebninách třeba celou paletu dlaždic.  

Citroen Berlingo I nebo Peugeot Partner I 

První generace dvojčat se vyráběla od roku 1996 do roku 2008. V roce 2003 prošly faceliftem. Vyráběly se jako dodávka o objemu nákladového prostoru 3m3 nebo jako pětimístné kombi se zavazadlovým prostorem 664 litrů. Výhodou jsou boční posuvné dveře. Na trhu narazíte na nejlevnější modely před faceliftem. Dvoumístné dodávky se pohybují kolem 20 tisíc korun a dobrou volbou bude základní naftový motor 1.9D 51 kW (69k). Jak už bylo řečeno, motory bez přeplňování vydrží vyšší nájezdy. Mají jednodušší konstrukci a méně nákladné opravy. Cena pětimístných verzí přesahuje hranici 30 tisíc korun a nejblíže k ní jsou modely s benzínovým atmosférickým motorem 1.1i 44 kW. Dvojčata mají nosnost podle provedení okolo 600 kilogramů i s posádkou. Vzhledem k věku auta bych ale místo deseti pytlů cementu nakládal raději jenom osm.

Renault Kangoo I 

Další náš tip je také francouzské výroby. Vyráběl se v letech 1997 až 2008. Stejně jako jeho francouzští bratři prošel v roce 2003 faceliftem. Má také podobnou velikost skříně a zavazadlového prostoru u pětimístné verze jako mají dvojčata. Do skříně nebo zavazadlového prostoru můžete naskládat kolečka, krumpáče a lopaty at až do výšky 1300 mm. Hlavním důvodem našeho doporučení jsou nízké ceny modelů před faceliftem, které se pohybují mezi 20 až 30 tisíci korun. Vozy mohou mít jedny nebo dvoje posuvné dveře a páté dveře mohou být jak výklopné vzhůru tak dělené křídlové. Nejširší nabídka v této cenové kategorii je s motory z počátku výroby. Benzínové atmosférické motorizace 1.2i 43 kW (58k) nebo 1.4i 55kW (75k) převažují nad atmosférickou naftovou motorizací 1.9D 40 kW (54 k). Nosností je srovnatelný s dvojčaty a o přetěžování starších a unavených jedinců platí totéž. 

Škoda Octavia Combi I 

První generace Škody Octavia v kombíku se vyráběla od roku 1998 do roku 2004. V roce 2000 prošla faceliftem. Není to sice klasická dodávka, ovšem pro potřeby stavebníka může posloužit velice dobře. Po sklopení sedaček je zavazadlový prostor dlouhý 1700 mm a široký 1000 mm. Pokud si stanovíte rozmezí 20 až 35 tisíc korun, máte k dispozici prakticky celou tehdy vyráběnou paletu motorů. Logicky největší nabídka je v nejžádanějších a dnes již legendárně spolehlivých motorech 1.9 TDI v obou výkonových verzích 66 (90k) a 81 kW (110 k). Z benzínových verzí jsou to například 1.6i 74 kW (100k), 1.8T 110 kW (150k) nebo 2.0 MPi 85 kW (115k). Bezkonkurenční výběr motorů v cenové kategorii do 35 tisíc sem tam ozdobí i nabídka s pohonem 4x4, který je ideální pro převážení těžkých nákladů a tahání přívěsného vozíku. Oktávka ve čtyřkolce má užitečnou hmotnost 475 kilo, což je asi o pytel cementu méně než dvoukolka, ale hmotnost brzděného přívěsu má 1880 kilo. To znamená, že celkově uveze o 11 pytlů cementu víc než Octavia s pohonem předních kol, která má hmotnost brzděného přívěsu jen 1300 kg.     

Používáte nějaké podobné vozidlo čistě pro práci? Napište nám zkušenosti do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.