Prasklý klínový řemen vás může v zahraničí odstavit i na desítky hodin

Foto: Škoda Auto

Zahraniční asistenční služby většinou tímto náhradním dílem nedisponují a nabídnou tak odtah do nejbližšího servisu. To ale může cestu na dovolenou časově pořádně nabourat


Společnost Louda Auto sestavila na základě dat ze svých servisních center seznam nejčastějších závad, se kterými se řidiči na cestách do zahraničí mohou setkat. Podle této analýzy je nejčastějším problémem motoristů v zahraničí prasklý klínový řemen. Ten přenáší otáčky z klikové hřídele motoru na čerpadlo chladicího systému a na alternátor. U některých vozů potom i na čerpadlo posilovače řízení či na kompresor klimatizace nebo na ventilátor chladiče. Jestliže řemen praskne, je auto v podstatě nepojízdné

Kontrola klínového řemenu před každou delší cestou je nutností, protože zahraniční asistenční služby obvykle nemají tento náhradní díl skladem.
Pavel Boháč, ředitel obchodu a marketingu servisních služeb Louda Auto

Druhou nejčastější příčinou je uvolnění některé z hadic v motorovém prostoru, například u chladicí soustavy. Oprava bývá snadná, ne každý řidič ji ale na silnici dokáže sám odhalit a opravit. Prohlídka všech spojů se proto, především u starších vozů, rozhodně před delší cestou vyplatí. v autě je potom dobré mít základní nářadí a kovové stahovací svorky, nebo alespoň vodotěsnou silnou lepící pásku.

Třetí nejčastějším technickým problémem, především u starších aut, je porucha brzd. „Řada motoristů odjíždí na dovolenou s brzdovými destičkami na hraně opotřebení a při náročném přejezdu Alp začnou brzdy skřípat a ztrácet účinnost,“ připomíná servisní expert Louda Auto. Problémem ale nemusí být pouze sjeté brzdové destičky. Častou chybou motoristů je také zanedbaná kontrola bodu varu brzdové kapaliny. Tak se při dlouhodobém a intenzivním brzdění může začít vařit, čímž se účinnost brzd zcela vytrácí.

Čtvrtou nejčastější příčinou odstavení vozu je potom nedostatečná funkce akumulátoru. „Letošní zima byla poměrně drsná a řada akumulátorů se během ní dostala na okraj své životnosti. Je nepříjemné, když pak akumulátor definitivně selže zrovna v Chorvatsku nebo Itálii,“ varuje Pavel Boháč. Akumulátory ale trpěly například i ve vozech, které stály po dobu lockdownu mnohdy i několik měsíců zcela bez hnutí. Před cestou je proto dobré nechat v servisu akumulátor řádně zkontrolovat. Ušetří vám to nemálo starostí i peněz.

Zažili jste nějakou technickou závadu na svém vozidle v zahraničí? Jak jste ji řešili? Napište nám do diskuze

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.