Peugeot 206 WRC s výrobním číslem 8 se objevil v Česku

Foto: Peugeot

Ze světového šampionátu WRC se Peugeoty 206 WRC dostávaly do soukromých týmů po celém světě, a to byla i cesta osmého vyrobeného kusu, tedy chassis No. 8


Peugeot 206 WRC navázal na úspěchy jeho slavného předchůdce Peugeotu 205 T16, který v 80. letech vyhrál, co se dalo, včetně titulů mistra světa v rámci jezdců i konstruktérů. V devadesátkách ovládla svět motoristického sportu kategorie WRC, která umožňovala stavbu závodního vozu prakticky z jakéhokoliv sériového automobilu, který byl delší než 4 metry a měl v nějaké specifikaci motor o objemu 2,0 l. Peugeot tedy vzal svůj sériový Peugeot 206 RC a svěřil ho své závodní divizi Peugeot Sport. A tak se v roce 1999 zrodil první Peugeot 206 WRC poháněný dvoulitrovým 16V turbo motorem o výkonu 300 koní.

Počáteční škobrtnutí vyvážily roky slávy

Nový rallyový speciál se roce 1999 představil na francouzské Tour de Corse. Premiéra se ale moc nevyvedla, protože oba nasazené vozy vyřadily ze slibně rozjeté soutěže technické problémy. Peugeot si ovšem velmi brzy spravil chuť, protože už na podzim téhož roku vystoupal model 206 WRC na stupně vítězů na italské Rally Sanremo. Pak následoval jeden úspěch za druhým. Celkově získal Peugeot 206 WRC 24 vítězství ve světovém šampionátu.

O nejvíce z nich se přitom zasloužila posádka Marcus Grönholm – Timo Rautianen a Gilles Panizzi – Hervé Panizzi. Díky vozu Peugeot 206 WRC se podařilo značce Peugeot získat titul mistra světa ve značkách tři roky po sobě v sezonách 2000, 2001 a 2002. Nejúspěšnějšími roky pro Peugeot 206 WRC byly sezony 2000 a 2002, kdy se Peugeot dosáhl na oba tituly mistrů světa, jak ve značkách, tak v jezdcích. 

Peugeot 206 WRC Chassis No. 8 

Ze světového šampionátu WRC se Peugeoty 206 WRC dostávaly do soukromých týmů po celém světě, a to byla i cesta osmého vyrobeného kusu, tedy chassis No. 8. Tento vůz byl poprvé nasazen továrním týmem Peugeot Sport v roce 1999 na legendární šotolinové 55. Network Q Rally of Great Britain, kde s ním do bojů ve světovém šampionátu vyrazila posádka Marcus Grönholm – Timo Rautianen. Vůz byl tehdy vyveden v klasickém továrním designu s bílým podkladem a modrými doplňky s motivem lva. Létající Fin Grönholm tehdy jel skvělou soutěž a držel se téměř celou rallye na třetím místě. V devatenácté rychlostní zkoušce ale Fin havaroval a musel ze soutěže odstoupit. Tovární tým Peugeot Sport pak Chassis No. 8 nasadil znovu v nadcházející sezoně na šotolinové 34. TAP Rallye de Portugal, kde s tímto vozem znovu odstartovala posádka Marcus Grönholm – Timo Rautianen. Ti zde nakonec dosáhli na druhé místo. 

Portugalská rallye byla poslední soutěží chassis No. 8 v seriálu WRC a vůz byl následně prodán do Itálie do týmu Racing Lions, kde s ním o domácí titul mistra Itálie úspěšně bojoval Renato Travaglia. Travagliovi se podařilo stát se mistrem Itálie v roce 2002 a současně i mistrem Evropy v rallye. Střídal tehdy ale více vozů Peugeot 206 WRC. V následujících letech tento konkrétní kus vlastnil ještě tým RB Motorsport v Itálii, který jej v roce 2014 odprodal Štěpánu Vojtěchovi. V soukromých týmech v letech 2002 až 2014 Peugeot 206 WRC chassis No. 8 absolvoval celkem 147 soutěží od regionálních šampionátů, přes Mistrovství Evropy v rallye až po Mistrovství světa. 

Číslo 8 našlo v Česku nový domov 

Štěpán Vojtěch se s vozem Peugeot 206 WRC chassis No. 8 seznámil poprvé v San Marinu na Rallylegend 2014 a s Michalem Ernstem se jim podařilo dojet v silné konkurenci na skvělém 3. místě. Následovalo rozhodnutí automobil zakoupit a přes zimu jej v dílnách Federal Cars v Liberci repasovat a připravit pro sezonu 2015, a navázat tak na roky 2003 až 2006, kdy Štěpán Vojtěch závodil s Peugeotem 206 WRC v Mezinárodním mistrovství České republiky v rallye. V roce 2015 se s Peugeotem 206 WRC chassis No. 8 objevila posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst na Rally Bohemia, kde předvedla skvělý výkon, a po dlouhé soutěžácké pauze se dokázala probojovat na stupně vítězů. 

Posádka Štěpán Vojtěch – Michal Ernst ještě v roce 2015 znovu vyrazila na Rallylegend do San Marina a opět v silné konkurenci dokázala vybojovat stupně vítězů, kdy skončili na třetím místě. V roce 2016 se podařilo přidat další stříbrný pohár z Rallylegend. Uvidíme, co přinesou další roky.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.