Historie vozu T1 s přezdívkou „Raupenfuchs“ začala v květnu 1962. Tehdy byl v závodě Hannover vyroben „normální“ vůz T1, který se pod rukama vynalézavého vídeňského mechanika proměnil v alpského specialistu.
Na největší setkání fanoušků vozidel VW Bus přijede 6000 vozů. A nejen to: Volkswagen Užitkové vozy Oldtimer představí na festivalu více než 70 historických pokladů Bulli. Ještě nikdy nebylo na jednom místě vystaveno tolik klasických modelů VW Bus. Mezi highlighty patří „Sofie“ – T1 z roku 1950 s číslem podvozku 20-1880. „Sofie“ je nejstarší dosud registrovaný Bulli na světě. Dalším skvostem je polopásový T1 „Raupenfuchs“ – specialista na zdolávání strmých vysokohorských svahů, který existuje už jen v jediném exempláři. Tento vůz bude na festivalu vystaven v tematické zóně „Offroad“. Další klasickou hvězdou bude „Plattenwagen“, který se stal prototypem modelu Volkswagen Transporter. Zaměstnanci Volkswagenu (někteří již v penzi) jej nově vyrobili z originálních dílů ze 40. let.
T1 „Raupenfuchs“: Historie vozu T1 s přezdívkou „Raupenfuchs“ (polopásová liška) začíná v květnu 1962. Tehdy byl v závodě Hannover vyroben „normální“ vůz T1, který putoval za zákazníkem do Rakouska, kde se pod rukama vynalézavého vídeňského mechanika proměnil v alpského specialistu. Rakušan přestavěl Bulli na T1 se čtyřmi nápravami – dvě z nich vybavil pásovým pohonem, zbývající dvě nápravy jsou řiditelné a opatřené dvojitou montáží pneumatik. A tak vznikl patrně nejschopnější terénní Bulli všech dob. Konstruktérem vozu s přezdívkou „RaupenFuchs“ (polopásová liška) byl Kurt Kretzner. Historické zdroje uvádějí, že byl nadšeným lyžařem. Všiml si, že je v rakouských horách nedostatek lehkých užitkových vozů s terénními vlastnostmi na vysoké úrovni. A chtěl to změnit. Vynálezce pracoval na konstrukci a výrobě pokořitele kopců více než čtyři roky.
Vídeňský kutil umístil pod oranžově lakovanou karoserii modelu Bulli dvě řiditelné nápravy vpředu s dvojitou montáží 14palcových pneumatik s hrubým dezénem a rovněž dvě nápravy vzadu, v tomto případě s pásovým pohonem. Díky řízení obou předních náprav byl průměr otáčení pouhých šest metrů – vůz se tak mohl otočit téměř na místě. Automatická uzávěrka diferenciálu zajišťovala dokonce i v hlubokém sněhu spolehlivý pohon s rovnoměrným rozdělováním hnací síly. Tu dodával nevšednímu vozu T1 sériově dodávaný „boxer“ s nejvyšším výkonem 31 kW (42 k) ze zdvihového objemu 1493 cm3. „Polopásová liška“ dosahovala nejvyšší rychlosti 40 km/h. Na konci roku 2018 vůz přešel do sbírky oddělení Oldtimer značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, kde byl renovován a nově nalakován originálním oranžovým odstínem. Matně oranžová barva byla tehdy zvolena proto, aby byla „polopásová liška“ v zasněžené krajině a neschůdném terénu okamžitě rozpoznatelná.
Jste fanoušky vozu VW T1 ? Máte s ním nějaké vlastní zkušenosti? Napište nám do diskuze. A jestli se vám článek líbil, uděláte nám radost, když ho budete sdílet dále. Děkujeme.