Lákavých nabídek na levné ojeté auto je plný internet. Někdy jde sice o do očí bijící nesmysl, přesto se často najde kupec, který na lákavou nabídku skočí a přijde o peníze. Jako Jaroslav N. z Českých Budějovic
Jezdit v nějakém velkém offroadu si Jaroslav N. z Českých Budějovic přál již dlouho. Nepojištěné Mondeo mu před časem ukradli, peněz na nové auto proto nebylo nazbyt. Místo vysněné Toyoty Landcruiser, se kterou před lety zažil neskutečné zážitky v dubajské poušti, tak musel hledat auto okolo 100 tisíc korun. Na víc prostě aktuálně nebylo. Lada Niva, Suzuki Samurai, Opel Frontera nebo třeba Jeep Cherokee, to vše se dá do částky 100 tisíc korun na českých inzertních serverech sehnat.
Tohle se mi fakt nepovedlo. Ale do jižní Francie bych se asi jinak nepodíval, takže něco do sebe to mělo
Jaroslav N.; České Budějovice
Jaroslav chtěl ale něco kultovnějšího. A když už to nemohla být z finančních důvodů Toyota, pokukoval po Land Roveru. Tři, čtyři, cca dvacetileté, kusy sice v nabídce byly, ale podle Jaroslava to nebylo to, co hledal a rozhodl se rozhodit sítě i mimo český internet. Na jednom z největších inzertních automobilových portálů našel zajímavý kus. Byl z roku 2001, pod kapotou byl benzínový osmiválec s automatickou převodovkou a měl mít najeto 240 tisíc kilometrů. Z pohledu hospodárnosti provozu sice totální úlet, ale Jaroslav se rozhodl, že auto bere. Svoji roli hrálo i to, že majitel chtěl za vůz 2500 euro a tak zbylo i dost na cestu.
Jenže Jaroslav udělal fatální chybu. Neuměl německy a tak si větu, ve které bylo spojení „komplettservice“, vyložil tak, že auto má kompletní servis. Jenže věta měla i pokračování: „… ist unbedingt erforderlich“, což znamená, že kompletní servis je nezbytný. I proto auto stálo pouhých 2500 euro. To ale zaslepený Jaroslav neviděl. Po kompletním servisu by totiž cena byla alespoň 6000 euro. Problémem totiž byla zmíněná automatická převodovka.
Ta bohužel vyžadovala kompletní repasi. Protože to Jaroslav zjistil až na místě a nechtěl domů přijet s prázdnou, projel pár inzerátů a došel k závěru, že oprava by ho v Česku neměla přijít na více než 25 tisíc korun. Auto tedy zaplatil, naložil na vypůjčený „plaťák“ a vyrazil zpátky do Čech. Tam ho ale čekalo nemilé překvapení.
Oprava převodovky totiž nebylo to jediné, co ho v servisu čekalo. Nefungovala klimatizace, kompletní výměnu potřebovaly i tlumiče, atd… Ukázalo se, že Rover neměl cenu ani toho železa, ze kterého byl vyroben. Jaroslav tak nakonec do auta investoval dalších téměř 100 tisíc korun a začal chodit na němčinu. To prý proto, kdyby příště zase hledal auto v německy psaných inzerátech.
Kupovali byste sami ojeté auto v zahraničí baz znalosti cizí řeči? Napište nám do diskuze