Renault odhalil svoji tajnou základnu ukrytou v normandských lesích

Foto: Renault

Pokud byste ve Francii jeli do Gaillonu po silnici 6015, viděli byste vlevo i vpravo jen stromy. Za nimi se však nachází utajená a přísně střežená testovací základna automobilky Renault. Ta teď některá tajemství odhalila.


Centrum techniky v Aubevoye (CTA), ukryté v normandských lesích, je tajnou základnou skupiny Renault. Toto zařízení je klasifikováno jako důvěrné a kontroluje všechny prototypy značek skupiny během jejich vývoje. Provádí statické a dynamické zkoušky nových modelů, dolaďuje je a podrobuje je vytrvalostním zkouškám, než je schválí pro uvedení na trh. CTA bylo postaveno v roce 1982 a dnes slaví 40. výročí svého vzniku. 

Centrum techniky v Aubevoye (CTA), ukryté v normandských lesích, je tajnou základnou skupiny Renault. Toto zařízení je klasifikováno jako důvěrné a kontroluje všechny prototypy značek skupiny během jejich vývoje. Provádí statické a dynamické zkoušky nových modelů, dolaďuje je a podrobuje je vytrvalostním zkouškám, než je schválí pro uvedení na trh. CTA bylo postaveno v roce 1982 a dnes slaví 40. výročí svého vzniku. Příběh této základny a do jisté míry i příběh regionu a výjimečného průmyslového systému píší generace nadšených žen a mužů. Jsou to naděje a překážky, které překonali, tvrdá práce a úspěchy za těchto 40 let, na které se každý zdejší zaměstnanec může s hrdostí ohlédnout, a všechny se prolínají s příběhem modelů, které poprvé roztočily svá kola v Aubevoye. Když jedete do Gaillonu po silnici 6015, vidíte vlevo i vpravo jen stromy. Dokud nedojedete k ceduli, která vás nasměruje k Centre Technique d'Aubevoye, nic nenasvědčuje tomu, že se v blízkosti nachází základna skupiny Renault.

 Toto ojedinělé technické centrum disponuje špičkovými technologickými nástroji, které napodobují celou škálu namáhání a zatížení, kterým budou automobily vystaveny, jakmile se dostanou do rukou zákazníků. Rozkládá se na ploše 613 hektarů a má 35 tratí o celkové délce 60 km, 42 zkušebních lavic, 2 aerodynamické tunely a 18 zkušebních komor pro testování koroze, to vše mimo dohled za 272 hektary lesa, který chrání vyvíjené vozy před zvědavými pohledy.

Všechny modely skupiny Renault jsou testovány v technickém centru Aubevoye 3 Tratě v Aubevoye: 6 milionů km zkušebních jízd ročně! Pro představu, nejdelší okruh v dnešním programu Formule 1 měří 7,004 km. Tratě v Aubevoye jsou dlouhé více než 60 km a napodobují všechny typy silnic známých po celém světě. Různé okruhy a silnice byly postaveny v letech 1982 až 2000 a jejich nesčetné povrchy, ostré zatáčky a strmé svahy ohromí každého, kdo má rád vzrušení za volantem. Kromě zábavy, kterou tratě bezpochyby poskytují řidičům, kteří testují prototypy Renault, Dacia a Alpine, má však centrum i svou práci, která zahrnuje poslech každého zvuku, testování každé součástky od řízení po odpružení, provádění vytrvalostních testů a analýzu jízdních vlastností na silnici.

Každá zatáčka na suchých trialových tratích má svou přezdívku. Nebuďte překvapeni: vždycky se najde nějaké vysvětlení! Počínaje "vraní nohou". Na začátku okruhu se trať rozdvojuje doleva a doprava. Vypadá tedy jako ptačí noha. Docela poetická metafora, že? Další zatáčka se nazývá "prst rukavice". To dává dokonalý smysl, protože vypadá jako... kulatý prst rukavice. Nejrychlejší zatáčka na okruhu (kterou jezdci projíždějí rychlostí přes 200 km/h) je poctou jezdci s tragickým osudem, dvojnásobnému mistru světa Formule 1 z 50. let, Albertu Ascarimu. Dvě zatáčky pak byly nazvány "Boucles des Biscornes" podle stejnojmenných zatáček na závodním okruhu Linas-Montlhéry. Také "farmářská zatáčka" má svůj příběh. Dobové fotografie ukazují, že v této části areálu se kdysi nacházela farma. A konečně "výjezdové bing-bang" je vše vysvětlujícím pojmem, aby nepotřebovalo vysvětlení. Tato 3,9 km dlouhá trať slouží k doladění podvozku a je ideální pro celou řadu testů, které slouží ke kalibraci přední a zadní nápravy a ke kontrole kontaktu s vozovkou, odolnosti brzd, celkové spolehlivosti, trakce a chování při driftu. Doplňuje ji mokrá trať, která se používá pro další testy. 

Dále si prohlédneme několik evropských hlavních měst. Stačí sledovat ukazatele na Řím, Brusel, Madrid nebo Londýn. Tato dráha je dlouhá něco málo přes 2 km a kopíruje jízdní podmínky v centrech měst, včetně semaforů, značek stop, rychlostních hrbolů a několika křižovatek. Z Říma do Bruselu tak můžete přeskočit doslova za pár sekund. Následuje pochopitelně "rychlostní okruh", kde řidiči mohou tlačit na motor, dokud vůz nedosáhne rychlosti 250 km/h, včetně ostrých zatáček, kde mohou dosáhnout rychlosti 180 km/h. Zde se provádějí všechny aerodynamické testy. Zajímavost: 16 obřích ventilátorů podél této dráhy simuluje vítr vanoucí rychlostí 14 až 72 km/h, aby bylo možné zkontrolovat stabilitu každého modelu a vypočítat jeho odchylku. Lehká užitková vozidla mají kvůli své vyšší hmotnosti elektronické zařízení, které zajišťuje jejich stabilitu na dálnicích. Zajímavé je, že směr, kterým se auta na rychlostním okruhu pohybují, je stejný jako na skutečných závodních tratích: proti směru hodinových ručiček. Může to souviset s levou mozkovou hemisférou a směrem, kterým proudí krev srdcem, odstředivými silami nebo římskou tradicí; existuje spousta legend a hypotéz, které se snaží tento jev vysvětlit, ale nikdo (zatím) přesně neví, proč tomu tak je. Prostě to tak je!

Aubevoye má samozřejmě také řadu strmých svahů, středně náročných horských tratí a terénních cest, na kterých si můžete vyzkoušet vozy 4x4 a všechny ostatní modely. Čeká na vás více než 40 metrů stoupání a více než několik mostů k přejetí, výmoly a šikmé svahy poskytují veškeré vzrušení a mrazení z drsné jízdy. Jen tak na okraj, nikdo nemá nejmenší tušení, jak dlouhý je terénní úsek. A legenda praví, že se na tuto trasu nikdy nesmíte vydat sami (a pokud ano, tak si alespoň nezapomeňte vzít veškerou výbavu!). Na těchto úsecích je trakce automobilů vystavena velké zátěži. Další zajímavost: je zde tolik levotočivých zatáček jako pravotočivých. 

Než opustíme silnice, zastavme se na několika místech, která by se dala výstižně označit jako mučírny vozidel. Aby bylo možné reprodukovat všechny druhy silnic a simulovat povětrnostní podmínky v jednotlivých zemích, postavila společnost CTA také extrémní tratě. Například prachový tunel, který napodobuje podmínky v Argentině, zemi s velmi vysokou prašností. Pro země, kde hodně prší, je připraven 24 cm hluboký brod s 6 cm dírami. Modely tak musí vydržet náraz 30 cm hluboké vody. Byla postavena obří umělá "louže" o rozměrech 3 x 3 metry, aby se ověřilo, že vozidla z ní vyjdou bez úhony i po průjezdu rychlostí 80 km/h.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.