Zimní počasí odhaluje, jak hloupý nápad je denní svícení pouze vpředu

Foto: Jiří Soukup

Snaha ušetřit maximálně 3 procenta paliva a nějaký ten gram CO2 vedla k tomu, že je v zimních plískanicích spousta aut na silnicích téměř neviditelná. Řidiči o tom navíc často ani nevědí.


Povinnost denního svícení, resp. svícení předními světly i ve dne, platí na českých silnicích již od 1. července 2006. Aby se ušetřilo palivo a také pár gramů CO2, začali výrobci dodávat do předních světlometů tzv. denní svícení, které se zapne automaticky při nastartování vozu. U starších vozů se rozsvítí pouze obrysová světla (např. Audi A6 z roku 2006), u těch modernějších potom světla s technologií LED (např. Škoda Octavia). Vždy ale zůstanou zhasnuta zadní obrysová světla a to způsobuje časté problémy, především v zimních měsících.

Svým žákům doporučuji, aby svítili stále potkávacími světly. Nic tím rozhodně nezkazí
Norbert Malý; Autoškola Plzeň

Řidič totiž často zaměňují „automatická denní světla“ za „automatické rozsvěcení světel“. Denní světla se skutečně rozsvítí automaticky a v podstatě není možné je vypnout. Automatika by potom měla zařídit, že v případě poklesu úrovně okolního osvětlení se zapnou standardní potkávací světlomety. Ovšem pouze v tom případě, že má řidič takovou funkci zapnutou, a také v tom případě, že světelný senzor vyhodnotí úroveň okolního světla jako nedostatečnou. A v tom je právě zakopaný pes.

V Česku vedou dopravní nehody kvůli přestupku, za který v Německu hrozí pokuta až 400 eur
Něco vám klepe v motoru? Stačí do mobilu nahrát zvuk a servis zjistí příčinu

Velmi často se stane, že viditelnost poklesne, ale světelný senzor osvětlení nezapne. Stane se tak klasicky za bílého dne, kdy začne například hustě sněžit, padne mlha nebo mrholí. Kritický je také okamžik těsně před setměním, kdy senzor světla ještě nezapnul, ale viditelnost je již výrazně omezena. Řidič, který v takovém okamžiku spoléhá pouze na automatiku a nikoliv svůj instinkt, se tak se svým vozem stává mnohdy téměř neviditelným. Především tedy pro řidiče jedoucí za ním.

Bohužel, u mnoha moderních vozů není navíc na palubní desce ani kontrolka, která by indikovala, zda vůz již svítí potkávacími světly, či nikoliv. Odborníci proto doporučují svítit potkávacími světly stále. Tříprocentní nárůst spotřeby nikdo nepozná a ten gram CO2 navíc, které auto vyprodukuje, za tu bezpečnost na silnicích asi stojí.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.