Test Mini Clubman JCW - Na sněhu a náledí 306 koní asi nepotřebujete. Ale strašně je chcete

Foto: Jiří Soukup

Nabídka na testování modelu Mini Clubman JCW přišla narychlo a navíc zrovna v době sněhových nadílek a mrznoucích dešťů. Auto jsme proto nijak zvlášť neproháněli, ale užívali ho jako drtivá většina jeho majitelů. Tedy jako rychlý rodinný dostavník


Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupJakkoliv se jedná o člena rodiny Mini, jde v podstatě o rodinné auto. Rodinné auto, které si koupí ten, kdo chce dynamiku srovnatelnou s BMW M1, ale potřebuje, aby se mu do auta vešla rodina a nějaké to zavazadlo. Ve finále jsme tedy byli docela rádi, že nás auto nebude svádět k překonávání dynamických rekordů, ale že si ho vyzkoušíme z pohledu reálného uživatele, který nejezdí pouze v letním počasí na okruhy, ale potřebuje se s autem přepravovat také během zimních plískanic s dětmi na palubě.

Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupAuto je to skvělé, to si řekneme dále, ale hned v úvodu musíme zmínit nedokonalosti, které nás skutečně zamrzely. Tím prvním mínusem je ovládání sklápění opěradla řidiče i spolujezdce archaickým mechanismem, kdy se musí zvednout páčka na boku sedadla a váhou těla sklon opěradla upravit. U vozu, jehož cena začíná na částce 1.075.000,-Kč, bychom očekávali elektrické ovládání, nebo alespoň mechanickou růžici, kterou se dá vcelku pohodlně otáčet. Možná lze elektrické ovládání sedadel dokoupit jako příplatková výbava, ale ceník doplňků jsme nezkoumali.

Test Mini Cooper S E Countryman – se stylovkou do bláta? Proč ne, ale udělá to asi málokdo

Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupDruhé mínus směřuje k absenci indikátoru objektů v tzv. mrtvém úhlu vnějších zpětných zrcátek. I o téhle funkci si myslíme, že by u vozu této cenové kategorie rozhodně neměla chybět. Tím spíše, když obraz ve vnitřním zpětném zrcátku výrazně ovlivňují zadní dělené dveře. Ty jsou poměrně unikátním prvkem, o jehož praktičnosti se mohou vést diskuze, nám se ale tohle řešení líbí. Jediná výtka k zadním dveřím směřovala od naší kolegyně, které se zdálo, že síla nutná na jejich zavření musí být až příliš velká.

Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupJinak celkový design auta je dle našeho vkusu skutečně povedený. Osloví nejen ženy, ale i muže. A je asi jedno, jestli je auto v červené barvě s černou střechou a černými koly, které jsme měli v testu my, nebo třeba v zelené s červenými doplňky, které testovali kolegové. Fantastickým „fórem“ je potom grafika zadních koncových světel, která evokuje britskou vlajku. V „brexitovém“ roce jde o obzvlášť ceněný detail. Je sice za příplatek v paketu s přednímu Full LED světly, ale rozhodně stojí za to. Když jsme u té zadní části – nenechte se zmást dvěma koncovkami výfuku, ta levá je slepá. Škoda. Přední část vozu je pak typický roztomilý „Mini face“, který si nespletete opravdu s ničím.

Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupUvnitř vozu se budou příjemně cítit čtyři dospělé osoby, i když je pravdou, že na zadním sedadle bych na dovolenou do Chorvatska jet nechtěl. Ale v rámci rodiny tam stejně asi budou sedět děti, pro které je vzadu místo dostatek. Možná jen, že by sedadla mohla být o chloupek měkčí, ale to je věc osobního vkusu a vnímání pohodlí. Řidič si, až na v úvodu zmíněné ovládání sedadla, nemůže na nic stěžovat. Oceňujeme analogový rychloměr a otáčkoměr. V dnešní době je to už skoro jako retro, ale zaplaťpánbůh za něj.

Foto: Jiří SoukupFoto: Jiří SoukupA to nejlepší nakonec – motor. Mini Clubman JCW má pod kapotou to nejsilnější co dnešní Mini mohou nabídnout. Tedy dvoulitrový čtyřválec o výkonu 306 koní a maximem točivého momentu 450 Nm. To dělá z „Miníka“ takovou malou domácí raketu, se kterou se dostanete na stovku za méně než pět sekund. S ohledem na počasí jsme neměli možnost to vyzkoušet, ale pružné zrychlení třeba na dálnici nepřipouští jakékoliv pochyby, že byste s tímhle autem potkali na cestách nějak moc přemožitelů. Se spotřebou jsme se pohybovali kolem hodnoty 7,5l/100km, při dynamické jízdě se dá čekat o cca 1,5 litrů vyšší.

Závěr? Mini Clubman JCW je auto, jehož výkon asi nepotřebujete, ale jakmile to jednou zkusíte, a je úplně jedno, jestli na suché dálnici v Německu nebo na zasněžené D1, nebudete chtít nic jiného. Mini je sice styl, ale v tomhle případě i pořádná dávka užitné hodnoty v exkluzivním balení.

Test Mini Clubman JCW - Na sněhu a náledí 306 koní asi nepotřebujete. Ale strašně je chcete

Jiří Soukup

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.life24.cz

www.cestyavylety.cz 

 

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.