Testy ojetých aut, recenze nových aut

Testujeme ojetý Renault Koleos 2,0 dCi – levná ojetina, která vás v terénu hodně překvapí

11.09.2020 Luděk Kortus
Foto: Luděk Kortus

Komfort 7 / 10

Prostornost 7 / 10

Testovaná motorizace 8 / 10

Kvalita zpracování 7 / 10

Ceny oprav 7 / 10

Ceny ojetin na trhu 8 / 10


Hodnocení redakce7.33

Uživatelská hodnocení-


Moc se jich v ČR neprodalo. Korejský design se totiž nelíbil každému. Technika od Nissanu ale udělala z tohoto “Samsungu” skutečně silnou konkurenci zavedeným SUV, která nejsou jenom na parádu, ale zvládnou i náročnější terén. Vozidlo kategorie SUV, vyráběné v aliaci s Nissanem v Jižní Koreji, je na trzích už od roku 2008. První generaci koupíte v bazarech již za necelých 120 tisíc korun. Nečekejte ale žádný zázrak. Auta budou většinou v žalostném stavu. Druhá generace, která je na trhu od roku 2012, je na tom již mnohem lépe. Tyhle kusy pořídíte od ceny cca 200 tisíc korun. A jestli se k autu předchozí majitel slušně choval, nemusíte bát ani vyšších nájezdů.


Foto: Luděk KortusPříčinou úspěchu výrobce spatřuje v tom, že Renault Koleos nabízí pohodlí osobního vozu, pro rodinu je dostatečně variabilní a mimo silnici je schopen výkonů hodných terénního vozu. Jeho bratříčka znáte jako Nissan X-trail.  Facelift z roku 2012 se dotkl masky, mřížky chladiče, svítí nové xenony a nově také blikají LED diody v zrcátkách. Rozměry a charakteristická zadní partie vozu zůstala nedotčena. Na osmnáctipalcových kolech a s novým obličejem mu to sluší mnohem víc, než předchozímu modelu. Inovovaná palubní deska je z nového, měkčeného materiálu. Sedadla prošla změnou střihu a použitých látek. Zapracovalo se i na odhlučnění. Při rychlé jízdě tlumí aerodynamický hluk nové neprůzvučné čelní sklo. Lépe je utlumen hluk od zadních kol a akusticky je vylepšené uložení motoru. Ke slovu přišla také hands free karta pro přístup a startování, kterou známe z ostatních modelů. Je možné objednat luxusní zvuk Bose, navržený na míru vnitřního prostoru vozu a integrovanou navigace Carminat Tom Tom. 

Foto: Luděk KortusVšechna jízdní prostředí jsem okusil s Renaultem Koleos Bose Edition 2,0 dCi. Město, dálnici, okresní silnici a dokonce i autokrosovou trať. Model s pohonem 4x4 byl vybaven silnějším z dvojice dieselů o výkonu 175k (slabší má 150k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Ve městě jsem ocenil dobrý výhled, parkovací senzory vzadu i vpředu. Zatmavená zadní skla působí preventivně i proti nenechavcům. Nedostatek světla vzadu vyvažuje velké dvoudílné panoramatické střešní sklo. Přední část okna je elektricky výklopná posuvná. Při rozjezdu na semaforu inteligentní pohon zapne pohon 4 kol, takže většina dvoukolek zůstává daleko vzadu. Jakmile je prudší akcelerace u konce, přepne na pohon přední nápravy.  Na dálnici jsem zařadil šestku, zapnul tempomat, vypnul audiosystém Bose a soustředil se na avizovaný akustický komfort. Ve 130 km/h naprosto srovnatelné s osobním autem. I naladění podvozku odpovídá spíše osobnímu vozu.



Foto: Luděk KortusNa okresních silnicích v prudších zatáčkách je třeba i přes všechny asistenční systémy, které zapojují pohon všech kol v milisekundách, respektovat váhu a vyšší těžiště vozu. Před zatáčkou tedy raději víc přibrzdit. Brzdy jsou dostatečně výkonné a pro nouzové brzdění mají asistent.  Při dynamické jízdě však srovnání s osobním vozem není na místě.  V terénu ani nemusíte být příliš znalí problematiky, jak jsem se přesvědčil na autokrosové dráze. Nebyla rozbahněná a nebyla ani suchá. S dvoukolkou, bych se na ní rozhodně neodvážil. Umím si představit, že bez asistenčních systémů, by mi dráha  připravila nejednu horkou chvilku. Hlavně při zastavení a rozjezdu v největším stoupání. Díky inteligentnímu pohonu všech kol a točivému momentu 360 Nm jsem si ani neuvědomil náročnost situace. Auto je vybaveno mnoha snímači, které vyhodnocují prokluz kol, podélné i příčné pohyby vozidla a nevím co ještě. Lehce jezdilo, kopec nekopec, kam se točil volant, žádné nekontrolované protáčení kol a skluzy.  Asistent sjezdu z kopce drží auto ve stopě bez zastavení kol konstantní rychlostí 7 km/h. Jak jsem zjistil, funguje jenom na jedničku. Po zařazení dvojky mi chvilku trvalo, než jsem pochopil, že jsem ho vyřadil z činnosti. Auto se mezitím dost rozjelo z prudkého kopce, naštěstí ale ABS funguje i v terénu.  

Renault Koleos mě přesvědčil jak na silnici tak na autokrosové trati. Průměrná spotřeba za celý test i s terénní vložkou byla 8,1 l/100km. Cena testovaného vozu byla 782 tisíc a na trhu snese srovnání s každou konkurencí tohoto segmentu.

Další články




K provozování webových stránek www.testyojetin.cz využíváme takzvané „cookies“. Jde o soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováním cookies nesouhlasíte, opusťte, prosíme, tyto webové stránky.