Testujeme ojetý Renault Koleos 2,0 dCi – levná ojetina, která vás v terénu hodně překvapí

Foto: Luděk Kortus

Moc se jich v ČR neprodalo. Korejský design se totiž nelíbil každému. Technika od Nissanu ale udělala z tohoto “Samsungu” skutečně silnou konkurenci zavedeným SUV, která nejsou jenom na parádu, ale zvládnou i náročnější terén. Vozidlo kategorie SUV, vyráběné v aliaci s Nissanem v Jižní Koreji, je na trzích už od roku 2008. První generaci koupíte v bazarech již za necelých 120 tisíc korun. Nečekejte ale žádný zázrak. Auta budou většinou v žalostném stavu. Druhá generace, která je na trhu od roku 2012, je na tom již mnohem lépe. Tyhle kusy pořídíte od ceny cca 200 tisíc korun. A jestli se k autu předchozí majitel slušně choval, nemusíte bát ani vyšších nájezdů.


Foto: Luděk KortusPříčinou úspěchu výrobce spatřuje v tom, že Renault Koleos nabízí pohodlí osobního vozu, pro rodinu je dostatečně variabilní a mimo silnici je schopen výkonů hodných terénního vozu. Jeho bratříčka znáte jako Nissan X-trail.  Facelift z roku 2012 se dotkl masky, mřížky chladiče, svítí nové xenony a nově také blikají LED diody v zrcátkách. Rozměry a charakteristická zadní partie vozu zůstala nedotčena. Na osmnáctipalcových kolech a s novým obličejem mu to sluší mnohem víc, než předchozímu modelu. Inovovaná palubní deska je z nového, měkčeného materiálu. Sedadla prošla změnou střihu a použitých látek. Zapracovalo se i na odhlučnění. Při rychlé jízdě tlumí aerodynamický hluk nové neprůzvučné čelní sklo. Lépe je utlumen hluk od zadních kol a akusticky je vylepšené uložení motoru. Ke slovu přišla také hands free karta pro přístup a startování, kterou známe z ostatních modelů. Je možné objednat luxusní zvuk Bose, navržený na míru vnitřního prostoru vozu a integrovanou navigace Carminat Tom Tom. 

Foto: Luděk KortusVšechna jízdní prostředí jsem okusil s Renaultem Koleos Bose Edition 2,0 dCi. Město, dálnici, okresní silnici a dokonce i autokrosovou trať. Model s pohonem 4x4 byl vybaven silnějším z dvojice dieselů o výkonu 175k (slabší má 150k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Ve městě jsem ocenil dobrý výhled, parkovací senzory vzadu i vpředu. Zatmavená zadní skla působí preventivně i proti nenechavcům. Nedostatek světla vzadu vyvažuje velké dvoudílné panoramatické střešní sklo. Přední část okna je elektricky výklopná posuvná. Při rozjezdu na semaforu inteligentní pohon zapne pohon 4 kol, takže většina dvoukolek zůstává daleko vzadu. Jakmile je prudší akcelerace u konce, přepne na pohon přední nápravy.  Na dálnici jsem zařadil šestku, zapnul tempomat, vypnul audiosystém Bose a soustředil se na avizovaný akustický komfort. Ve 130 km/h naprosto srovnatelné s osobním autem. I naladění podvozku odpovídá spíše osobnímu vozu.


Špatný není, ale drahý je i jako ojetý - Ojetý Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-tronic
Hledáte "tak trochu jiné" ojeté SUV? Jeep Renegade 1,6 Multijet může být zajímavý tip
Ojetý Renault Vel Satis je dnes velká kuriozita. Servis je ale mnohdy dražší než samotné auto
Ojetý Nissan X-Trail může být výhodná koupě, ale také velká past


Foto: Luděk KortusNa okresních silnicích v prudších zatáčkách je třeba i přes všechny asistenční systémy, které zapojují pohon všech kol v milisekundách, respektovat váhu a vyšší těžiště vozu. Před zatáčkou tedy raději víc přibrzdit. Brzdy jsou dostatečně výkonné a pro nouzové brzdění mají asistent.  Při dynamické jízdě však srovnání s osobním vozem není na místě.  V terénu ani nemusíte být příliš znalí problematiky, jak jsem se přesvědčil na autokrosové dráze. Nebyla rozbahněná a nebyla ani suchá. S dvoukolkou, bych se na ní rozhodně neodvážil. Umím si představit, že bez asistenčních systémů, by mi dráha  připravila nejednu horkou chvilku. Hlavně při zastavení a rozjezdu v největším stoupání. Díky inteligentnímu pohonu všech kol a točivému momentu 360 Nm jsem si ani neuvědomil náročnost situace. Auto je vybaveno mnoha snímači, které vyhodnocují prokluz kol, podélné i příčné pohyby vozidla a nevím co ještě. Lehce jezdilo, kopec nekopec, kam se točil volant, žádné nekontrolované protáčení kol a skluzy.  Asistent sjezdu z kopce drží auto ve stopě bez zastavení kol konstantní rychlostí 7 km/h. Jak jsem zjistil, funguje jenom na jedničku. Po zařazení dvojky mi chvilku trvalo, než jsem pochopil, že jsem ho vyřadil z činnosti. Auto se mezitím dost rozjelo z prudkého kopce, naštěstí ale ABS funguje i v terénu.  

Renault Koleos mě přesvědčil jak na silnici tak na autokrosové trati. Průměrná spotřeba za celý test i s terénní vložkou byla 8,1 l/100km. Cena testovaného vozu byla 782 tisíc a na trhu snese srovnání s každou konkurencí tohoto segmentu.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.