Za motor 1,6 litru ve Formuli 1 byste si koupili více než 800 kusů modelu Škoda Fabia

Foto: Pixabay

Motor je nejdůležitější jednotkou vozu F1 a je také nejdražší. Přeplňované motory V6 o objemu 1,6 litru stojí přibližně 10,5 milionu dolarů. Přední a zadní křídla zase hrají zásadní roli při vyvážení vozu a za jejich cenu byste Fábií měli přibližně deset.


Vozy Formule 1 patří k nejrychlejším strojům na světě a jejich rychlost neustále překračuje 300 km/h. Jejich samotná výroba ale stojí obrovské množství peněz. Cena většinou závisí na tom, kolik jsou týmy ochotny utratit za její vývoj. Tradičně nejvíce utrácejí giganti F1, jako jsou Ferrari a Mercedes, s odhadovanými náklady přes 400 milionů USD. Ale aby se vyrovnaly podmínky a zvýšila se konkurenceschopnost závodů, FIA přišla s omezením nákladů, které bude implementováno v nadcházejících sezónách. 

Podle tohoto limitu nákladů mohou konstruktéři utratit maximálně 175 milionů USD. Očekává se, že to bude pomáhat především menším týmům k dosažení většího úspěchu, než jakých dosahují v současné době. Vzhledem k tomu, že náklady na výrobu vozu F1 jsou tak vysoké, je pro nové konstruktéry/týmy extrémně obtížné se do tohoto sportu vůbec dostat. Týmy také musí zohledňovat logistiku přesunu závodních vozů po celém světě po celou sezónu, a také počítat s případnými škodami během závodního víkendu. 

Kolik stojí základní komponenty F1? 

Týmy často mění design svých křídel po každém závodě, a to v závislosti na požadavcích jednotlivých tratí. Přední a zadní křídlo je odhadováno na přibližně 85 000 USD až 150 000 USD. Pokud se podíváme dále, tak volant stojí kolem 50 000 USD, zatímco převodovky stojí přes 400 000 USD. Dále se odhaduje, že hydraulika ve vozech F1 stojí kolem 170 000 USD. Systém Halo („svatozář“) je titanová konstrukce nad kokpitem vozu, která chrání řidiče, ať už při havárii, nebo například před úlomky z jiných vozů. Cena se odhaduje na zhruba 17 000 USD. A nakonec vnější struktura vozu F1, tedy podvozek. Ten je vyroben mimo jiné z uhlíkových vláken a stojí kolem 650 000–700 000 USD. Se všemi komponenty se tak dostáváme na částku minimálně 11 702 00 USD, což je například víc než tři auta z tohoto seznamu: Nejdražší auta 2021.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…


TestyOjetin.cz 

FOLTÝN PUBLIC RELATIONS
Rybná 24
110 00   Praha 1 
info@testyojetin.cz 

Ochrana osobních údajů

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.
K provozování webových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) využíváme takzvané „cookies“. Jde o malé soubory sloužící k přizpůsobení obsahu Webu, k měření jeho funkčnosti a k publikování a zobrazování takového obsahu, který koresponduje s Vašimi zájmy a preferencemi. Používáním tohoto Webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. V případě, že se sběrem a uchováváním cookies nesouhlasíte, změňte si, prosíme, požadované nastavení Vašeho prohlížeče. Více informací naleznete po stisknutí tlačítka „Cookies“.