Máte auto zasypané pylem? Tak pozor, může vám ho poškodit více, než si myslíte

Foto: Jan Smékal

Pylová sezóna je v plném proudu, čímž trpí nejen alergici. Také auto zasypané žlutým pylovým povlakem může být zdrojem velkých problémů, které by vás možná ani nenapadly.


Pylu je letos v ovzduší možná o něco více, než v minulých letech. Auta zasypaná silnou vrstvou žlutého poprašku jsou toho jasným důkazem. Trpí nejen alergici, ale právě i zasypaná vozidla. Nejde totiž jen o to, že pyl ušpiní karosérii. Ta se dá v automyčce bez problémů umýt. Ale pozor, nezapomeňte na předmytí, aby pyl, smývaný kartáči, nepoškrábal karoserii. Když to bude jenom trochu možné, zvolte si mycí program s voskem. Na navoskované karosérii se pyl drží mnohem hůře. Pyl může ale automobilu uškodit mnohem více.

Možná se vám to nezdá, ale pyl je všudypřítomný. Stačí otevřít dveře automobilu a je uvnitř. Usadí se na čalounění, palubní desce, nebo na sedadlech. Pyl se do auta dostane samozřejmě i ventilační soustavou. Proto je potřeba dbát o čistotu pylového filtru, kterým je vybavena většina automobilů s klimatizací. V interiéru na sebe totiž usazený pyl naváže časem vlhkost a může na vnitřních stranách skel i na palubní desce vytvořit velmi nepříjemný mazlavý povlak, který se následně odstraňuje velmi obtížně. Pyl rozhodně nesvědčí ani koženému čalounění, které je proto potřeba pořádně vyčistit. V případě látkového čalounění je situace možná ještě horší. Pyl se usadí v látce, resp. v jejích pórech, a může vás obtěžovat ještě několik dalších týdnů, či měsíců.

Podle odborníků mohou navíc některé druhy pylu dokonce leptat a poškodit tak různá těsnění, plastové díly nebo i narušený lak karosérie. Nemůžete-li jezdit často do myčky, vyplatí se proto alespoň tu a tam opláchnout karosérii tzv. „wapkou“. Bohatě postačí základní dvacetikorunový program. Budete-li chtít z karoserie skutečně jenom spláchnout pyl, nebude potřeba investovat do delších programů. Začněte od střechy, následně opláchněte skla, boky auta a kapotu.

A jeden důležitý tip nakonec. Na tzv. pylový filtr si většina řidičů vzpomene a vymění ho. Jenže důležitý je i klasický vzduchový filtr, kterým se do motoru žene vzduch. A právě na vzduchový filtr se často zapomíná. Jenže právě v tomto období se tento filtr zanáší rychleji než obvykle. Chcete-li pro své auto něco udělat, vyplatí se do výměny vzduchového filtru investovat pár stokorun. Motor vašeho auta to rozhodně ocení.

Měníte v tomto období pylový a vzduchový filtr? Napište nám do diskuze.

Automobilový portál s testy ojetých aut a testy nových vozů, ale také zpravodajství ze světa automobilismu, automobilové novinky, levné ojeté vozy, recenze autobazarů, světové autosalony, rady jak koupit ojetý automobil, prověření VIN, chat s odborníkem, rady, jestli benzín nebo nafta, Škoda nebo Volkswagen, kombi nebo sedan…

Podívejte se i na naše další weby:

www.cryptonews.cz

www.cestyavylety.cz 

www.cartrax.cz

 


TestyOjetin.cz 

CarTrax, s.r.o.
Rybná 716/24
110 00   Praha 1 

IČO: 10827226
Šéfredaktor: Pavel Foltýn
info@testyojetin.cz 

Ochrana soukromí

Nastavení soukromí

Obsah internetových stránek www.testyojetin.cz (dále jen „Web“) jakož i jejich celkový vzhled, a to včetně loga a jeho částí, jsou autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb. (Autorský zákon). Web zároveň obsahuje vyobrazení ochranných známek a audiovizuální obsah, jehož vlastníkem a/nebo oprávněným uživatelem je Provozovatel. Provozovatel je tak v souladu se zákonem. č. 121/2000 Sb. oprávněn vykonávat veškerá majetková práva k Webu. Jakékoliv užití textového, grafického nebo audiovizuálního obsahu Webu jinak, než v případech výslovně vymezených zákonem, zejména pak užití obsahu formou šíření, kopírování, napodobování nebo jiného zpracování, je bez písemného souhlasu Provozovatele zakázáno.
© 2020 TestyOjetin.cz. All Rights Reserved. Created by BestSite. Powered by Tele3.